Ekonomikas ministrija (EM) ir iesniegusi vairākus nozīmīgus iebildumus un
priekšlikumus Satiksmes ministrijas (SM) virzītajā Informatīvā ziņojuma “Par Ostu
pārvaldības reformas gaitu un tās pilnveidošanas iespējām” projektā, būtībā
piedāvājot alternatīvu ostu pārvaldības modeli, kas atšķiras gan no ostu reformā
sākotnēji paredzētā, gan SM ierosinātā.
Satiksmes ministrija (SM) rosina pagarināt ostu reformas izpildes termiņu līdz 2024.gada 30.jūnijam, liecina SM sagatavotais un saskaņošanai virzītais likumprojekts.
Ostu reformas realizēšanas termiņu paredzēts pagarināt, lai atrisinātu virkni problēmjautājumu, šodien pēc koalīcijas partiju sadarbības sanāksmes žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).
Lai virzītos tālāk ar ostu reformu, šobrīd tiek strādāts pie juridiskiem jautājumiem, kā arī tiek gaidīts Satversmes tiesas spriedums, intervijā aģentūrai LETA stāstīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).
Parakstu vākšana tautas nobalsošanas ierosināšanai par Ostu likuma grozījumu atcelšanu 8. aprīlī ir noslēgusies. Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) apkopotā provizoriskā informācija no parakstu vākšanas vietām Latvijā un ārvalstīs liecina, ka parakstu vākšanā no 10. marta līdz 8. aprīlim piedalījušies 7290 jeb 0,47% vēlētāju, kas ir 4,71% no tautas nobalsošanas ierosināšanai nepieciešamā parakstītāju skaita.
Ministru kabinets uz pāris nedēļām ir piebremzējis ostu reformas virzību, jo vairāki valdības sociālie un nozares partneri ir cēluši iebildes un pauduši kritiku. Taču tas nenozīmē, ka valdība partneros grasās ieklausīties – varbūt kādu komatu un vārdu kārtību kādā dokumentā izmainīs, lai varētu apgalvot, ka bijis dialogs.
Pēc vairāku valdības partneru iebildēm pret ostu reformas virzību, Ministru kabinets ceturtdien atlika likuma par ostām izskatīšanu un vienojās to vēlreiz pārrunāt ar sociālajiem partneriem.