Lielākā pasaules šoferu daļa automobiļa meklējumos veic salīdzinājumu starp vienāda gadagājuma spēkratiem. Pārsvarā jauniem. Pie mums viss ir pretēji. Pie mums jebkurš jauns spēkrats tiek sadalīts pēc iespējas vecākos un vairākos reizinātājos. Nu gluži kā tajā latviešu filmā, kur Mirttante par džinsa biksēm teica – par to naudu tak govi var nopirkt!
Laikam jau tieši šādas mūsu uztveres dēļ pasaules lētākais automobilis ir nopērkams pie vairākiem mūsu kaimiņiem, bet pie mums nē. Ko ta tu tur, cilvēks, reizinātājos sadalīsi, ja jauns auto maksā vien 2000 amerikāņu dolāru?
Līdz šim pasaules lētākā braucamrīka titulu cēli nesa Indijā tapušais «Tata Nano». Tas izmaksāja vien 3000 amerikāņu dolāru jeb 2700 eiro. Nu cenas rekords ir gāzts, un to izdarīja kāds cits Indijas auto ražotājs - «Bajaj». Viņu jaunais mazulītis izmaksā vien 2000 dolāru jeb 1800 eiro!
«Bajaj» auto ir viens no jaudīgākajiem Indijas mototehnikas ražotājiem. Gada laikā no viņu vārtiem izripo ap četriem miljoniem dažādu braucamrīku. Laikam jau tāpēc jaunais rekordists «Bajaj Qute» ir ierindots vienā klasē ar kvadracikliem. «Bajaj Qute» motortelpā atrodas viena cilindra 13,5 zirgspēju jaudīgs dzinējs, kurš 400 kilogramu smago automobili spēj ieripināt līdz pat 70 kilometriem stundā. Ja ņem vērā, ka pilsētās īpaši ātrāk neieskriesies, tad tas ir vairāk nekā nepieciešami, lai veiksmīgi ikdienā pārvietotos lielpilsētu ielu džungļos. Turklāt mazulis ir pietiekami taupīgs - ar 2,3 litriem benzīna tas mierīgu sirdi spēj nopurkšķināt veselus 100 kilometrus.
Lieki piebilst, ka šādam automobilim pietiek ar atļauju vadīt mopēdu vai kaut ko tamlīdzīgu. Iespējams, ka «Bajaj Qute» varētu piedāvāt padsmitgadniekiem braucienu uz skolu. Tomēr jaunajai paaudzei labāk pakustināt miesas un augt lieliem un fiziski stipriem. Savukārt gados vecākiem satiksmes dalībniekiem gan šāds mazulītis varētu noderēt, lai tiktu uz tirgu pēc lētākiem produktiem!