Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" ir iesniegusi Rīgas domē iniciatīvu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā, kuru parakstījuši ap 3300 iedzīvotāji.
Šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā vēlreiz tiks skatīts jautājums par eksperimentālo velojoslu saglabāšanu vai likvidēšanu Čaka ielā.
Šovasar Rīgā plāno izveidot 25 kilometrus pagaidu velojoslu. Kā liecina “Kantar TNS” aptaujas dati, 40% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem atbalsta šo ieceri. 36% ir norādījuši, ka Rīgā nav nepieciešamības palielināt velojoslu skaitu, vēsta TV3 raidījums "900 sekundes".
Rīgā Čaka ielas velojoslu "eksperimentu" plānots turpināt līdz septembrim, liecina Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdei sagatavotā informācija.
Lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments Rīgā rada sarežģījumus, liecina Rīgas domes Satiksmes departamenta sagatavotā informācija Satiksmes un transporta lietu komitejai.
Novērtēt velo joslu izveides reālo ietekmi uz transporta plūsmu izmaiņām Marijas un Čaka ielā ir apgrūtināti, par to šodien tika informēti Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.
Lai precīzāk novērtētu transportlīdzekļu apmēru un tā ietekmi Aleksandra Čaka ielā, kur tiek veikts velojoslu ierīkošanas eksperiments, satiksmes intensitātes datus jāvērtē ilgākā laika periodā, norāda Rīgas domes Satiksmes departaments.
Šodien pēc aptuveni divu stundu ilgām diskusijām Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielā, lai arī speciālisti brīdināja, ka šāds solis būtiski palielinās sastrēgumus, kuros nāksies stāvēt arī sabiedriskajam transportam.
Pirmdien, 2.novembrī, sasaukta Satiksmes un transporta lietu komitejas sēde, kurā deputāti spriedīs par iespējamiem risinājumiem veloinfrastruktūras attīstībai Aleksandra Čaka ielā, informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.
Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma uzsākts darbs pie pagaidu veloinfrastruktūras ieviešanas Rīgas ielās. Šobrīd notiek darbs Meža prospektā, kur virzienā no Sarkandaugavas uz Mežaparku tiek ierīkota velojosla.
Rīgas domes valdošās partijas šodien pirms domes sēdes ar balsojumu noraidīja ieceri skatīt jautājumu par velojoslas izveidi Brīvības ielā, kuru pašvaldībā iesnieguši 2500 iedzīvotāji.
Pašreiz Rīgas pilsētas esošā veloinfrastruktūra ir 69 kilometrus gara. Rīgas domes Satiksmes departaments tuvāko gadu laikā plāno galvaspilsētā izveidot jaunus veloceļus 29 kilometru garumā, norādīts informācija "Riga.lv" mājaslapā.
Rīgas domes Satiksmes departaments iespēju izveidot velojoslas Brīvības ielā no Gaisa tilta līdz Brīvības bulvārim izvērtēs pēc pilsētas centra apbraucamā loka izveides, pauda Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.
Ne reizi vien dzirdēti skaļi paziņojumi, ka Rīgā tuvāko gadu laikā jāpadara par vienu no Eiropas zaļākajām galvaspilsētām. Tas nozīmē, ka galvaspilsētā tiek darīts viss, lai cilvēki vairāk pārvietotos ar velosipēdiem, nevis auto. Šī iemesla dēļ pēdējo gadu laikā Rīgā tapušas vairākas velojoslas, tomēr kā liecina ieraksti sociālajos tīklos, joprojām sabiedrībā ir domstarpības par to pareizu izmantošanu.
Rīgas Pašvaldības policijas (RPP) darbinieki atbrīvojusi šonakt uz Brīvības ielas nelikumīgi uzkrāsoto velojoslu no velosipēdiem, kas bija tajā novietoti, un pašvaldības dienesti atsākuši joslas likvidāciju.
Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka naktī uz piektdienu ir veikta nesankcionēta ceļu horizontālā apzīmējuma - velojoslas uzklāšana Brīvības ielā posmā no Artilērijas ielas līdz Palīdzības ielai, abās ielas pusēs. Savukārt vairāki rīdzinieki sociālajos medijos pauž prieku par šādas joslas parādīšanos.