Ģirtam Lapiņam “Rīgas satiksmes” padomes sastāvs liek uzdot neērtu jautājumu

© Ģirts Ozoliņš/MN

Kādam jābūt valsts un pašvaldību padomju un valžu locekļu skaitam un kādai būtu jābūt valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību pārvaldībai, ciklā “nra.lv TV sarunas” savu viedokli pauda bijušais “Ernst & Young” un KPMG auditors, ekonomists, biznesa konsultants, Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejas priekšsēdētājs Ģirts Lapiņš (Nacionālā apvienība).

Piemēram, “Rīgas satiksmē” ir trīs padomes locekļi - Ainārs Ozols, Normunds Narvaišs un Rolands Paņķo, saka Lapiņš.. Bet SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” un SIA “Rīgas satiksme” ir viens un tas pats padomes priekšsēdētājs - Ainārs Ozols. Un tad Ģ. Lapiņam rodas jautājums, kāpēc ir šis viens cilvēks, kurš pirmdien aiziet tur, otrdien - citur utt., un viņam tas šķiet nepareizi, ka “ir šie “universālie kareivji”, kas vienkārši visur tiek salikti”.

Ģ. Lapiņš atcerējās Andri Liepiņu (bijušo Ekonomikas ministrijas valsts sekretāru), kas varbūt ir labs speciālists, bet vienlaicīgi bija trijās savstarpēji nesaistītu nozaru uzņēmumu padomēs un valdēs. “Tur bija gan “Tet”, gan “Latvijas dzelzceļš” un vēl “Rīgas nami” vai kaut kas tāds,” sacīja Ģ. Lapiņš.

Ģ. Lapiņš domā, ka tas nav pareizi jo, ja tu uzņemies atbildību, tad tu uzņemies atbildību, jo īpaši, ja esi valdē, jo būt valdē nozīmē to, ka tu katru dienu strādā. Valdes locekļu skaits var būt trīs četri, bet “tas ir 100% darbs un tu tur nevari tā raustīties un skraidīt apkārt”, uzskata Ģ. Lapiņš.