«Feel Your Heart Beat!» jeb «Sajūti savus sirdspukstus!» – tāds ir 56. Eirovīzijas starptautiskā dziesmu konkursa oficiālais moto, kura autore ir pērnā gada uzvarētāja no Vācijas Lēna Meijere-Landrūta. Pavisam drīz pulsējošā sirds simboliski atkal vienos valstis, cilvēkus un dziesmas.
Diseldorfa pārspēj pat Berlīni
Pērn pēc veiksmīgās uzstāšanās Oslo un uzvaras ar dziesmu «Satellite» vāciete Lēna Meijere-Landrūta kā pateicību visiem zvanītājiem, kuri balsoja par viņu, raidīja sveicienus, veidojot ar pirkstiem sirds kontūru. Šis siltais un draudzīgais žests sajūsmināja britu aģentūru «Turquoise», kura to adaptēja un izstrādāja konkrētu konceptu, kas ir 56. Eirovīzijas dziesmu konkursa moto pamatā. Pateicoties jaunās dalībnieces Lēnas svaigajam un spirgtajam izpildījumam, pēc ilgāka laika konkursa organizēšanas tiesības ieguva Vācija, kurai pēdējos gados šajā konkursā nebija īpaši veicies. Vācija grandiozās pasākuma organizatores lomā ir bijusi tikai divas reizes – 1957. un 1983. gadā. Gatavību rīkot šogad Eiropā tik populāro pasākumu pauda četras Vācijas pilsētas – Hamburga, Hannovere, Berlīne un Diseldorfa. Izvēles svaru kauss nosvērās par labu Diseldorfai vairāku iemeslu dēļ: gan tāpēc, ka pašā tās centrā atrodas varenā «Esprit-Arena» ar 54 400 skatītāju vietām, gan arī starptautiskās lidostas tuvums.
Būs žurnālistu rekordskaits
«Esprit-Arena» ir daudzfunkcionāla arēna un trešais lielākais Ziemeļreinas-Vestfālenes federālās zemes futbola stadions, kas tiek pārbūvēts TV šova «Eirodziesma 2011» vajadzībām. Viena no arēnas priekšrocībām ir plašais stāvlaukums, kur ērti varēs novietot gan televīziju translācijas mašīnas, gan smagās automašīnas, kas nodrošinās visu tehnisko aprīkojumu, gan dalībnieku transportu. Savukārt blakus arēnai atrodas arī vieglatlētikas halle, kura pārtaps «Eirodziesma 2011» preses centrā. Tas ir ļoti būtisks un nozīmīgs faktors, jo šogad akreditēti tik daudz žurnālistu kā vēl nekad (2500). Rekordu dziesmu konkursa vēsturē sasniedzis arī pārdoto biļešu skaits – uz fināla koncertu jau aprīļa sākumā bija pārdotas pilnīgi visas biļetes. Arēnas pārbūves darbos bija iesaistītas vairāk nekā 100 dažādas pašmāju un ārzemju firmas. Tā kā šovs notiks futbola stadionā, pirmais uzdevums bija zāliena un zemes virskārtas noņemšana 40 centimetru dziļumā. Pēc tam laukums tika piepildīts ar smiltīm, kurām pāri pārklāja speciālas plāksnes, lai stadionā varētu iebraukt smagais transports un paceļamie krāni, kas paredzēti tehniskā aprīkojuma uzstādīšanai.
