Alkoholisko dzērienu tirdzniecības ierobežojumu dēļ daļa veikalu tīkla "top!" un veikalu tīkla "Aibe" pārvaldnieka SIA "Latvijas neatkarīgo tirgotāju kooperācija" veikalu strādā ar saīsinātu darbalaiku, aģentūru LETA informēja aptaujātie mazumtirgotāji.
Iedzīvotāji šī gada pirmajos 6 mēnešos par trešdaļu biežāk veikuši klātienes pirkumus Latvijas restorānos un lielajos tirdzniecības centros, savukārt internetā būtisks pieaugums vērojams auto nomas segmentā, liecina bankas Citadele karšu maksājumu dati 2023. gada pirmajā pusgadā.
Neveiksmīgi izprintēta cenu zīmi lielveikalā "Rimi" pamatīgi sasmīdinājusi pircēju, kurš ar novēroto dalījies sociālās vietnes Facebook lapā "Skatlogu favorīti".
Lai atbalstītu tirgotājus, kuri ir nemitīgi pielāgojušies jauniem tirdzniecības ierobežojumiem un nesuši psiholoģisko slogu komunikācijā ar sabiedrību, un lai informētu pircējus par viņu lomu drošā tirdzniecības procesā, Ekonomikas ministrija šonedēļ uzsāk informatīvu kampaņu "Drošs paliek drošs".
Tirdzniecības vietās noteikto ierobežojumu ievērošanā lielākās problēmas sagādā patērētāju uzvedība, piektdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.
Tirgotāji apzinīgi ievēro pirms divarpus nedēļām ieviestā drošās tirdzniecības koncepta prasības, kas Covid-19 pandēmijas laikā ieviestas, lai nepasliktinātu epidemioloģisko situāciju, secinājis Patērētāju tiesību un aizsardzības centrs (PTAC) pēc pirmajām tirdzniecības vietu pārbaudēm.
Ārkārtējā situācijā iedzīvotāji pārtiku iegādājušies ilgākam laika periodam, kas veicinājis viena "čeka" vidējās vērtības pieaugumu par 30%, norāda "Maxima Latvija" valdes priekšsēdētājs Viktors Troicins.
Nereti veikalu apmeklētāji sūdzas par nepieņemamu preču kvalitāti, vai neiecietīgu darbinieku attieksmi. Arī šoreiz kāda veikala apmeklētājiem Rīgā sašutumu raisījusi veikala darbinieku rīcība.
Baltijas valstu iedzīvotāji ļoti labprāt iepērkas ārzemēs, visbiežāk kaimiņvalstīs, tam kopumā tērējot vairāk nekā miljardu eiro gada laikā. Šādi dati iegūti pētījumā par Baltijas valstu patērētāju izvēlēm, ko veicis Nīderlandē dibinātais pētījumu institūts “Regionplan Policy Research”.
Latvijas iedzīvotāji internetā visbiežāk pērk preces skaistumkopšanai un veselībai, kā arī modes preces, liecina DPD sadarbībā ar Kantar TNS veiktā ikgadējā aptauja par eiropiešu tiešsaistes iepirkšanās paradumiem.
Ik pa laikam no paziņām un sociālajiem tīkliem atkal un atkal dzirdam stāstus par to, ka pārtikas preces Latvijā ir dārgākas nekā Lietuvā, Polijā un pat Vācijā. Kā piemērs parasti tiek minēts lēto cenu veikals LIDL vai kāds neliels veikalu tīkls kaimiņzemēs. taču šoreiz sociālajos tīklos nerimst sašutums, ka pat viena veikalu tīkla ietvaros pircēji Latvijā tiek "izpurināti" krietni pamatīgāk nekā Lietuvā.
Valdība šodien atbalstīja Ekonomikas ministrijas priekšlikumu sašaurināt "Citadeles" bankas potenciālo pircēju loku un turpmākajā pārdošanas procesā piedalīsies mazāks pircēju skaits, pēc valdības sēdes sacīja ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (RP).