Premjers: Sabiedrisko mediju finansēšana ir augstas prioritātes darbs

© F64

Sabiedrisko mediju jomā svarīgāk ir atrast ilgtspējīgu risinājumu, nevis tikai dzēst ugunsgrēku, šodien pēc tikšanās ar Valsts prezidentu Egilu Levitu žurnālistiem sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Puses šodien pārrunājušas vairākus jautājumus, to skaitā mediju politiku un situāciju sabiedriskajos medijos. Abi politiķi atzinuši, ka mediju politika ir svarīga un tā ir jāattīsta.

"Man ir ļoti svarīgi, lai mēs atrodam ilgtspējīgu un loģisku risinājumu, nevis dzēšam ugunsgrēkus," sacīja Kariņš, "mums ir jāatrod stabils finansēšanas modelis. Jau vakar runāju ar mūsu jauno kultūras ministru, kura atbildībā ir šī sfēra. Es turpināšu ar viņu runāt. Viņš ar saviem priekšlikumiem nāca arī valdībā. Esmu drošs, ka valdība viņu atbalstīs. Mums šis jautājums ir jāatrisina. Tas demokrātijai un mūsu valstij kopumā ir ļoti svarīgi."

Kariņš izteicās, ka sabiedrisko mediju finansēšana ir augstas prioritātes darbs. "Lai mēs mūsu demokrātiju turpinātu turēt stipru, mums ir svarīgi, ka mums ir neatkarīgs medijs, kas tiek attiecīgi finansēts. Ja sabiedriskajam medijam ir jāiziet ārā no reklāmas tirgus, tad ir jābūt stabilam, prognozējamam finansējumam, kas to aizvietos. Jo līdz šim bieži valdības pieņem lēmumu, kas ir labs lēmums, piemēram, iziet no reklāmas tirgus, bet ilgstoši neieplānojot, no kurienes būs finansējums, kas aizvietotu iztrūkumu," pastāstīja Kariņš.

Kariņš norādīja, ka nav pareizi rīkoties, reaģējot tikai uz avārijas stāvokli, un "smelt līdzekļus no neparedzētiem gadījumiem". Viņš sagaida piedāvājumu no kultūras ministra Naura Puntuļa (VL-TB/LNNK), kā šo problēmu stabili un ilgtspējīgi risināt.

LETA jau ziņoja, ka Latvijas Radio valde ir aicinājusi valsts augstākās amatpersonas steidzamības kārtībā piešķirt valsts budžeta līdzekļus darbinieku atalgojumam 100 000 eiro apmērā šim gadam un 996 760 eiro nākamajam gadam.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais