Emoji ir dīvains saziņas veids, kas ļauj lietotājiem nosūtīt smaidošu seju, avokado un pat baklažānu, lai izteiktu savas jūtas, bet tas, kā jūs izmantojat šos digitālos attēlus, atklāj jūsu emocionālo inteliģenci, apgalvots jauns pētījums, raksta “Mirror”.
Vairāk nekā puse (55%) Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka digitālās tehnoloģijas ir mainījušas viņu rakstības stilu un viņi biežāk lieto emocijzīmes, anglicismus, kā arī nepievērš uzmanību garumzīmju, mīkstinājuma zīmju un pieturzīmju lietošanai, liecina mobilo sakaru operatora "Tele2" veiktais pētījums.
Mūsdienu dzīves tempi kļūst arvien straujāki, tādēļ nereti tikšanās tiek aizvietotas ar telefona zvanu, bet vārdi ar lakoniskām emocijzīmēm sociālajos tīklos, īsziņās un citās saziņas vietnēs. Aptaujājām vairākas slavenības, lai uzzinātu, kādas ir viņu visbiežāk izmantotās emocijzīmes sarakstoties, kas sarunvalodā tiek dēvētas par smaidiņiem.
Smejošā seja ar atvērtu muti un apaļām acīm pārliecinoši ir Latvijā visbiežāk lietotā emocijzīme – tā ikdienas virtuālajā saziņā tiek izmantota 42% gadījumu – noskaidrots Samsung veiktajā aptaujā. Tam seko gaisa skūpstu sūtošā sejiņa, kas tiek lietota trešdaļā gadījumu, un emodži jeb smaidiņš ar prieka asarām (26%).