Ārkārtējās situācijas laikā, saņemot ierakstītu un reģistrētu pasta sūtījuma, nebūs jāparakstās, paredz otrdien valdībā atbalstītie grozījumi noteikumos "Prasības vienkāršo, ierakstīto un apdrošināto pasta sūtījumu izsniegšanai".
Šobrīd attiecīgie noteikumi paredz, ka, saņemot ierakstītu vai apdrošinātu pasta sūtījumu, adresāts un pasta komersanta darbinieks, kurš izsniedz pasta sūtījumu, parakstās informatīvā paziņojuma zonā "datums un paraksts". Ja pasta komersants nodrošina iespēju iegūt personas paraksta digitālo attēlu, par ierakstīta vai apdrošināta pasta sūtījuma saņemšanu adresāts var parakstīties uz paraksta attēla iegūšanas aparatūras sensora.
Satiksmes ministrijā skaidroja, ka reģistrēto sūtījumu izsniegšanas process ārkārtējā situācijā nenodrošina vienu no būtiskākajiem Ministru kabineta 12.marta rīkojuma "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" mērķiem, proti, sociālo distancēšanos, nenovēršot pasta darbinieka, sūtījuma saņēmēja un tālāk arī visas sabiedrības inficēšanās risku ar koronavīrusa izraisīto slimību Covid-19.
Lai novērstu šos riskus, ir nepieciešams noteikt regulējumu, ka ārkārtējās situācijas laikā pasta darbiniekam ir tiesības pēc sūtījuma saņēmēja identificēšanas un sūtījuma izsniegšanas apstiprināt reģistrēta sūtījuma izsniegšanas faktu sūtījumu apstrādes sistēmās, nesaņemot sūtījuma saņēmēja parakstu, ievērojot, ka sūtījuma izsniegšanas fakta apstiprināšana tiks nodrošināta dokumentāli vai elektroniski.
Ministrijā skaidroja, ka pasta komersanti izmanto mobilās lietotnes, lai apstiprinātu pasta sūtījuma izsniegšanas faktu, tāpēc strīdus situācijā var tikt izmantoti GPS dati, lai apstiprinātu, ka laikā, kad mobilajā ierīcē ir atzīmēts izsniegšanas fakts, pasta darbinieks tiešām ir atradies minētajā adresē.