Atbildīgie dienesti: Latvijā ir 6 paaugstinātas bīstamības objekti, kur glabājas amonija nitrāts

© Ģirts Ozoliņš/F64

Pēc traģiskā vakardienas sprādziena Libānas galvaspilsētā Beirūtā, soctīklos cilvēki arī Latvijā interesējas par objektiem, kuros atrodas sprādzienbīstamas vielas un to drošību.

Sociālajā vietnē "Twitter" Valsts vides dienests sniedzis atbldi interesentiem.

"Labdien, Latvijā ir 6 paaugstināta riska objekti (dati uz 01.01. 2020.), kuros uzglabā vai var tikt uzglabāts amonija nitrāts. ES ir noteiktas vienotas, stingras prasības šādu uzņēmumu darbībai un uzraudzībai."

Tāpat dienests norāda, ka visi šie paaugstināta riska objekti tiek pastiprināti uzraudzīti ne tikai no dienesta puses, bet reizi gadā pārbaudes viec arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, Valsts darba inspekcija, PTAC un konkrēto pašvaldību pārstāvji.

"Pārbaudē vērtē objekta tehnisko stāvokli, organizatoriskos jautājumus(īpaši drošības pārvaldības sistēmas), iekārtu darbību, bīstamās vielas lietošanas/uzglabāšanas kārtību, ugunsdrošības noteikumus, avārijgatavību, darba drošības un aizsardzības, kā arī vides un civilās aizsardzības aspektus," norāda dienests.

Jau vēstīts, ka Libānas galvaspilsētā Beirūtā otrdien notika divi spēcīgi sprādzieni, kuros dzīvību zaudējuši vairāk nekā 100 cilvēki un aptuveni 4000 ievainoti, bet vēl 100 pazuduši bez vēsts, trešdien paziņojis Libānas Sarkanais Krusts.

Sprādzieni notika ostas rajonā. Otrais sprādziens raidīja debesīs milzīgu oranžu ugunsbumbu, kurai sekoja triecienvilnis, kas izpostīja ostu un ēkas tās apkārtnē, izsitot ēku logus vairāku kilometru attālumā.

Libānas Vispārējās drošības dienesta vadītājs Abass Ibrahims iepriekš norādīja, ka sprādzienus varēja izraisīt "ārkārtīgi eksplozīvie materiāli", kas pirms kāda laika konfiscēti uz kāda kuģa un glabāti noliktavā ostā dažu minūšu gājiena attālumā no Beirūtas iepirkšanās un naktsdzīves rajoniem.

Viens no avotiem drošības iestādē vietējiem medijiem paziņojis, ka noliktava aizdegusies metināšanas darbu laikā.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais