Latvijā ik dienas smēķē 24,5% iedzīvotāju, bet par nesmēķētājiem sevi sauc 56,2%, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījums par 2018.gadu.
Visaktīvāk lielveikalus jeb supermārketus Latvijā ikdienā apmeklē Latgales iedzīvotāji (79,2%). Tai pat laikā vairums Latvijas iedzīvotāju jeb 72,5% savus ikdienas pirkumus veic lielveikalos jeb supermārketos.
Latvijā 81,9% iedzīvotāju parasti ēd brokastis, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījums par 2018.gadu.
Latvijā vien ap 7% iedzīvotāju neiepērkas un nekad nav iepirkušies interneta veikalos, secināts SEB bankas veiktajā aptaujā par tiešsaistes iepirkšanās pieredzi un paradumiem*. 39% iedzīvotāju pirkumus internetā veic vismaz dažas reizes gadā, 29% – reizi dažos mēnešos, savukārt regulāri internetā iepērkas 10% iedzīvotāju. Visbiežāk iedzīvotāji interneta veikalos iegādājas sadzīves tehniku un elektroniku (53%), savukārt vismazāk – pārtikas preces (7%).
Krievvalodīgie, cilvēki ar vidējiem ienākumiem un rīdzinieki biežāk uzskata, ka dzīve Rīgā ir labāka nekā citviet, liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktās aptaujas dati.
Latvijā 96% iedzīvotāju pozitīvi vērtē izmaiņas Darba likumā, kas uzņēmumiem uzlika par pienākumu norādīt atalgojuma diapazonu darba sludinājumos, liecina darba portāla "CVMarket.lv" un personālvadības uzņēmuma "Your Move" veiktā aptauja.
Strauja ekonomiskā attīstība iedzīvotāju vērtējumā ir ievērojami svarīgāka par globālās sasilšanas novēršanu, liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktās aptaujas dati.
Pētot iedzīvotāju paradumus, noskaidrots, ka no visiem alus baudītājiem lielākā daļa jeb 94% iedzīvotāju izvēlas latviešu zīmolu alu. Jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati arī liecina, ka vietējo zīmolu alu iedzīvotāji galvenokārt izvēlās tādēļ, ka tas garšo labāk – tā norādījuši 66% aptaujāto.
Sagaidot Vasaras saulgriežus, vairumam jeb 87% Latvijas iedzīvotāju visbūtiskākā svētku sastāvdaļa ir iekurts ugunskurs, kam seko svētku mielasta gatavošana (71%), kā arī Jāņu zāļu lasīšana un vainagu pīšana (70%). Savukārt uz svētku galda šogad nemainīgi goda vietā līgotāji liks Jāņu sieru un šašliku, liecina Rimi Latvia un pētījumu centra SKDS veiktā aptauja*.
Populārākie grila sezonas produkti Latvijā ir vistas gaļas šašliks, cūkgaļas šašliks un dažādas cepamdesiņas, seko kupāti, jēra gaļas šašliks, burgeri, ribiņas un vistas šķiņķīši, secināts gaļas pārstrādes uzņēmuma "Forevers" sadarbībā ar pētījuma kompāniju "Norstat Latvija" veiktajā aptaujā.
Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs no sava ikdienas uztura izslēdz kādu produktu, kamēr 66% sevi uzskata par visēdājiem, proti - ikdienas uzturā viņi lieto gan dzīvnieku, gan augu izcelsmes produktus un nav tādu produktu, kurus viņi apzināti izvēlētos nelietot - liecina jaunākais “Mana Aptieka & Apotheka Veselības indekss”.
86% interneta lietotāju atzinuši, ka viņi noticējuši viltus ziņām, no kurām vairums tiek izplatīts sociālajā tīklā "Facebook", liecina globālas aptaujas rezultāti.
Lielākā daļa skolēnu vēlas redzēt smaidīgu, pozitīvu skolotāju ar labu humora izjūtu. Otrajā vietā ierindota spēja būt saprotošam, uzklausīt un iedvesmot. Vēl skolēni vēlas gudru, kā arī godīgu un taisnīgu pedagogu, taču šīs īpašības minētas retāk, liecina Neatkarīgās izglītības biedrības veiktā aptauja.
Arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju darbspējas vecumā par prioritāti izvirza ģimeni, nevis darbu un karjeru, liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktās aptaujas dati.
No Valsts prezidenta amata iespējamajiem kandidātiem Latvijas iedzīvotāji esošo prezidentu Raimondu Vējoni pazīst labāk nekā juristu Egilu Levitu, tomēr viņa piemērotību amatam latviski runājošie vērtē zemāk, atsaucoties uz pētījumu centra SKDS veikto aptauju, informēja Levitu atbalstošās iniciatīvas "Par izcilu Latvijas Valsts prezidentu" pārstāve Kristīne Tjarve.
Arī martā turpināja pasliktināties iedzīvotāju vērtējums par kopējo situācijas attīstību valstī, liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktā "Latvijas barometra" dati.