ABSURDS: Velosipēdisti Rīgā brauc pa ietvi, nevis velojoslu

© Vladislavs Proškins/ F64 Photo Agency

Ne reizi vien dzirdēti skaļi paziņojumi, ka Rīgā tuvāko gadu laikā jāpadara par vienu no Eiropas zaļākajām galvaspilsētām. Tas nozīmē, ka galvaspilsētā tiek darīts viss, lai cilvēki vairāk pārvietotos ar velosipēdiem, nevis auto. Šī iemesla dēļ pēdējo gadu laikā Rīgā tapušas vairākas velojoslas, tomēr kā liecina ieraksti sociālajos tīklos, joprojām sabiedrībā ir domstarpības par to pareizu izmantošanu.

Producents Juris Millers sociālajā tīklā facebook ievietojis attēlu, kurā redzams, ka kāds velosipēdists izvēlējies braukt nevis pa Kr.Barona ielā izveidoto velojoslu, bet gan ietvi.

Kā pie ieraksta norāda komentētāji, tad uz Kr. Barona ielas gan neesot apzīmējuma vai norādes, ka citā krāsā bruģētā ielas daļa ir paredzēta velosipēdiestiem. Tas esot vien pieņēmums. "Attiecīgi bardaks - gājēji uzskata, ka velo jābrauc pa to joslu, bet autobraucēji tā nedomā," norāda komentētāja.

F64 Photo Agency

Arī kāds cits vērīgs galvaspilsētas iedzīvotājs norādījis, ka Kr.Barona ielā velojoslas nav. "Ir rekomendējamā velosadaļa, vai sauciet to kā gribat, kas nozīmē tikai to, ka ielā daļēji ir ieklāts līdzenais bruģis, REKOMENDĒJOT velosipēdistiem pa to pārvietoties. Satiksmes noteikumi tādi pat, kā uz jebkuras citas asfaltētas ielas, braucot ar velo," turpina komentētājs.

Savukārt citi uzsvēruši, ka joprojām arī šeit ir vērojamas nesaskaņas starp autovadītājiem un velobraucējiem. "Nav kārtībā tas, ka nav nevienas zīmes, norādes, utt., ka šī ir ieteicamā velojosla. Tāpat par faktu, ka šī josla būtu draudzīgi jādala ar riteņbraucējiem, nav informēti, vai arī negrib būt informēti autobraucēji," norāda kāda sieviete.

Tam piekrīt arī kāda cita autovadītāja, kura norādījusi: "Man kā autobraucējai šķiet, ka nav velo joslas uz K.Barona ielas! Ja palaiž velobraucēju braukt pa it kā iedomāto velojoslu, tad tramvajs brauc Tev virsū un zvana kā traks! Bardaks totāls!"