Matvejevs sanaidojas ar operdziedātājiem

© F64

Dziedošo zvaigžņu šova otrais raidījums beidzās ar skandālu starp žūrijā esošo operas solisti Kristīni Zadovsku un vienas komandas kapteini komponistu un dziedātāju Niku Matvejevu. Pēdējais kā bērns izmēdīja operdziedātājus, savukārt Zadovska nikni uzbruka «milzim», tā atdzīvinot izsenis gruzdējušo konflikta starp operu un estrādi ogli.

«Milzi» nedzirdīt un nekaitināt!

Pagājušās nedēļas šova «Dziedi ar zvaigzni. Milžu cīņas» raidījums skatītājiem kļuva par īstu šoku: reaģējot uz žūrijā sēdošās operdziedātājas Kristīnes Zadovskas komentāru par operdziedātājas Evitas Zālītes un hokeja ārsta Jāņa Kvēpa priekšnesumu, viens no «milžiem», mūziķis Niks Matvejevs sāka mēdīties kā mazs bērns, izsmējīgi ķērcošā balsī atdarinot, pēc viņa domām, operas dīvu ierasto vokāla prasmi. Zadovska nepalika parādā – norādīja, ka mūziķis ir dzēris, un ielika «milža» komandas pārim par punktu zemāku atzīmi. Replika pa replikai, un abi tiešraides laikā jau sāka skaidrot, kuram ir labāka muzikālā izglītība. Pēc šova dzeltenie mediji sadalījās divās frontēs: vieni uzsvēra, ka Matvejevs šova laikā bija aizrāvies ar brendija malkošanu, bet citi – ka Zadovska, sēžot žūrijā, esot pārāk patmīlīga.

Matvejevs ilgi nedusmojas

Dažas dienas pēc lielajiem strīdniekiem »VZ« vēlējās noskaidrot arī pašu «naidnieku» viedokli par notikušo. «Protams, sākumā bija uzstādījums no šova veidotājiem veidot intrigas, bet šoreiz no manas puses tas bija pat ļoti nopietni,» »VZ« atzina Matvejevs. Viņš gan norādīja, ka žūrija ar savu vērtējumu un izteikumiem brīžiem nevietā esot pārāk skarba. «Katrs žūrijas punkts ir svarīgs, savukārt es no sirds aizstāvu savējos,» norādīja mūziķis. Matvejevs gan atzina, ka, iespējams, viņa izteikumi un uzvedība sanākuši skarbāki, nekā to prasīja konkrētā situācija, taču tobrīd viņš tā juties. «Piemēram, kad nodziedāja Aleksandra [Kurusova] ar Kažu – viņi bija ļoti labi, tas bija veiksmīgs priekšnesums. Aleksandra tiešām šoreiz dziedāja. Arī Jānis Kvēps un Evita Zālīte, manuprāt, uzstājās veiksmīgi.» Mūziķis šobrīd esot pilnībā sevi ziedojis šovam, un saviem projektiem pat neatliekot laika. «Bet tā ir ar visiem, kas piedalās šajā šovā. Viens pāris man pat zvanīja piecos no rīta, lai pateiktu, ko ir izvēlējušies dziedāt. Un es pat nedusmojos, ka man iztraucēja miegu, jo pilnībā sapratu azartu, ar kādu viņi strādā,» atzina Matvejevs.

Pagale viena nedeg

Jebkurā strīdā vajadzīgi vismaz divi: arī operdziedātāja Zadovska bija gana nešpetna savos izteikumos – gan tiešraides laikā, gan vēlāk, runājot ar šova režisoru Kārli Anitenu. Dažas dienas vēlāk svētdienas konfliktu dziedātāja »VZ« jau komentēja ar vieglu humora pieskaņu balsī. «Ja reiz esmu žūrijā, man ir tiesības uz savu viedokli,» norādīja Zadovska. Kā viens, tā otrs par savu oponentu šobrīd saka tikai to labāko. «Es ļoti labi pazīstu Kristīni un augstu viņu vērtēju kā dziedātāju. Viņa tiešām ir talantīga un ļoti daudzpusīga, ne velti viņa tiek aicināta uzstāties dažādos pasākumos. Tiešām atvainojos, bet viņu personīgi nevienā brīdi negribēju aizvainot vai aizskart,» taisnojās Matvejevs. Līdz šai svētdienai jau abu attiecībās viss būšot kārtībā un katrs darīšot savu darbu.

