Astrologs Valters Šulcs, komentējot neseno informāciju saistībā ar Latvijas nacionālo aviokompāniju "airBaltic", uzskata, ka aviokompānija kāpj uz kārtējā grābekļa.
“airBaltic” nesenais nodrošināto obligāciju laidiens 340 miljonu eiro apmērā raisījis asas diskusijas sabiedrībā, vai šis bija pareizais veids, kā ar atlikšanas metodi risināt Baltijas aviācijas milža problēmas. Kas būtu noticis ar uzņēmumu, ja šāds obligāciju laidiens nenotiktu? Šo un citus jautājumus “nra.lv” uzdeva finanšu tirgu ekspertam un vadības konsultantam Dainim Šēnbergam.
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" ieņēmumi šogad pirmajā ceturksnī bija 132,3 miljoni eiro, kas ir par 27% vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās gandrīz četras reizes - līdz 40,6 miljoniem eiro, trešdien "airBaltic" investoru zvanā par pirmā ceturkšņa rezultātiem sacīja "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss.
340 miljonu eiro vērtais Latvijas aviosabiedrības “airBaltic” obligāciju laidiens ar 14,5 gadu procentu likmi sabiedrībā viesis dažādas diskusijas gan par šāda soļa nepieciešamību, gan par nacionālās aviokompānijas lomu valsts ekonomikā. “Neatkarīgā” uzklausīja kompetento personu skaidrojumus par šo darījumu.
Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" sākusi sadarbības lidojumus ar Bulgārijas nacionālo aviokompāniju "Bulgaria Air", informē "airBaltic" pārstāvji.
Nīderlandes uzņēmums "Fokker Next Gen" un Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" parakstījuši saprašanās memorandu, kas ļaus izmantot "airBaltic" pieredzi un zināšanas, lai veicinātu "Fokker Next Gen" ar šķidro ūdeņradi darbināmu komerciālo lidmašīnu attīstību, aģentūru LETA informēja "airBaltic".
Nacionālā aviokompānija “airBaltic” nupat ir sagriezusi visu kājām gaisā un no nabadzītes, kura parādā investoriem 200 miljonus eiro, pārvērtusies par turbovaroni, kura emitē 340 miljonus eiro vērtas obligācijas. Vai viss ir tik skaisti?
Šķita, ka “airBaltic” teju, teju būs nepieciešama paliatīvā aprūpe. Un tad pēkšņi, re, aviokompānija izrādās sirgusi ar nieka iesnām un tagad spriņģo pa aviācijas tirgu veselīga un vingra! Brīnums! Obligācijas! Procentu likme gan ir paprāva – 14,50%.
Aviosabiedrības "airBaltic" emitēto obligāciju procentu likme ir salīdzinoši augsta, tomēr darījums uzskatāms par šī brīža situācijā izdevīgu un finansējuma piesaiste kompānijai bija kritiski nepieciešama, aģentūrai LETA pavēstīja aptaujātie finanšu eksperti.
Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) nesatraucas par augsto procentlikmi, kas piemērota Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" darījumam par 340 miljonu eiro vērtu obligāciju emitēšanu.
Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" emitējusi obligācijas 340 miljonu eiro vērtībā, otrdienas vakarā tviterī paziņojis satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
"Mēs vienkārši palīdzam jau esošam un pelnošam uzņēmumam attīstīties," TV24 raidījumā "Dienas personība ar Veltu Puriņu" Satiksmes ministra padomnieks (P) Edgars Klētnieks.
Valdība otrdien atbalstīja Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" obligāciju iegādi līdz 136 miljonu eiro vērtībā. Gala lēmums gan vēl būs jāpieņem Saeimā.
Valdība otrdien lēma piedalīties Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" obligāciju iegādē līdz 136 miljonu eiro vērtībā, otrdien preses konferencē pēc valdības sēdes sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).