Jau tagad gandrīz jebko var iegādāties ar peles klikšķi. Bet ar to vēl nav gana - tehnoloģiju giganti gatavojas, ka kādu dienu pat to jūsu vietā izdarīs mākslīgā intelekta palīgs, raksta CNN.
“Google”, “Amazon” un “OpenAI” sacenšas, lai saviem pakalpojumiem pievienotu jaunus mākslīgā intelekta (MI) darbinātus iepirkšanās rīkus, un visi cenšas spēlēt kritisku lomu vienā no fundamentālākajām lietām, ko cilvēki dara tiešsaistē: iepirkšanos.
Iepirkšanās ir viena no galvenajām lietām, ko cilvēki dara tiešsaistē, sacīja “eMarketer” mārketinga, mazumtirdzniecības un tehnoloģiju instruktāžu vecākais direktors Džeremijs Goldmans. Un, tā kā patērētāji arvien vairāk izmanto MI pirkumu veikšanai, tādi konkurenti kā “Amazon” un “Google” aizstāv savu teritoriju pret tādiem jaunpienācējiem kā “OpenAI” un “Perplexity”.
Sākot ar septembri, ASV lietotāji var iegādāties “Etsy” produktus tieši no ChatGPT, ilgāk saglabājot tos tērzēšanas robotā. “OpenAI” un “Walmart” paziņoja par līdzīgu partnerību oktobrī. Un “Perplexity Comet” tīmekļa pārlūkprogramma ļauj lietotājiem iestatīt MI aģentus, lai apstrādātu tādus uzdevumus kā iepirkšanās “Amazon”.
Saskaņā ar “Salesforce” datiem, kas sniegti CNN, tiek prognozēts, ka mākslīgais intelekts un tiešsaistes aģenti no otrdienas pirms Pateicības dienas līdz Kiberpirmdienai būs iesaistīti 73 miljardu dolāru vērtā globālajā tiešsaistes pārdošanā jeb 22% no visiem veiktajiem pasūtījumiem.
Šī statistika aptver plašu interneta spektru, sākot no ChatGPT vaicājuma līdz mākslīgā intelekta ģenerētam ieteikumam mazumtirgotāja tīmekļa vietnē un beidzot ar klientu apkalpošanas aģentu, kurš pārdod patērētājam papildu produktus. Taču “Salesforce” arī paziņoja, ka MI asistentu datplūsma 2025. gada pirmajā pusē pieauga par 119% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.
Šīs pārmaiņas laikā “Google” ceturtdien paziņoja par virkni jaunu mākslīgā intelekta iepirkšanās funkciju.
Piemēram, pēc dažu jautājumu uzdošanas par to, ko pircējs meklē, “Google” MI aģents piezvanīs vietējiem veikaliem un jautās, vai mazumtirgotājiem ir prece noliktavā, kā arī sniegs informāciju par akcijām un cenām. Lietotāji ceturtdien, kad šī funkcija sāks darboties, zem noteiktiem meklēšanas rezultātiem redzēs uzvedni “Ļaut Google zvanīt”.
Meklēšanas gigants arī piedāvā iespēju iepirkties savā “Gemini” tērzēšanas robota lietotnē un laiž klajā jaunu rīku, kas ļauj Google pasūtīt preci jūsu vārdā ar jūsu atļauju, kad preces cena nokrītas zem noteiktās cenas. “Google” paziņoja, ka katru dienu caur tā platformām tiek saņemts vairāk nekā miljards ar iepirkšanos saistītu vaicājumu.
Pēdējos gados “Amazon” savā iepirkšanās lietotnē ir ieviesis arī MI darbinātas funkcijas, tostarp “Rufus” palīgu, kas atbild uz ar produktu saistītiem jautājumiem un sniedz MI ieteikumus.
“Rufus” mijiedarbība ir pieaugusi par 210% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, un tie, kas izmanto tērzēšanas robotu, 60% biežāk pabeidz pirkumu, uzņēmuma oktobra peļņas paziņošanas laikā sacīja “Amazon” izpilddirektors Endijs Džesijs.
Kad notiek izrāvieni, "iestādītie līderi regulāri tiek izjaukti, un tā ir iespēja gan jaunuzņēmumiem, gan, iespējams, arī uzņēmumiem, kas nav iedibināti līderi, izrāpties uz priekšu," viņš teica.
Taču tas nenozīmē, ka ChatGPT vienas nakts laikā kļūs par nākamo “Amazon” vai “Google”. Šīm platformām joprojām ir lielas priekšrocības, pateicoties ekosistēmām un pakalpojumiem, ko tās ir izveidojušas ap saviem produktiem.