Automašīnu skaita pieaugums un gaisa piesārņojums Rīgā liek pārdomāt pārvietošanās veidu un transporta kustību pilsētas centrā. Rīgas dome (RD) turpmāko gadu laikā plāno vairāku veloceliņu izveidi.
Eiropas Komisijas brīdinājums par pusmiljona eiro sodu par paaugstinātu gaisa piesārņojumu Rīgā liek RD domāt par autotransporta skaita samazināšanu pilsētas centrā. Šā gada maijā RD apstiprināja Rīgas ilgtspējas attīstības stratēģiju līdz 2030. gadam, kurā viena no prioritātēm ir līdzsvarot satiksmes infrastruktūru un organizāciju.
Galvaspilsētas centrā iedzīvotāju skaits pēdējos gados samazinājies par 76 tūkstošiem, taču palielinājies Pierīgas rajonos, ko skaidro ar gaisa piesārņojumu un autotransporta radīto troksni Rīgas centrā. Rīgas velotransporta attīstības koncepcijas veidotāji vēlas mainīt satiksmes dalībnieku hierarhiju, dodot priekšroku gājējiem, velosipēdistiem, sabiedriskajam transportam un tad automašīnām. Plānots arī samazināt autotransportu plūsmu no citām Latvijas vietām uz Rīgu. «Viens no risinājumiem būtu stāvparku izveide pie Rīgas pilsētas vai centra robežas, kur varētu atstāt automašīnu un pārsēsties sabiedriskajā transportā. Šādi jau tagad cilvēki izmanto iepirkšanās centru autostāvvietas. Otrs – izslēgt tranzīta transportu, novirzot uz apvedceļiem. Trešais variants – Pierīgas mazo pašvaldību konkurētspējas kāpināšana, radot apstākļus, lai iedzīvotājiem nebūtu jādodas uz galvaspilsētu,» Neatkarīgajai pauda Rīgas velotransporta koncepcijas darba vadītājs Toms Kokins. Mērķis ir samazināt automašīnu skaitu par 20%, taču tas paveicams ilgtermiņā, jo tik krasi mazināt autotransportu centrā varētu, ieviešot iebraukšanu maksu. Tuvāko septiņu gadu laikā plānoti veloceliņi uz Vecāķiem, Dārziņiem, Vakarbuļļiem, Torņakalnu, Ziepniekkalnu.