Ministru kabineta komitejas sēdē pirmdien izskatīti Veselības ministrijas izstrādātie grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz papildu ierobežojumus alkoholisko dzērienu reklāmai. Tomēr pagaidām šie grozījumi apstiprināšanai valdībā netiks virzīti.
Valsts kontrole nākamā gada revīzijās par budžeta līdzekļu izmantošanu plāno pastiprinātu uzmanību līdzekļiem, ko ministrijas izmanto informatīvajām kampaņām plašsaziņas līdzekļos.
Latvijas reklāmas tirgus turpina stagnēt, kas liecina, ka uzņēmēji pasīvi izmanto reklāmu kā instrumentu savas un attiecīgi arī valsts ekonomikas izaugsmes veicināšanai, pastāstīja reklāmas un mediju speciālists Ivars Sudmalis.
Pirms divām nedēļām Airbaltic izsludināja konkursu par lidsabiedrības reklamēšanu, uzrunājot 16 potenciālās reklāmas aģentūras. Kopējais reklāmas budžets ir 1,6 miljoni latu, kamēr konkursa pretendentu atlases termiņš bija tikai divas nedēļas, ziņo TV3 raidījums Nekā Personīga.
Tikai puse mazo un vidējo uzņēmumu (49%) internetu izmanto savu preču un pakalpojumu reklamēšanai, to pierāda pēc biznesa uzziņu portāla www.zl.lv pasūtījuma veiktais pētījums par uzņēmumu reklāmas aktivitātēm internetā. Uzņēmumi, kuri sākuši izmantot reklāmas iespējas internetā atzīst, ka līdz ar to savu uzņēmējdarbības stāvokli ir uzlabojuši.
Sasniedzot 48,4 miljonu latu atzīmi, Latvijas reklāmas tirgus pērn ir palielinājies par pieciem procentiem salīdzinājumā ar 2010. gadu. Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) 50 miljonu latu robežu cer sasniegt divos gados.
23.februārī Biznesa augstskolā "Turība" notiks latviešu reklāmu retro vakars "Pērciet padomju preces!". Ikviens pasākuma apmeklētājs varēs noskatīties 20.gs. septiņdesmito uz astoņdesmito gadu reklāmas rullīšus. Pusotru stundu garajā programmā būs skatāmas vairāk kā 50 Latvijā tapušas retro reklāmfilmas no Rīgas Kino muzeja kolekcijas. Pirms skates paredzēts augstskolas pasniedzējas Renātes Cānes priekšlasījums par reklāmu padomju gados Latvijā.
Lai dažādas ieinteresētās puses iesaistītu debatēs par Saeimas sagatavoto Priekšvēlēšanu aģitācijas likumprojektu, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) organizēja debates par dažādiem šī likumprojekta aspektiem attiecībā uz apmaksātas politiskās reklāmas aizliegšanu elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
Lai visā Latvijā noteiktu vienādas prasības reklāmas izvietošanas, ekspluatācijas un grafiskā dizaina nomaiņas saskaņošanai ar pašvaldību, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) ir izstrādājusi kārtību, kā uzņēmējiem tiks izsniegtas atļaujas reklāmas izvietošanai publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu. Līdz ar to uzņēmējiem tiks ievērojami samazinātas administratīvās izmaksas saistībā ar reklāmas pakalpojuma iegūšanu.
Mazi bērni saldinātos dzērienus visbiežāk izvēlas pēc tā, cik krāsainu, skaļu un aizraujošu reklāmu redzējuši televīzijā vai bērnu pasākumos. Ierobežot šādas reklāmas vai pat pilnīgi tādas neizmantot bērnu raidījumos un filmās paredz memorands, ko parakstījusi Veselības ministrija (VM), Latvijas Pārtikas uzņēmēju federācija un Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociācija.
Reklāmisti video par Latviju, ko piektdien rādīs Ņujorkā NASDAQ tornī Taimskvērā, dēvē par neizteiksmīgu un atmiņā nepaliekošu, piektdien vēsta laikraksts "Diena".
Partija LPP/LC iesniegusi apelācijas sūdzību par Administratīvās rajona tiesas spriedumu, ar kuru atstāts spēkā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) 2008.gada 13.novembra lēmums uzdots partijai Valsts kasē atmaksāt pretlikumīgi saņemtos 9.Saeimas vēlēšanu kampaņā izlietotos finanšu līdzekļus 528 870 latu apmērā.
Pamatojoties uz Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) un Rīgas domes iebildumiem, Saeimas Tautsaimniecības komisija atsauca grozījumu Reklāmas likumā izskatīšanu 3.lasījumā un nodeva šo likumprojektu atkārtotai pārskatīšanai Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai, aģentūru LETA informēja LPS padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Dace Zvirbule.
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija trešdien, 13.oktobrī, diskutēja par Latvijas Televīzijas (LTV) rīcību, pārdodot reklāmas raidlaiku Kontinentālās hokeja līgas spēļu translāciju laikā.
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) šodien AS "Latvijas Neatkarīgā Televīzija" (LNT) un SIA "TV Rīga", kas vada kanālu "TV5", nolēma katrai piemērot 500 latu sodu par neatdalītu reklāmu to raidījumos.
Līdz septembrim ģimenes portāls "mammam/tetiem.lv" rīkos sociālu kampaņu "Sargā savu bērnu!", kuras mērķis ir aicināt vecākus rūpēties par savu bērnu drošību, aģentūru LETA informēja portāla pārstāve Inga Akmentiņa-Smildziņa.
"Vērtējot Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomus 2010. gada pirmajā pusē, jāsecina, ka iepriekšējās prognozes ir apstiprinājušās. 18 procentu tirgus apjomu kritums 2010. gadā kopumā transformēsies uz prognozēto tirgus samazinājumu septiņu līdz 11 procentu apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu.
Slēptās reklāmas problēma Latvijas presē nav aktuāla, jo tā nav nevienas izdevniecības pamatpolitika, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja Latvijas Preses izdevēju asociācijas valdes priekšsēdētājs, SIA "Žurnāls Santa" valdes priekšsēdētājs Ivars Zariņš.