Lai iepirkšanās process būtu pēc iespējas ātrāks un kontakts ar apkārtējiem mazāks, kopumā “Skenē pats!” risinājuma izveidē investēti 170 tūkstoši eiro.
Radītas divas pavisam jaunas piena produktu apakškategorijas – gaisīgi “Valmieras” jogurta kokteiļi “Shake Me Up” un sabalansēti “Valmieras” bifido jogurti ar biezpienu un dažādām piedevām. Veikalu tīklos Rimi un Maxima pārdošana sāksies martā.
Latvija spēj sevi nodrošināt ar pašaudzētu putnu gaļu, olām, kartupeļiem, pašceptu maizi, pienu un citiem produktiem. Veikalos līdzās pašmāju produktiem ir atrodami arī ievestie labumi. Neatkarīgā pēta, cik daudz vietējās pārtikas atrodams abos lielākajos pārtikas lielveikalos – “Maxima” un “Rimi” – un vai vietējā pārtika būs atrodama arī “Lidl”, uz kura atvēršanu jāgaida līdz brīdim, kamēr Latvijā neuzlabosies epidemioloģiskā situācija.
Iedzīvotāji turpina aktīvi izmantot tehnoloģijas un piedāvātās iepirkšanās iespējas tiešsaistē. Platformā Barbora.lv pircēju skaits iepriekšējā nedēļā audzis pat 6 reizes, salīdzinājumā ar identisku nedēļu pērnajā gadā.
Lielāks pieprasījums šajā nedēļā bijis pēc apģērba un zeķēm, apakšveļas, bērnu un zīdaiņu precēm, rotaļlietām, baterijām, mājas uzkopšanas līdzekļiem, dziju un nedaudz arī vairāk pēc elektroprecēm.
"Maxima", vadoties pēc SPKC ieteikumiem un Valsts kancelejas materiāliem, ir sagatavojusi drošas iepirkšanās ceļvedi, lai iepirkšanās process būtu drošs, ērts un viegli izprotams ikvienam.
Mazumtirgotājs SIA "Maxima Latvija" līdz ar jaunā tirdzniecības modeļa ieviešanu, kas tirdzniecības vietās nosaka stingrākus epidemioloģiskos drošības noteikumus, pirmdien īslaicīgi slēdz veikalus, lūdzot klientus uzgaidīt ārpus telpām, atzina "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.
Šis ir īpaši lolots projekts, jo sniedz būtisku ieguldījumu bērnu prasmju attīstīšanā, sākot jau no sēklu iesēšanas un beidzot ar izaudzētās produkcijas nokļūšanu veikala plauktā.
Iedzīvotājiem pēc Facebook apmeklējuma, interneta pārlūkprogrammas un Windows operētājsistēmas ziņojumu panelī parādās aicinājums saņemt it kā “Maxima” vārdā laimētu balvu. Šī ir krāpnieciska aktivitāte ar mērķi iegūt lietotāju naudu par dāvanas saņemšanu.
“Maxima Latvija” informē, ka ir fiksēti gadījumi, kuros iedzīvotājiem pēc Facebook apmeklējuma, interneta pārlūkprogrammas un Windows operētājsistēmas ziņojumu panelī parādās aicinājums saņemt it kā “Maxima” vārdā laimētu balvu. Uzklikšķinot uz saites, lietotājs tiek aizvests uz jaunu lapu. Šī ir krāpnieciska aktivitāte ar mērķi iegūt lietotāju naudu par dāvanas saņemšanu. “Maxima Latvija” nav saistīta ar šo viltus loteriju un aicina nekādā gadījumā neapstiprināt balvas saņemšanu.
"Zemas cenas augstas kvalitātes precēm ir mūsu DNS un ik gadu veicam ievērojamas investīcijas, lai varētu to paveikt - gan paaugstinot mūsu darbības efektivitāti, gan arī novirzot tam finansiālus līdzekļus", norāda Maxima.
2020. gadā e-veikalos biežāk sākuši iepirkties 9% iedzīvotāju, bet nepilni 5% tos izvēlējušies lielākajai daļai savu pirkumu ‒ tas ir teju divreiz vairāk nekā 2019. gadā.
Aizvadītajā gadu mijā, pastiprinoties drošības pasākumiem, "Maxima" veikalos visā Latvijā vērojams nozīmīgs klientu skaita kritums. Decembrī klientu intensitāte veikalos samazinājusies vidēji par 21%, turklāt lielajos tirdzniecības centros esošajos "Maxima" veikalos samazinājums mērojams līdz pat 72% apmērā. Tāpat 2021.gada pirmajās nedēļās vērojams, ka iedzīvotāji turpina iepirkties atbildīgi un apmeklē veikalu retāk, klientu intensitātei mazinoties vēl vairāk - par 24%, salīdzinot ar identisku periodu pērn.
Jau novembrī cilvēki uz veikalu nāca retāk, kā arī vairāk izmantoja tieši attālinātas tirdzniecības iespējas www.barbora.lv. Pircēju skaits šajā platformā audzis pat 3 reizes.
Līdz ar Covid-19 krīzes ieviestajām izmaiņām 2020.gadā, mazumtirdzniecības nozare ir saskārusies ar virkni izaicinājumu, kas veicinājusi digitalizācijas uzrāvienu, pauda SIA "Maxima Latvija" pārstāvji.
Patlaban "Maxima" veikalos uzstādītas 519 pašapkalpošanās kases un 2020.gada decembrī uzstādīts rekords bezkontakta norēķinos - dienā vairāk nekā 100 000 cilvēku "Maxima" veikalos maksājumus veica tieši ar bezkontakta tehnoloģijām.
Covid-19 pandēmija ne tikai būtiski ierobežojusi tirdzniecību un mainījusi iepirkšanās paradumus, bet arī koriģējusi veikalu attīstības plānus, lielāku uzsvaru liekot uz e-komerciju. Neskatoties uz to, arī šogad tiek plānots Latvijā atvērt jaunus veikalus.
Kopš 2018. gada divi lielākie mazumtirgotāji Latvijā SIA “RIMI Latvia” (RIMI) un SIA “Maxima Latvija” (MAXIMA) ir attīstījuši darbību ērtības veikalu sektorā, pastiprinot ietekmi ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības tirgū.
Ņemot vērā svētku dienu grafiku un valdības liegumu iegādāties virkni preču svētku dienās un brīvdienās, "Maxima" pagarina atsevišķu veikalu darba laiku līdz pat plkst. 24.00, tādējādi kliedējot pircēju blīvumu veikalos un rūpējoties par klientu drošību.