Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem. To noteic Saeimā ceturtdien, 14.novembrī, pieņemtie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā.
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien atbalstīja grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz noteikt, ka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA) būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem.
Asas diskusijas sabiedrībā un arī Saeimā raisījis priekšlikums iekļaut OCTA aprēķināšanā arī datus no fotoradariem. Apdrošinātāju skatījumā tiem, kas pārkāpj ātruma ierobežojumus, arī par OCTA būtu jāmaksā dārgāk, vēsta TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.
Apdrošinātāji vēlas sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) cenas aprēķinā izmantot informāciju par pārkāpumiem, kas fiksēti ar tehniskiem līdzekļiem, tostarp fotoradariem.
“Man jau trīs dienas ir slikta dūša. Vemšana, galvassāpes, bezmiegs. Katru dienu, atverot e-pastu, pirmā doma – vai būs atkal jauns paziņojums no CSDD par 350 eiro sodu vai nebūs? Kopā sods jau sakrājies pāri tūkstotim, tuvojas diviem,” asaras valdīdama, man sūdzas kāda satraukta paziņa. Viņa ir izmisumā.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) investīcijas sauszemes transportlīdzekļu vadītāju obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmā 20 gadu laikā sasniegušas gandrīz astoņus miljonus eiro, informē LTAB pārstāvji.
Lauksaimnieki vēl nav pieņēmuši lēmumu par nepieciešamību saglabāt transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polišu atlaides, aģentūrai LETA pastāstīja Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes (LOSP) valdes priekšsēdētājs Guntis Gūtmanis.
Šī gada sešos mēnešos apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) atlīdzību izmaksu 38,13 miljonu eiro apmērā, kas ir par 11% vairāk nekā attiecīgā periodā pērn, aģentūru LETA informēja LTAB pārstāvji.
Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanā risku izvērtēšanas sistēmu "Bonus-malus" no šodienas aizstās apdrošināšanas datu vēsture, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Satiksmes ministrijas (SM) ierosinājumi par braukšanas ātruma samazinājumu uz autoceļiem varētu papildus veicināt arī obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas cenas samazinājumu, aģentūrai LETA pauda risku apdrošināšanas kompānijas "Balta", kas ietilpst "PZU grupā", valdes loceklis Uldis Dzintars.
Latvijas Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija (LPABA) piekrīt likuma grozījumiem par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) polises nepieciešamības izbeigšanu, ja transporta līdzeklis uz laiku ir pārtraucis reģistrāciju valsts vai pašvaldību transportlīdzekļu reģistrā, taču iebilst pret transportlīdzekļa numura zīmju nodošanas prasību.
Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanā risku izvērtēšanas sistēmu "Bonus-malus" no 1.augusta aizstās apdrošināšanas datu vēsture, ceturtdien preses konferencē sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana jeb OCTA pašlaik nepieciešama visiem motorizētajiem transportlīdzekļiem, kas piedalās ceļu satiksmē. Elektrisko skrejriteņu gadījumā pagaidām apdrošināšanu iegādāties var, bet tas nav jādara obligāti, vēsta LTV raidījums "Panorāma".
Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana jeb OCTA būs nepieciešama arī elektroskrejriteņiem, paredz šodien Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā konceptuāli atbalstītie likuma grozījumi, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā.
Saeima šodien nodeva izskatīšanai komisijās valdībā atbalstītos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz, ka zaudējumu atlīdzību limiti pieaugs līdz 6,45 miljoniem eiro par katru negadījumu neatkarīgi no cietušo skaita vai 1,3 miljoniem eiro par katru cietušo personu.
Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā.
Vai Latvijā automašīnai obligāto civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polisi jeb OCTA var nopirkt arī citā valstī? Un ja var, vai tā būs derīga arī Latvijā? Šis jautājums aktualizējies pēdējā laikā, kad šādu auto ar ne Latvijā pirktu polisi ir arvien vairāk. Situāciju pētīja ”360TV ZIŅneši”.
"Vēsture šādiem 18 gadus veciem jaunekļiem un tik jaudīgām automašīnām nosaka to, ka cena par apdrošināšanu ir tik augsta," TV24 raidījumā "Uz līnijas" saka Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) prezidents Jānis Abāšins.
Pēdējos desmit gados par 37% pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti motobraucēji, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika.
Gandrīz katrs auto īpašnieks vismaz reizi ir aizdomājies par to, kāpēc viņa auto OCTA maksā tieši tik, cik maksā. Salīdzinošajos kalkulatoros, ievadot sava auto reģistrācijas numuru, var ieraudzīt visdažādākās apdrošināšanas cenas. To, kā tad veidojas šīs cenas, un ko ņem vērā apdrošinātāji, skaidro “360TV Ziņneši”.