«Tas viss ir šovs, reālajā dzīvē man ar Niku nav un nevar būt nekādu konfliktu. Mēs esam ļoti labi kolēģi, un es Niku cienu kā mūziķi, kā mākslinieku un kā cilvēku,» apstiprināja arī Zadovska. Uz jautājumu, kā operas soliste vērtē Matvejeva operdziedātāju kariķēšanu, Zadovska skaļi iesmējās: «Es jau savas domas par to visai atklāti pateicu šova laikā, un nekā cita man nav ko piebilst!» Zadovska piemetināja, ka «mums ar Niku attiecības nav mainījušās, tās ir ļoti labas».

Zālīte izvēlas paklusēt

Šajā konfliktsituācijā bez vainas vainīgie izrādījās operdziedātājas Zālītes un hokeja «doka» Jāņa Kvēpa duets, kuri «milžu cīņu» dēļ saņēma par punktu zemāku vērtējumu, kas gan, par laimi, neizrādījās izšķirošs, un abi var turpināt savu dalību šovā. «Ziniet, es esmu ļoti mutīga meitene, bet šī ir tā reize, kad neko nekomentēšu. Neesmu nevienā pusē, gudrākais zina, kurā brīdī paklusēt,» »VZ« pauda Zālīte.

Lai gan abas konfliktā iesaistītās puses šobrīd kara cirvi ir aprakušas un apgalvo, ka viss ir labākajā kārtībā, lielāki un mazāki strīdi starp nopietnā (operas) un «nenopietnā» (estrādes) žanra mūziķiem bijuši jau vēsturiski. Piemēram, savulaik ansambļa «Turaidas roze» dziedātājam Ingum Pētersonam pārejot uz operu, viņš tika brīdināts, ka atpakaļceļa uz lielo estrādi vairs nebūs. Pētersons teju divdesmit gadu estrādes žanram pat nepieskārās, līdz 2005. gadā ar savu «Windsurfer Orchestra» uzdziedāja «diskonaktī», atkal iejūtoties popmūziķa ādā. Šis ir spilgtākais piemērs, taču nebūt ne vienīgais.

Strostē par dzeršanu

Atgriežoties pie šova – izrādās, tā dalībniekiem un iesaistītajiem kadra cilvēkiem pat līgumā noteikts, ka tiešraides laikā nedrīkst lietot alkoholu, taču šim punktam līdz šim īpašu uzmanību neviens nav pievērsis. Pirmajā raidījumā zem žūrijas galdiņa esot pat pludojusi apgāzusies vīna pudele, kuras saturu lieliem malkiem tukšoja toreiz žūrijā sēdošās sievietes. Savukārt šosvētdien alkohola bāze tika brīvi ierīkota ģērbtuvēs: vairāki dalībnieki bija sastopami ar šampanieša glāzēm rokās, bet Matvejevs ik reklāmas pauzes laikā devās «iešaut» brendiju. Brīžiem šī malkošana ievilkās un «milzis» knapi paspēja savā vietā, tiešraidei atsākoties. Vēlāk Matvejevs neslēpa, ka aizkulisēs tiešām atslābināšanās nolūkos dzēris, bet vēl pēc tam sekoja mūziķa atvainošanās par dzeršanu.

Kā no drošiem avotiem uzzināja »VZ«, šopirmdien šovā iesaistītos cilvēkus «uz paklāja» izsaukuši lietuviešu producenti, kas sūkstījušies gan par sliktajiem reitingiem, gan par dzeršanu. Iespējams, leišiem taisnība, jo diez vai bez neliela alkohola daudzuma asinīs Matvejevs būtu tik ļoti iesilis kašķī ar Zadovsku. Taču vismaz skatītājiem un medijiem tagad ir pirmais skandāls, ko apspriest.

Vakara Ziņas

Ieraugot šādu nosaukumu, ir tikai divas versijas – Mendeļejeva tabulā ir ierakstīts jauns ķīmiskais elements vai radusies grupa, kas spēlē metālmūziku. Kurš ir pareizais variants? Otrais. “Murgu purvs” ir otrais šīs apvienības EP jeb minialbums, kas seko 2021. gada aprīlī izdotajam debijas darbam “Purva metāls”.

Svarīgākais