Laikmetīgās mākslas centrā kim? 7. februārī atklās Aditja Mandajama (Aditya Mandayam) veidota izstāde „Zoon in A Zoot-Suit”. Tāpat 7. februārī atklāta Darjas Meļņikovas izstāde „A Green Silhouette of Grey” .
Darjas Meļņikovas personālizstādi veido dažādu tehniku, idejiski vienotu mākslas darbu kopums, kas rada epitetu dažādiem materialitātes raksturojumiem. Tas ir stāsts par būtisku mirkli, astoņos teikumos izstāstot par darbiem, kuros kaut kā sākums var izrādīties tā beigas, un šī starpība ir netverama.
„Vēl pāris pakāpienu līdz krēslai. Šaura līnija caurdur noguruma biezumu. Aizkaru viļņos izgaist nosirmojušas gaidas, atstājot vien kvēpus zem vatētas virsmas. Neaptveramība. Domas par rītdienu līdzinās zaļganai miglai bālā ietērpā ar neskaidru smaržu. Neievainojama elegance. Pieskāriens spilvena aukstajai pusei liek siluetiem celties virsotņu formās ap bezdibeņa malu. Klupiens. Kritiens caurumā.”
Darja Meļņikova absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas Vizuālās komunikācijas nodaļu. Kopš 2009. gada piedalās grupas izstādēs, tostarp „Noma 00-10” (Latvija, 2009), „What’s Up, Sea?” 10. Raumas biennāle (Somija, 2010), „24 Spaces – Cacophony” Malmes Konsthall (Zviedrija, 2013), „You Only Live Thrice” (Zviedrija, 2013), „Sculpture Is Space” Hobusepea (Igaunija, 2013), „Literacy-Illiteracy” 16. Tallinas grafikas triennāle Kumu (Igaunija, 2014). Pirmā personālizstāde „Jaucot līnijas, kārtojot kaudzes” bija apskatāma „kim?” Laikmetīgās mākslas centrā 2011. gadā.
Savukārt Aditjas Mandajama izstāde „Zoon in A Zoot-Suit” tapusi, piedaloties Aināram Kamoliņam, Āronam Šusteram un Oļai Vasiļjevai, un norit Eiropas kultūras galvaspilsētas gada programmas „Gaidot... (Kādas idejas arheoloģija)” ietvaros, un tās atklāšanu pavadīs „Black Mamba” performance: UFO VIP ICI.
Gaismu koncentrē visa veida stikls, plastmasa, laukšpats un caurspīdīgi objekti.Arī gravitācija koncentrē gaismu. Tas nozīmē, ka jebkas, kam ir masa, ir lēca.Tu esi lēca. Es esmu lēca. Ikviens objekts ap Tevi ir lēca. Mēs visi esam lēcas.Cilvēka mērogos, efekts, protams, nav redzams, bet kosmiskā līmenī ir skaidrs, ka gravitācijas lēcas efekts nav triviāls un kļūst pat cilvēkam noderīgs.”
Projekta pamatā ir viena no jaunlaiku nozīmīgākā filozofijas sacerējuma – nīderlandiešu filosofa Benedikta Spinozas darba „Ētika” – aktualizēšana, vizualizēšana un pārkārtošana.
Aditja Mandajams (Aditya Mandayam) ir ceļojumu un dzīves stila rakstnieks no Tuvajiem Austrumiem. Uzstājies kā „Yayati Papita, That Palpitating Talapati”, „Popobobo Oddodood”, kā arī „Ekko Lokkwa”. Nesenākās un gaidāmās izstādes un performances – „The Pink Spy” MHKA Antverpenē, „MAKEDO DOMAKE” Van Gelder galerijā Amsterdamā, „Lizzard Lounge” Harares Nacionālajā mākslas muzejā, Zimbabvē, un „Fusiform Gyrus” Lisson galerijā Londonā. Piedalījies mākslinieku rezidencēs Antverpenes Karaliskajā mākslas akadēmijā 2012./ 2013. g. un Kiosko, Santakrusā de la Sjerrā, Bolīvijā, 2011. g. un pašlaik – Wiels, Briselē.