Modernizē dzelzceļa stacijas un peronus

Imantas stacijā pie perona no vairākiem lielajiem kokiem palikuši celmi vien. Tos nozāģēja, lai varētu labiekārtot peronu un stacijas ēku © F64

Imantas dzelzceļa stacijas (tagad to gan dēvē par pieturas punktu) apkārtnē gar peronu lielo koku vietā palikuši celmi. Zolitūdes iedzīvotāja Anna atceras, ka pirms daudziem gadiem jau bija plānots koku rindu likvidēt, bet tad iedzīvotāji sastājās dzīvā ķēdē un tos nosargāja. VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) preses sekretārs Māris Ozols informē, ka tagadējās konteinertipa mājiņas vietā būs izskatīgāka stacijas ēka, tāpēc daļu koku vajadzēja nozāģēt.

Taču nav zāģēti visi koki pēc kārtas, bet tikai tie, kas traucēja darbu veikšanai. Būvnieks pašlaik veic pēdējās būvprojektu saskaņošanas procedūras, lai uzsāktu būvdarbus Imantas stacijā.

M. Ozols uzsver, ka nav nozāģēti visi koki, bet tikai tie, kas traucētu plānotajiem darbiem, piemēram, lai nostiprinātu perona pamatus. Tagadējā zaļā konteinera vietā šajā pieturā būs koka ēka un labiekārtots perons. Neatkarīgā pirms dažiem gadiem rakstīja, ka Imantas dzelzceļa stacijas koka ēka tika nojaukta, jo atzīta par avārijas stāvoklī esošu. Lai kā imantiešiem bija žēl koka būves, pieminekļu sargi to neatzina par tik vērtīgu, lai uzliktu par pienākumu atjaunot un saglabāt. Līdzīgs liktenis ir piemeklējis arī dažas Jūrmalas staciju koka ēkas, kas veidoja kūrortpilsētai raksturīgo vēsturisko arhitektūru.

Turpinot dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu Jūrmalas līnijā, LDz 6. novembrī uzsāka būvdarbus arī Imantai netālajā Zolitūdes pieturas punktā Rīgā. Peronu modernizācijas laikā, lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena, pasažieriem tiks uzbūvētas koka pagaidu platformas. Tālab būs mainītas vilciena apstāšanās vietas. Plānots, ka Jūrmalas līnijā līdz gada beigām tiks pabeigtas arī stacijas ēkas un uzstādītas pasažieru apziņošanas un videonovērošanas sistēmas.

LDz informē, ka, lai modernizētu pasažieru infrastruktūru, tiek izbūvētas paaugstinātās platformas, sakārtotas komunikāciju sistēmas, ierīkots LED apgaismojums, kā arī ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas. Platformas aprīko ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, kā arī uzstāda informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvē drošības labirintus, margas, izveido uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās LDz sakārto laukumus, gājēju celiņus, pārejas, bet staciju ēkām veic atjaunošanas vai nelielus pārbūves darbus, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus. Citiem vārdiem sakot, pasažieru ieguvums beidzot būs kārtīgas tualetes, kas daļā no staciju ēkām bija vairāk nekā nepieciešamas.



Svarīgākais