Šovs par 12 miljoniem
Konkursa dalībnieki uzstāsies uz iespaidīga lieluma skatuves (diametrs 13 metru), kuras dizaina autors ir Florians Vīders. Viņš veidojis skatuves gan tādiem populāriem TV šoviem kā «Echo» un «Wetten, dass…?», gan arī starptautiska mēroga pasākumiem, kā britu TV šovam «The X Factor» vai arī «MTV Europe Music Award». Gigantiska savos izmēros solās būt arī gaismas diožu (LED) siena 16 metru platumā un 18 metru augstumā. Tā kā publika būs tieši iesaistīta pasākumā, gaismām ir jābūt izvietotām tā, lai tās apgaismotu ne tikai skatuvi, bet visu halli. Atkarībā no dalībnieka uzstāšanās tiks izmantota visa skatītāju zāle un fani tiks integrēti šovā. Īpaši svarīgs faktors ir arī skaņas nodrošināšana, lai tā vienādi perfekti sasniegtu visus klausītājus. Kopumā tiks izmantoti 90 dažāda veida mikrofoni. Viena no lielākajām Diseldorfas arēnas problēmām tās grandiozā lieluma dēļ ir atbalss ilgums. Lai to samazinātu, arēnā tiks izkarināti auduma celiņi. «Šāda vērienīguma šovs Vācijā vēl nekad nav bijis,» atzīst sabiedriskā TV kanāla ARD izklaides nodaļas šefs Tomass Šraibers. «Mēs vēlamies Diseldorfas arēnā radīt šovu, kas tiešām sniegtu mūsdienīgu izklaidi.» Lai to realizētu, ARD piešķīrusi šova veidotājiem 12,1 miljonu eiro. Tā ir liela nauda, tomēr nedaudz mazāka par to summa, kas tika izlietota pērn Oslo.
Nesmukums ar reklāmām
Jau ir arī pirmie skandāli. Diseldorfai nācās atsaukt 100 000 tūristiem domātos bezmaksas reklāmas bukletiņus, kur bija ieviesusies nepatīkama drukas kļūda. Kaut arī runa bija tikai par vienu lieku patskani, iznākums bija skandalozs, proti, vārda «schulen» vietā bija «schwulen», kas attiecīgi nozīmē «skolas» un «homoseksuāļi», un līdz ar to «skolu akcijas dienas» vietā tika reklamēta «homoseksuāļu akcijas diena». Tas vēl nebija viss: angļu valodā tika pārtulkots nevis pareizais variants, bet gan drukas kļūda – «Gay's Day Of Action». Tā kā laika trūkuma dēļ vairs nebija iespējams brošūras nodrukāt no jauna, kļūdainā vieta tika notušēta ar uzlīmi. Bet ar to nepatikšanas vēl nebija galā: vēl viena nejēdzīga kļūda rotāja angļu valodas izdevuma vāku, proti, «Welcome To Duesseldorf» vietā varēja lasīt «Wielcome to Duesseldorf»... Cik pilsētai izmaksāja šīs paviršības, pagaidām netiek atklāts.
Skandāls par plaģiātismu
Skandāli pirms populārā dziesmu konkursa nav nekas jauns – tas ir sava veida paņēmiens, kā pievērst lielāku uzmanību. Šoreiz skandāla izraisītājs ir jaunais krievu dziedātājs Aleksejs Vorobjovs, kurš apvainojis zviedru konkurentu Ēriku Sādi plaģiātismā. Vorobjovs apgalvo, ka zviedrs savā dziesmā izmantojot viņa šova elementus no 2007. gada «Russian Music Awards MTV». «Līdzība ir acīmredzama, īpaši trikā ar plīstošo stiklu,» paziņojis dziedātāja preses pārstāvis. Izpildījuma laikā zem zviedru dziedātāja dūres sabirst stikla siena. Krievu dziedātāja variantā tā saplīst pati no sevis un Vorobjovs iziet pēc tam tai cauri. Tiesa, vairākos medijos parādījās informācija, ka Vorobjovs neko tādu neesot apgalvojis un ka viņam esot «ļoti pozitīva un draudzīga attieksme pret zviedru dziedātāju». Vorobjova pārstāvji uzskata, ka strīda meklētājs patiesībā esot pats Sāde, sakot, ka Vorobjovs neprotot dejot un ka viņa dziesma esot «diezgan vāja». Savukārt triku ar stikla sienu esot izmantojuši vairāki mākslinieki, un tādā ziņā tas neesot nekas jauns.