Biedrībai paužot bažas par "tikumības grozījumu" sekām, Šimfa aicina "fizioloģiju nolikt otrā vietā"

© f64

Tā dēvēto "tikumības grozījumu" dēļ tādām biedrībām kā "Agihas" un "Papardes zieds" ir grūti tikt skolās, lai runātu par jautājumiem, kas saistīti ar HIV, izriet no HIV pacientu atbalsta biedrības "Agihas" valdes priekšsēdētāja Andra Veiķenieka paustā Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas deputātiem.

Veiķenieks norādīja, ka skolas direktori un klašu audzinātāji, apzinoties, ka atsevišķi vecāki varētu iebilst par biedrības piedāvāto saturu, preventīvi nepieņem piedāvājumu runāt par šiem jautājumiem. Iestāžu pārstāvji baidoties, ka mācīšana jauniešiem pareizi uzvilkt prezervatīvu uz modeļa varētu aizskart kāda vecāka tikumību, piebilda biedrības vadītājs.

Vienlaikus viņš sacīja, ka tā ir ļoti pārprasta tikumības izpratne, jo, pēc viņa teiktā, analoģiski varētu demogrāfu Ilmāru Mežu saukt par "lielāko izvirtuli", jo viņš aicina cilvēkus vairoties. "Cik man zināms, tautas atražošana tradicionāli notiek tikai seksuālā ceļā," teica Veiķenieks.

Savukārt deputāte Silvija Šimfa (LRA) norādīja, ka ar jauniešiem nav jārunā tikai par "tehniskām lietām", bet gan par HIV "garīgajiem un psiholoģiskajiem aspektiem", fizioloģiju noliekot otrā vietā. "Varbūt vispār vajadzētu runāt, ka vajag veselīgi dzīvot. Nevajadzētu šo priekšlaicīgo seksu bērnu vidū. Visam ir savs laiks šajā dzīvē," sacīja politiķe.

Arī deputāts Einārs Cilinskis (VL-TB/LNNK) izteica bažas par nepareizu grozījumu interpretāciju, tāpēc, saskatot biedrību bailes riskēt un iet runāt uz skolām, rosināja šajā jautājumā viedokli izteikt Izglītības un zinātnes ministrijai, lai kliedētu izskanējušās bažas.

Kā ziņots, Saeima pieņēmusi grozījumus Izglītības likumā, nosakot, ka izglītības sistēma nodrošina izglītojamā tikumisko audzināšanu, kas atbilst Satversmē ietvertajām un aizsargātajām vērtībām, īpaši tādām kā laulība un ģimene.

Tāpat likums paredz, ka izglītības iestādēm, izņemot augstskolas, ir jāaizsargā izglītojamo no tādas informācijas un metodēm izglītības un audzināšanas procesā, kas neatbilst likuma mērķī ietvertajai izglītojamā tikumiskās attīstības nodrošināšanai.