Eksperti norāda, ka tieši zināšanu veicināšana par elektrisko skrejriteņu regulējumu un drošības pamatprincipiem, ir svarīgākais uzdevums, lai salīdzinoši jaunais pārvietošanās līdzeklis arī turpmāk sekmīgi iekļautos ceļu satiksmē.
Valsts policija turpmāk stingrāk vērsīsies pret pārkāpumiem, braucot ar elektriskajiem skrejriteņiem, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" atzina Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieka vietnieks Lauris Arājs.
Nākamgad janvārī Latvijas uzņēmums SIA "Wolftrike" plāno sākt militāriem mērķiem paredzēto bezceļu elektrisko skrejriteņu "Mosphera" ražošanu, pavēstīja uzņēmuma "Wolftrike" dibinātājs Klāvs Ašmanis.
Pēdējo gadu laikā īpaši daudzveidīgas ir kļuvušas pārvietošanās iespējas pilsētā un transportlīdzekļu pieejamība. Līdztekus pieprasījumam pēc motorolleriem, elektriskajiem skūteriem un elektriskajiem balansa dēļiem, pieaug arī negadījumu skaits ceļu satiksmē, kuros iesaistīti ir šie transportlīdzekļi. Aizvadītā gada laikā pieaudzis negadījumu skaits, kad pie elektrisko un zemas kubatūras transportlīdzekļu stūres bijuši tieši jaunieši, tādēļ aicina vecākus būt atbildīgiem un izvērtēt drošības riskus.
Valdības apsolījums līdz šī gada vasarai atrisināt mikrosatiksmes problēmas, ierādot pilsētas telpā piemērotu vietu un atbildību elektroskrejriteņu lietotājiem, pat teorētiski vairs nevar tikt izpildīts. Toties viena cita satiksmes dalībnieku grupa var berzēt rokas ‒ par braukšanu reibumā vairs nebūs jāiet cietumā.
Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) rosina oficiāli atvēlēt iezīmētas braukšanas joslas elektriskajiem skrejriteņiem, taču šis priekšlikums izsaucis nozares speciālistu kritiku.
Elektrisko skrejriteņu straujais popularitātes pieaugums vasaras sezonā un vienlaikus nepilnīgais satiksmes regulējums rada papildu riskus satiksmes drošībai, ko apliecina gan augustā reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu statistika, gan arī iedzīvotāju aptaujas rezultāti.
Elektrisko skrejriteņu straujais popularitātes pieaugums vasaras sezonā un vienlaikus nepilnīgais satiksmes regulējums rada papildu riskus satiksmes drošībai, ko apliecina gan augustā reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu statistika, gan arī iedzīvotāju aptaujas rezultāti. Apdrošināšanas sabiedrības ERGO aptaujas rezultāti liecina, ka lielākā daļa jeb 73 % Latvijas iedzīvotāju elektriskos skrejriteņus uzskata par draudu satiksmes drošībai.
Kamēr atbildīgās institūcijas sacer normatīvo regulējumu elektriskajam skrejritenim, iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens jau pasludinājis to par transporta līdzekli. Līdz šim policija skrejriteni traktējusi kā sporta vai atpūtas inventāru, tāpēc krimināllietas par tā nodarītajiem miesas bojājumiem gājējiem izpalika. Nu pirmais kriminālprocess ir ierosināts.
Satiksmes drošības situācija uz Latvijas ceļiem šogad ir pasliktinājusies, intervijā LTV "Rīta panorāmai" atzina Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Arvien lielāku popularitāti iemantojošie elektriskie skrejriteņi sākuši apdraudēt satiksmi Rīgā, tāpēc atbildīgās institūcijas ķērušās pie skrejriteņošanas regulējuma izstrādes. Ātrums noteikti tiks ierobežots, un, iespējams, arī braukšanas teritorijas pārdalītas.