Ziemā, braucot ar vasaras riepām vai tādām, kas pārmērīgi nodilušas, tiek apdraudēta satiksmes drošība un pilsētās arī traucēta pārvietošanās dinamika. Ceļu satiksmes drošības direkcija sākusi bezprecedenta cīņu ar nepiemērotu riepu lietotājiem.
Teju ik pārdienu saņemam ziņas, ka ceļu policisti reģionos tvarsta neapdomīgos šoferus, kuri šķiet pat nezina, vai brauc ar riepām vai tikai ar to imitācijām.
Par to, kā pārbaudīt ziemas riepu kvalitāti, ar ko tiek riskēts, ziemā pārvietojoties ar nepiemērotām riepām, kādas ir riepu iegādes un nomaiņas opcijas un kad šogad varētu būt gaidāms pirmais sniegs, uzzināsi šajā rakstā!
Vakar, 26.septembrī, ap pulksten 17:35 Rucavas novadā, Rucavas pagastā tika pamanīta 1990.gadā dzimuša vīrieša vadīta automašīna “Audi”, kura pārsniedza atļauto braukšanas ātrumu. Vietā kur atļauts pārvietoties ar 70 kilometriem stundā, vīrietis brauca ar 92 kilometriem stundā, tādējādi pārkāpjot atļautu braukšanas ātrumu par 22 kilometriem stundā.
Pirms pāris dienām Rīgā, Dreiliņu mikrorajonā, kāda automašīna palikusi bez visiem četriem riteņiem un atstāta “uz klučiem”, vēstīja raidījums "Degpunktā".
Rīdziniece Gunta tēva sakrātos nolietoto riepu krājumus pagaidām glabā privātmājas teritorijā. Vecās riepas aizņem vietu, traucē, galu galā sen jau ir pienācis laiks no tām atbrīvoties. Tomēr vienkārši tas nav. Lielākoties riepu apmaiņa notiek pēc kārtības dots pret dotu – nodod vienu veco riepu, nopērkot vienu jaunu.
Juris ar sociālā tīkla Facebook starpniecību vēlas iedvesmot tos šoferīšus, kuriem nolietoto riepu utilizēšana šķiet sarežģīts uzdevums. Tā vietā, lai nevajadzīgos riteņus izmestu mežā vai mēnešiem ilgi glabātu šķūnī, ir vērts doties pie atkritumu savācējiem un nodot šos sadzīves atkritumus par visnotaļ draudzīgu samaksu.
Latvijā varētu būt pat divreiz lielāks nolietotu un nepārstrādātu riepu apjoms, nekā tika lēsts līdz šim, ziņo Latvijas Televīzijas raidījums “de facto”. Lai situāciju mainītu, radusies ideja par depozīta sistēmas izveidošanu – par riepām būs jāiemaksā drošības nauda, kuru varēs atgūt, riepas nododot.
Pēc atkritumu apsaimniekotāja "Latvijas zaļā fonds" oktobrī rīkotās akcijas "Dod riepām otro dzīvi" secināts, ka iedzīvotāji vēl joprojām nav gatavi maksāt par nolietoto riepu nodošanu, stāstīja "Latvijas zaļā fonda" izpilddirektore Solveiga Grīsle.
Autovadītāji, kuru spēkratiem no 1.decembra nebūs ziemas riepas, tiks sodīti, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" uzsvēra Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Dabas aizsardzības pārvaldes (DAP) rīkotajās talkās Papes dabas parkā savāktas vairāk nekā 100 tonnas padomju armijas savulaik pamesto riepu, kas šonedēļ izvestas no aizsargājamās teritorijas un nodotas utilizācijai, informēja DAP pārstāve Maija Rēna.
Jau ziņots, ka no 13. līdz 21. oktobrim Latvijā norisinājās dabai draudzīga akcija – “Dod riepām otru dzīvi!”. Tās laikā desmit laukumos ikvienam bija iespēja nodot vecās riepas bez maksas. Deviņu dienu laikā tika savāktas un pārstrādei nodotas vairāk nekā 1000 tonnas riepu, un vairāk nekā 1500 tonnu reģistrētas savākšanai tuvāko mēnešu laikā. Šāds apjoms tik īsā laikā Latvijā nekad vēl nav ticis savākts.
Riepu maiņas sezona ir sākusies, pirms veikt šo ikgadējo procesu der zināt ekspertu ieteikumus riepu izvēlē, to maiņas procesā un citās niansēs, kas palīdzēs justies droši un pārliecināti uz ceļa.
Pēc Ķengaraga ugunsgrēka Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācija (LRAA) aicina Valsts vides dienestu (VVD) pastiprināt kontroli un sodīt nelegālos riepu uzkrājējus, aģentūru LETA informēja asociācijā.
Lai arī no šodienas, 1.marta, transportlīdzekļus vairs nav obligāti jāaprīko ar ziemas riepām, tomēr, ņemot vērā pašreizējos laikapstākļus, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) aicina autovadītājus nesteigties ar riepu maiņu, pauda CSDD pārstāvji.
Kaut arī no 1.marta transportlīdzekļus vairs nav obligāti jāaprīko ar ziemas riepām, taču, ņemot vērā pašreizējos laika apstākļus, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) aicina autovadītājus izvēlēties tiem atbilstošas riepas, tādējādi rūpējoties gan par savu, gan pārējo satiksmes dalībnieku drošību.