Austrālijas kuģim Indijas okeāna dienvidos izdevies divas reizes uztvert signālus, kas varētu būt pazudušās Malaizijas pasažieru lidmašīnas "melnās kastes" signāls.
Lidmašīnas atlūzu meklēšanas darbos iesaistīti plaši spēki, jo lidojumu ierakstus saturošā "melnā kaste" avārijas signālu raida aptuveni 30 dienas, kad izlādējas tās baterijas. "Malaysia Airlines" lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda 8.martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu.
"Melnās kastes" atrašana ir izšķirošs faktors, lai noskaidrotu patiesību, kas notika ar mīklaini pazudušo lidmašīnu.
Piektdien un sestdien vārgu un īsu signālu uztvēra Ķīnas meklēšanas kuģis "Haixun 01", bet svētdien Austrālijas kuģis "Ocean Shield" uztvēra jaunus signālus, kas atradās citā vietā, nekā Ķīnas kuģa fiksētie signāli.
"Ocean Shield" signālu uztvēra divas stundas un 20 minūtes, turklāt fiksēti divi signāli, kā tam vajadzētu būt lidaparāta avārijas vietā - no lidmašīnas tehnisko datu ierakstītāja un kabīnes balsu ierakstītāja.
Lidmašīnas atlūzu starptautiskās meklēšanas operācijas koordinators atvaļinātais gaisa maršals Anguss Hjūstons pavēstīja, jaunākie uztvertie signāli ir "līdz šim visdaudzsološākais pavediens".
"Mums ir vēl jāpaveic ļoti daudz rūpīga darba, lai apstiprinātu, kurā vietā lidmašīna iegāzās ūdenī. Šis ir līdz šim daudzsološākais pavediens, bet mēs vēl neesam atraduši lidmašīnu," sacīja Hjūstons.