Pagaidām vēl nav zināms, kādēļ piektdien, 26.augustā, sabojājās viens no AS "Pasažieru vilciens" (PV) modernizētajiem dīzeļvilcieniem, šodien aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Andis Lubāns.
Viņš skaidroja, ka dīzeļvilciens patlaban atrodas depo un tiek veiktas nepieciešamās darbības, lai noskaidrotu, kādēļ radās tehniskā kļūme, un nodrošinātu, ka tas vairs neatkārtojas. Drīzumā detaļas tiks nomainītas un vilciens atgriezīsies līnijā.
Vienlaikus Lubāns apliecināja, ka vilciena pārbaudi un nepieciešamos labojumus veic pilnsabiedrība "DMU vilcieni" saskaņā ar garantijas nosacījumiem.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka 26.augustā īslaicīgi bija sabojājies viens no šogad modernizētajiem PV dīzeļvilcieniem.
Tāpat ziņots, ka Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde sākusi resorisko pārbaudi par PV 22 miljonus eiro vērto projektu - sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizāciju, kura izpildi privātie uzņēmēji kavē jau vairāk nekā pusgadu.
21,9 miljonus eiro vērto līgumu par dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju pirms divarpus gadiem ieguva trīs uzņēmumi, kas izveidoja pilnsabiedrību "DMU vilcieni", kuru pārstāv dalībnieki ar specifisku reputāciju. Pirmo - AS "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca" - kontrolē Igaunijas miljonārs Oļegs Osinovskis. Otra pilnsabiedrības dalībnieka - AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) - padomes priekšsēdētājs ir Krievijas pilsonis Eduards Boze, bet 33,6% RVR pastarpināti caur kompāniju "EastWest industrial group" kontrolē Rīgas vicemēra Andra Amerika partijas "Gods kalpot Rīgai" valdes loceklis Aleksandrs Brandavs. Trešais modernizētājs - "VRC Zasulauks" - pieder tai pašai RVR (49%) un arī projekta pasūtītājam - PV (50,9%).
Sešu dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas projekta termiņi pārcelti, kaut arī bijusi doma līgumu lauzt vispār. Atklājies arī, ka pirmajiem trim dīzeļvilcienu sastāviem ir defekti.
Valdība 28.jūnijā saistībā ar projekta realizācijas kavēšanos dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekta termiņu pagarināja līdz 30.septembrim. Projekta kopējā vērtība ir gandrīz 22 miljoni eiro, un no tiem nepilni deviņi miljoni eiro ir Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātes "Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība" līdzfinansējums. ES finansējums gan daļēji tika zaudēts, jo sastāvu modernizācija netika pabeigta laikā.
Modernizācija paredz vilcienus aprīkot ar iekārtām, kas nodrošina piekļuvi cilvēkiem ar kustību traucējumiem, uzstādīt klimata kontroli, īpaši aprīkot vietas papildu bagāžai vai ekipējumam - speciāli aprīkotas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vietu, kur novietot bērnu ratiņus un velosipēdus. Tāpat izveidotas jaunas, ērtākas sēdvietas, mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos, kā arī paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām. Ierīkots arī bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.