"Es nekad neuztvēru mirušā interneta teoriju tik nopietni, bet šķiet, ka tagad ir patiešām daudz LLM (botu) vadītu tviter kontu,” pagājušajā nedēļā savā raksturīgajā mazo burtu stilā rakstīja "OpenAI" izpilddirektors Sems Altmans vietnē "X".
Kā vēsta "time.com", Altmans atsaucās uz ideju, kas radās 2021. gada ierakstā kādā tiešsaistes forumā, ka internets, kas kādreiz bija pilns ar cilvēkiem, tagad ir miris - to pilnībā pārvalda boti un botu labā. "Internets šķiet tukšs un bez cilvēkiem," tolaik rakstīja teorijas autors ar pseidonīmu IlluminatiPirate. Viņaprāt, ir zudis solījums par brīvu apmaiņu starp cilvēkiem.
2021. gadā, gandrīz divus gadus pirms “ChatGPT” palaišanas, ideja, ka internetu pārvalda roboti, šķita neticama. Automatizēti datoru skripti, kas ranžē tīmekļa vietnes meklētājprogrammām un sociālo mediju saturu platformām, jeb boti bija daļa no interneta, taču tie nespēja ģenerēt pārliecinošu saturu.
“Mums nebija mākslīgā intelekta, kas darbotos tādā mērogā, lai internetā varētu darboties ticami mākslīgā intelekta konti,” žurnālam "Time" pastāstīja Ādams Aleksičs, valodnieks un grāmatu autors. Mirušā interneta teorija “agrāk bija neprātīga sazvērestības teorija, bet tagad tā izskatās daudz reālāka”.
Satura veidošanas biznesa modelis internetā ir vienkāršs: reklāmdevēji maksā veidotājiem par acīm, ko piesaista viņu saturs, kas ļauj veidotājiem turpināt radīt un cilvēkiem turpināt izzināt tēmas, kas viņiem patīk. Izņemot to, ka pēdējos gados cilvēki ir kļuvuši par lieku prasību.
Reklāmu analīzes uzņēmuma “Adalytics” marta ziņojumā tika konstatēti miljoniem gadījumu kopš vismaz 2020. gada, kad tādu zīmolu kā “Pfizer” reklāmas tika rādītas robotiem, kas pārmeklē tīmekli, nevis reāliem lietotājiem, tādējādi lieki tērējot reklāmdevēju līdzekļus. Dažos komiskos gadījumos “Google” serveris rādīja reklāmas paša “Google” robotiem.
Saskaņā ar kiberdrošības uzņēmuma “Imperva” datiem, robotu veidotā interneta plūsmas daļa pēdējo desmit gadu laikā ir pieaugusi. Pērn tā sasniedza 51 procentu, un šī bija pirmā reize, kad tā pārsniedza cilvēku veidotās interneta datplūsmas īpatsvaru.
Pieaugot mākslīgā intelekta ģenerētā satura sarežģītībai, tā darbības joma ir pārsniegusi sociālo mediju platformas. Augustā laikraksts “Dispatch” ziņoja, ka stāsti, ko publicējusi “Margaux Blanchard” vismaz sešos dažādos resursos, ir noņemti pēc tam, kad izrādījās, ka autors ir mākslīgais intelekts. Krāpniekiem ar radošu talantu mākslīgais intelekts piedāvā jaunu veidu, kā ātri nopelnīt.
Tādējādi IlluminatiPirate vīzija par virtuālu tuksnesi, ko radījuši un kas paredzēts robotiem, ir ticamāka nekā jebkad agrāk.