Kā “airBaltic” faktiskās izputēšanas cēloni Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija atrada pārāk zemu atalgotos Satiksmes ministrijas ierēdņus, kuri spiesti strādāt par ubagu grašiem - pat par 40 tūkstošiem eiro gadā.
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" bijušais valdes priekšsēdētājs Martins Gauss, kurš no amata tika atbrīvots šogad aprīļa sākumā, uzskata, ka vēl pastāv neatrisinātas saistības pēc viņa atlaišanas.
Lielākā Martina Gausa kļūda bija tas, kā notika biznesa riska izvērtējums, iegādājoties lidmašīnas, “tv3.lv” podkāstā “Piķis un ģēvelis! norāda komunikācijas konsultants un ekonomikas raidījuma “Mediāna” autors Kristaps Pētersons.
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Martins Gauss, kurš pirmdien, 7.aprīlī, tika atlaists no amata, patlaban nesaredz darba vai biznesa iespējas Latvijā, aģentūrai LETA sacīja Gauss.
Vakar tika paziņots par ilggadējā "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa atbrīvošanu no amata. Tajā pašā dienā viņš iekāpa lidmašīnā un devās uz Minheni, kur bāzējas aviokompānija "Lufthansa".
Tiek sagaidīts, ka Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" spēs darboties dažādos tirgus apstākļos un reaģēt uz ārējām ietekmēm, un aviokompānijas vadībai ir jābūt spējīgai nodrošināt rezultātus, pēc valdību veidojošo partiju sadarbības sanāksmes žurnālistiem teica satiksmes ministrs Atis Švinka (P).
"Tas, kā viss šis, kas saistās ar manu atbrīvošanu no amata, tika darīts, ir ļoti nepatīkami un neprofesionāli. Tagad viss ir beidzies, esmu lidmašīnā, gaidu lidojumu un tad jau redzēsim, kas notiks," "Panorāma" sacīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martinss Gauss.
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" pagaidu padome nav lēmusi par kompensāciju izmaksāšanu līdzšinējam "airBaltic" valdes priekšsēdētājam Martinam Gausam, kas pirmdien tika atlaists no amata, aģentūrai LETA sacīja "airBaltic" pagaidu padomes priekšsēdētājs Andrejs Martinovs.
"Paldies tiem, kas bija man blakus. Misija turpinās, pat ja sēdeklis mainās," ierakstā sociālajā vietnē "X" pauž 13 gadus "airBaltic" vadībā bijušais Martins Gauss.
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa alga kompānijā pagājušajā gadā palielinājusies par 1,2% - līdz 838 568 eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas ienākumu deklarācija par 2024.gadu.
Ņujorka ir pasaules galvaspilsēta. To var atzīt, var neatzīt, bet citas pasaules galvaspilsētas mums nav. Līdz ar to nākamais līmenis ir tiešais gaisa savienojums ar Ņujorku. Ja kādai pilsētai tiešā lidojuma nav, tad tā pagaidām vēl atrodas zemākā (trešajā) līmenī. Tas nozīmē, ka tieši tā Baltijas valstu galvaspilsēta, kurai pirmajai būs tiešais savienojums ar Ņujorku, kļūs par Baltijas metropoli.
Martins Gauss "airBaltic" sāka vadīt 2011. gada 21. oktobrī. Kopš tā laika viņš atalgojumā, summējot pamatalgu un citus ienākumus, ir saņēmis vairāk nekā 11 miljonus eiro un šogad, atšķirībā no daudziem citiem valsts uzņēmumu vadītājiem, saņems algas pieaugumu. Valsts kancelejas direktors Raivis Kronbergs intervijā “Neatkarīgajai” vieš skaidrību par M. Gausa algu.
Aptuveni pirms mēneša soctīklus pāršalca ziņa par iespējamo "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa interešu konfliktu. Tapis zināms, ka Gausam pieder kompānija, kas ilgstoši sniedz pakalpojumus "airBaltic".
Šobrīd “airBaltic” kapitāldaļu turētājs Satiksmes ministrija aktīvi piemeklē personāžus pagaidu “airBaltic” padomei. Jaunieceltajiem padomes locekļiem tūlīt pat nāksies ķerties pie vairāku sasāpējušu jautājumu risināšanas. Jautājumus par valdes atalgojumu izvērtē un lemj padome, sarunā ar “Neatkarīgo” apliecināja satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pārbaudē secinājis, ka Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa amata pienākumu pildīšana ir notikusi atbilstoši interešu konflikta novēršanas regulējuma normām, aģentūra LETA uzzināja birojā.
“airBaltic” valdi uzraugošā padome 2023. gadā saņēma 65 tūkstošus, kamēr valdes locekļu kopējā alga ir gandrīz 1,5 miljoni eiro, bet 12 lepno auto “Audi e-tron” līzings gadā izmaksā 198 000 eiro. Tātad mūsu nacionālajam lepnumam “airBaltic” padome, valde un viņu braucamie gadā izmaksā 1,76 miljonus eiro.
"airBaltic" un Martina Gausa vārds pēdējā laikā publiskajā telpā tiek viļāts kā karsts kartupelis. Raidījumā "Dienas personība ar Veltu Puriņu" par šo problēmu virknējumu izsakās sociologs Aigars Freimanis.
Martinam Gausam nauda no “airBaltic” plūst ne tikai kā atalgojums, bet arī kā dividendes no dalības privātuzņēmumā, kurš ir starpnieks programmatūras izstrādei aviokompānijas biļešu iegādes un rezervēšanas platformai. Pāri visam izrādās, ka Martins Gauss var lemt par iepirkumiem “airBaltic”, ko grib un kā grib, jo Publisko iepirkumu likums uz “airBaltic” nemaz neattiecoties.
Šis gads būs izšķirīgs nacionālajai aviosabiedrībai "airBaltic". Tuvākajā laikā tai jāpiesaista investoru, jāsāk kotēt akcijas biržā un jāpārfinansē neizdevīgo aizdevumu. Uzņēmuma padome uzskata - lai tas izdotos, atkal nepieciešama valsts nauda, vēsta TV3 raidījums “Nekā personīga”.