Degvielas cenu pieaugumam pēdējā mēneša laikā nav tiešas saistības ar biodegvielas piejaukumu, un, ja ir vēlme jūtami samazināt degvielas cenu mazumtirdzniecībā, ir jāsamazina nodokļi, norādīja Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas (LBBA) valdes loceklis Indulis Stikāns.
Diskusija par degvielas cenu pieaugumu un reālajām iespējām to samazināt šobrīd ir vitāli svarīga visām iesaistītajām pusēm, tādēļ ir būtiski sabiedrībai skaidrot tās reālos pieauguma iemeslus, lai kopīgiem spēkiem panāktu labāko risinājumu.
Latvijā iepriekšējā nedēļā 95.markas benzīna vidējā cena saruka par 0,2%, bet dīzeļdegvielas cena pieauga par 5,7%, sasniedzot vēsturiski augstāko līmeni, liecina Eiropas Komisijas (EK) apkopotie dati.
2020. gada aprīlī dīzeļdegviela uzpildes stacijās maksāja 0,83 eiro. 2022. gada martā tas pats dīzelis tādā pašā uzpildes stacijā maksāja 1,83 eiro. Šodien ir 1. aprīlis – smieklu diena –, un ar dziļu interesi būs jāskatās, kāda tad īsti būs dīzeļa cena šodien? Būs īsts melnais humors. Nu līdz 2,0 eiro šodien vēl varbūt neuzkāps, bet ilgi nebūs jāgaida arī uz šādu cenu.
Degvielas cenu pieaugums varētu beidzot mudināt latviešus pārsēsties uz ekonomiskākām un Latvijai atbilstošākām automašīnām, saka Auto asociācijas valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs.
Stājoties spēkā prasībai par biodegvielas īpatsvara pieaugumu dīzeļdegvielā, tās cena kāps aptuveni par 10 līdz 12 centiem litrā. Valdošie politiskie spēki līdz šim noraidījuši visus priekšlikumus mazināt nodokļu slogu degvielai, lai apturētu cenu kāpumu.
Regulējums, kas paredz obligātās biokomponentes īpatsvara palielināšanu tirdzniecībā esošajai degvielai, visticamāk, saglabāsies, izriet no Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) sacītā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma".
Tāpat kā valstij kopumā, arī mums, zinātniekiem, katra krīze vienlaikus nozīmē arī jaunas iespējas. Arī šobrīd vērojam notiekošos procesus, kas var pavērt durvis jauniem pētījumiem/jaunām inovācijām, kas var gan mazināt atkarību no Krievijas izejvielām, gan ietekmēt straujo degvielas cenu kāpumu.
Saistībā ar degvielas cenu kāpumu AS "Pasažieru vilciens" izmaksas par degvielu mēneša laikā ir pieaugušas par 29%, saka uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Aizvadītajā nedēļā Baltijas valstu galvaspilsētās degvielas cenas samazinājušās, taču joprojām saglabājas augstā līmenī Cik daudz tas ietekmē mūsu ikdienu un vai Latvijas iezīvotāji ir kādā veidā mainījuši savu ikdienu, lai tēriņi par mašīnas uzpildīšanu būtu mazāki, skaidroja TV3 raidījums "900 sekundes".
Saeima šodien noraidīja partijas "Republika" un citu opozīcijas deputātu iesniegtos likuma grozījumus, kas būtu paredzējuši no 1.aprīļa līdz gada beigām samazināt pievienotās vērtības nodokli (PVN) degvielai no 21% uz 12%.
Konkurences padome (KP) degvielas tirgotājiem pieprasīs detalizētu informāciju par degvielas cenas veidošanos un iemesliem, kāpēc tās tik strauji pieauga, otrdien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā stāstīja KP loceklis Jānis Račko.
Meklējot risinājumus, kā samazināt degvielas cenu kāpumu, nav pieļaujama ideja par biodegvielas obligātā piejaukuma atcelšanu, jo tas ir klajā pretrunā ar kopējo Latvijas un Eiropas mērķi mazināt energoatkarību no Krievijas resursiem un produkcijas, turklāt neatstās būtisku ietekmi uz cenas samazinājumu, uzskata Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācija (LBBA).
Latvijā marta otrajā nedēļā 95.markas benzīna vidējā cena, salīdzinot ar nedēļu iepriekš, pieaugusi par 11,4%, bet dīzeļdegvielas vidējā cena kāpusi par 13,3%, liecina Eiropas Komisijas (EK) apkopotie dati.
Saeima šodien noraidīja divus likumprojektus, kuros Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcijas deputāti kopā ar kolēģiem opozīcijā rosināja samazināt akcīzes nodokli degvielai.
Saistībā ar degvielas cenu kāpumu VAS "Latvijas pasts" Eksprespasta pakalpojumam no 1.aprīļa piemēros degvielas koeficienta piemaksu, teikts uzņēmuma paziņojumā klientiem.
Degvielas cenas pasaules tirgos un degvielas uzpildes stacijās jūtami kāpa jau pagājušā gada laikā. Tas tika skaidrots ar loģistikas saišu satrūkšanu pandēmijas apstākļos, ar to, ka trūkst šoferu, kas pārvadā naftas produktus, un vēl visādiem daudziem apstākļiem.