Latvijas jauno auto tirgus šī gada trešajā ceturksnī piedzīvojis strauju izaugsmi – reģistrēts par teju 46 % vairāk jaunu vieglo automobiļu, bet jauno auto līzinga apjoms audzis vēl straujāk – par gandrīz 57 % salīdzinājumā ar 2024. gada trešo ceturksni, liecina Citadele Leasing apkopotie dati.
Privātpersonu segmentā šogad dominē SUV klases automobiļi - pieprasījums pēc tiem 2025. gada deviņos mēnešos pieaudzis par teju 40 % salīdzinājumā ar pērno gadu.
Trešajā ceturksnī populārākie modeļi bijuši Škoda Kodiaq, Volkswagen Tayron un Toyota RAV4, kas apliecina Latvijas autovadītāju vēlmi pēc praktiskiem, ietilpīgiem un uzticamiem auto, piemērotiem gan ikdienai, gan ģimenes vajadzībām.
Toyota nostiprina līderpozīcijas
Juridisko personu segmentā notikušas pārmaiņas līderu vidū - labāko trijniekā vairs nav Volkswagen Tiguan, kas pērn ieņēma otro vietu. Tā vietā līderpozīcijās nonācis Toyota Yaris Cross, kas šogad ir visbiežāk izvēlētais modelis korporatīvo klientu vidū.
Tam seko Toyota Corolla un Peugeot 2008, savukārt auto nomas uzņēmumi visbiežāk izvēlējušies Toyota Yaris Cross, Toyota Corolla un Toyota Yaris modeļus.
Elektroauto un hibrīdu bums - katrs piektais jaunais auto ar elektrību
Turpinās arī elektroauto (BEV) un plug-in (PHEV) hibrīdu pieprasījuma kāpums - šo transportlīdzekļu īpatsvars sasniedzis 20 % no visiem jaunajiem reģistrētajiem auto, kas ir teju divreiz vairāk nekā pirms gada. Uzlādējamo automobiļu segments kopumā aug īpaši strauji - PHEV reģistrācijas apjoms pieaudzis par vairāk nekā 300 %, bet pilnībā elektrisko auto BEV - par 56 % salīdzinājumā ar pērno gadu.
Deviņu mēnešu griezumā PHEV segmentā līderpozīcijas ieņem Volkswagen Tayron, Volkswagen Tiguan un Škoda Kodiaq, savukārt BEV tirgū populārākie ir Škoda Enyaq, Lynk & Co 02 un Toyota bZ4X.
“Trešā ceturkšņa rezultāti apliecina, ka Latvijas jauno auto tirgus turpina stabilu izaugsmi.Privātpersonu segmentā izaugsmi nodrošināja valsts atbalsta programma elektroauto iegādei. Īpaši straujš kāpums redzams alternatīvo dzinēju segmentā - plug-in hibrīdu reģistrācijas augušas vairāk nekā trīskārt, bet elektroauto - par vairāk nekā pusi. Tas apliecina, ka valsts atbalsts ir nozīmīgs faktors šādu auto izvēlē, un sagaidāms, ka ceturtajā ceturksnī pieprasījums samazināsies, jo atbalsts vairs nav pieejams,” norāda Citadele Leasing valdes priekšsēdētājs Ģirts Glāzers.
Izaugsme vērojama arī Lietuvā, kur šogad pirmajos astoņos mēnešos jauno auto reģistrāciju skaits pieaudzis par 41 %, kamēr Igaunijā - samazinājies par 40 %.
Krāsu tendences un motociklu tirgus
Autovadītāji joprojām izvēlas klasiskas krāsas - balto, melno un pelēko, kas dominē gan privāto, gan uzņēmumu pirkumos. Tomēr pieaug arī interese par krāsainākiem auto, īpaši zaļajos, zilajos un sarkanajos toņos.
Motociklu tirgū 2025. gada trešajā ceturksnī reģistrāciju skaits saglabājies stabils salīdzinājumā ar pērno gadu. Līderu trijnieks nemainīgs - Honda, BMW un Yamaha joprojām ir populārākie zīmoli Latvijā.