Baltijas tirgus izpētes grupa RAIT Group ir noskaidrojusi ekonomiski aktīvo iedzīvotāju plānus saņemt vakcīnu pret Covid-19. Pētījums ietver salīdzinājumu starp attieksmi 2020.gada oktobrī un 2021.gada martā.
Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius jaunākajā E-komercijas pētījumā par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē noskaidrots, ka pēdējā gada laikā par vienu no nozīmīgākajiem iemesliem iepirkties internetā kļuvusi iespēja iegādāties preces, kas dzīves vietā nav pieejamas.
Eiropas Komisijas pasūtītā sabiedriskās domas pētījuma īpašā Eirobarometra dati liecina, ka ~80% smēķētāju savu smēķēšanas pieredzi ir sākuši un arī turpina ar tradicionālajām cigaretēm.
Vismaz reizi dienā augļus lieto 35,3% Latvijas iedzīvotāju vecumā 15 un vairāk gadi, savukārt dārzeņus un salātus (izņemot kartupeļus) - 39,4%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes Eiropas iedzīvotāju veselības aptaujas (EIVA) dati.
Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius veicis ikgadējo E-komercijas pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē.
40% Latvijas iedzīvotāju nav aizdomājušies, kā pasargāt ģimeni pēkšņas nelaimes vai savas nāves gadījumā, 29% par to ir domājuši, bet vēl nav atraduši atbilstošu risinājumu, un tikai 16% juridiski ir sakārtojuši jautājumus, lai nelaimes brīdī pasargātu tuviniekus, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) un socioloģisko pētījumu aģentūras "Norstat" kopīgi veiktais pētījums.
Atskatoties uz ieilgušajiem protestiem Baltkrievijā pēc 2020.gada prezidenta vēlēšanām, tapis Latvijas Ārpolitikas institūta pētījums par Baltijas valstu un Ziemeļvalstu atbildes reakcijām uz pēcvēlēšanu krīzi Baltkrievijā.
Globālās pandēmijas ietekme ir jūtama teju visās dzīves jomās, tostarp darba tirgū. Tiesa, pieaug ne tikai bezdarbnieku skaits. Latvijā katrs trešais strādājošais atzīst, ka Covid-19 situācija ir negatīvi ietekmējusi viņa privātās un darba dzīves līdzsvaru, turklāt biežāk to norāda sievietes, liecina RSU Darba drošības un vides veselības institūta pētījuma dati.
Šobrīd norit jau trešais mēnesis, kopš Latvijas tirdzniecības nozare ir “lokdaunā” un cilvēkiem nav saprātīgu iespēju apmierināt savas ikdienas iepirkšanās vajadzības. Turklāt pētījumā* atklāts, ka lielākā sabiedrības daļa jeb 85% neizprot, kāpēc limitētas ne-pārtikas preces var iegādāties klātienē, bet citas – tikai distancēti. Vienlaikus 82% iedzīvotāju pauduši vēlmi, ka ir pienācis laiks mīkstināt tirdzniecības ierobežojumus, ļaujot strādāt visiem veikaliem.
Mobilo sakaru operatora "Tele2" pētījums par prasmēm, ko cilvēki apguvuši pandēmijas laikā un turpinās arī nākotnē, atklāj, ka gada laikā par 50% palielinājies to iedzīvotāju skaits, kas arī pēc situācijas normalizēšanās, turpinās iepirkties internetā.
Kompānijas "Microsoft" Globālais digitālās pieklājības indekss (Global Digital Civility index) 2020.gadā ir uzlabojies par trīs procentpunktiem, pakāpjoties no zemākā rādītāja pēdējo četru gadu laikā.
Ieilgušie klātienes tirdzniecības ierobežojumi un joprojām lielais slēgto veikalu daudzums ir mudinājis tirdzniecības centru "Domina Shopping" noskaidrot, kādas ir Latvijas iedzīvotāju sajūtas, vajadzības un vēlmes šajā spēcīgi paralizētās klātienes iepirkšanās laikā.
Saskaņā ar Swedbank Finanšu institūta veikto aptauju, sabiedrības apmierinātība ar personīgo finansiālo situāciju nav viendabīga. Kamēr 50% norāda, ka ir kopumā apmierināti, otra puse pauž pretēju viedokli. Tiesa, savu finanšu ikdienu kā pilnībā apmierinošu novērtējuši vien 6% iedzīvotāju, un 44% to identificē kā kopumā pieņemamu, bet vēl uzlabojamu. Vairums jeb 86% iedzīvotāju saredz iespēju uzlabot naudas lietas, rūpīgāk pievēršoties plānošanai.
Dzīves kvalitātes mērījums 2020.gadā sasniedzis 1,23 indeksa punktus. Salīdzinot ar 2019.gadu, tas ir kritums par 6%, pazeminoties līdz 2017.gada līmenim. Dzīves kvalitātes mērījumā analizēti 15 dažādi indikatori, un tas aplūko dzīves kvalitāti no trim perspektīvām - ekonomiskās, emocionālās un fiziskās veselības un personiskās dimensijas.
19% jeb teju piektdaļa autovadītāju, uzsākot braukt mīnus grādos, nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis, jo uzskata, ka brauc uzmanīgi. Par to liecina pirmais "GO atbildīgas braukšanas indekss", kas ir Vislatvijas braukšanas kultūras pētījums, kas atspoguļo autovadītāju izpratni un attieksmi pret atbildīgu auto vadīšanu.
Kopš augusta "Kantar" Covid-19 barometra pētījuma datos iekļauj arī iedzīvotāju segmentu izpēti, atkarībā no viņu rīcības stratēģijas un uzskatiem par krīzes pārvarēšanu.
Teju visi jeb 99% vecāku piekrīt, ka uzturam ir nozīmīga loma bērna vispārējās veselības nodrošināšanā, liecina Bērnu slimnīcas veselīga uztura kustības "Ēstprieks" ietvaros veiktais pētījums.
76% Latvijas diasporas jauniešu nemācās un nestudē, 22% mācās vai studē ārzemēs, savukārt tikai 2% studē vai mācās Latvijā, liecina jaunākā diasporas pētījuma "Diasporas jauniešu piesaiste izglītības iestādēm Latvijā" dati.