Jelgavā ieviesīs stingrākus elektroskrejriteņu lietošanas noteikumus [papildināts]

© unsplash.com

Jelgavas pilsētas dome ceturtdien atbalstījusi saistošo noteikumu projektu, ar kuriem tiks noteikti ierobežojumi koplietošanas elektroskrejriteņiem, nosakot, ka tos būs aizliegts novietot uz tiltiem un bērnu laukumos.

Vietvara norāda, ka pēdējo divu gadu laikā ir strauji palielinājusies koplietošanas transportlīdzekļu, īpaši elektroskrejriteņu, izmantošana. Lai aizsargātu gājēju, velosipēdu vadītāju, autovadītāju un citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, tajā skaitā audzinātu koplietošanas transportlīdzekļu vadītāju drošu pārvietošanos, pilsēta atzinusi par nepieciešamu izstrādāt koplietošanas elektroskrejriteņu un velosipēdu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojuma zonas un to novietošanas aizlieguma zonas.

Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošo noteikumu paskaidrojuma rakstā pausts, ka pašvaldības administratīvajā teritorijā atrodas vairāki rekreācijas objekti, plaša kultūrvēsturiskā vide, izglītības iestādes un citi nozīmīgi objekti. Novērojama mazāk aizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku intensīva pārvietošanās gan kājām, gan izmantojot mikromobilitātes rīkus.

Saistošo noteikumu mērķis ir ietvert regulējumu, kas noteiks koplietošanas transportlīdzekļu operatoriem pienākumu nodrošināt, lai to īpašumā vai valdījumā esošie mikromobilitātes rīki tiktu izmantoti ar cieņu pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Mērķa īstenošanai ir apzināti objekti un Jelgavas teritorija, kur ieviešams ātruma ierobežojums un ieviešamas novietošanas aizlieguma zonas. Šie objekti galvenokārt atrodas centra teritorijā.

Saistošie noteikumi nosaka koplietošanas transportlīdzekļu operatoram par pienākumu izmantot tikai tādus koplietošanas transportlīdzekļus, kuri aprīkoti ar sistēmu, kas regulē ātrumu, izņemot velosipēdus, kas tiek darbināti tikai ar cilvēka muskuļu spēku.

Koplietošanas transportlīdzekļus nevarēs atstāt uz tiltiem, satiksmes pārvadiem, velosipēdu ceļiem, gājēju ietvju vidū vai uz taktilā bruģakmens joslas. Tāpat tas būs aizliegts vietās, kur gājējiem vai velosipēdiem atlikušās ejas platums pēc koplietošanas transporta līdzekļa novietošanas ir mazāks par pusotru metru.

Koplietošanas elektroskrejriteņus nevarēs novietot arī publiskā lietošanā nodotā pašvaldības teritorijā, tas ir apstādījumos, grāvjos, automašīnu stāvlaukumos, bērnu rotaļu laukumos, aktīvās atpūtas laukumos, sporta laukumos un citviet.

Ātruma ierobežojuma zonās koplietošanas transportlīdzekļa ātrums nedrīkst pārsniegt desmit kilometrus stundā. Pilsētas vicemērs Jurijs Strods (NA), atbildot uz deputātu jautājumiem, skaidroja, ka, ņemot vērā jaunos saistošos noteikumus, koplietošanas transportlīdzekļu operatoriem būs tajos jāieprogrammē risinājums, kas nodrošinās ātruma samazinājumu pašvaldības noteiktajās teritorijās un transportlīdzeklis fiziski nevarēs pabraukt ātrāk par noteikto.

Noteikts arī, ka koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniedzējs nodrošina neatļautā vietā novietotā koplietošanas transportlīdzekļa pārvietošanu nekavējoties, bet ne vēlāk kā divu stundu laikā pēc informācijas, ko Pašvaldības policija nosūta elektroniski. Strods sēdē skaidroja, ka par nepareizi novietotiem un traucējošiem transportlīdzekļiem policijai un Pašvaldības operatīvās informācijas centram var ziņot arī iedzīvotāji.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais