"Lidmašīnām trūkst dzinēju, citas ir uz visiem laikiem uz zemes"; Krievijas aviācijā pakāpeniski iestājas apokalipse

© pixabay.com

Kādreiz veiksmīgās Krievijas aviokompānijas S7 un "Ural Airlines", kas agrāk lidoja pa Eiropu un lepojās ar modernām flotēm, tagad atrodas uz sabrukuma robežas, raksta "Nexta".

Kopš kara sākuma Ukrainā un sankciju ieviešanas tās ir saskārušās ar nopietnu rezerves daļu trūkumu, par uz zemes atstātām lidmašīnām un pieaugošiem zaudējumiem, ziņo 7x7.

Galvenā problēma ir atkarība no Rietumu tehnoloģijām. Aptuveni 40% no S7 flotes izmanto "Pratt & Whitney" dzinējus, kuriem ražotājs nenodrošina apkopi kopš 2023. gada. Sankciju dēļ uzņēmums nevarēja tos nosūtīt remontam, un tam trūkst spēju tos salabot pašam.

No 105 S7 lidmašīnām tikai 76 joprojām darbojas. Dažām lidmašīnām trūkst dzinēju, citas ir uz visiem laikiem uz zemes. Krievijas pārvadātāji nevar iegādāties jaunas lidmašīnas, un rezerves daļu "pelēkais" imports nesedz viņu vajadzības.

Eksperti brīdina, ka līdz 2026. gadam daļa flotes varētu pilnībā pārtraukt lidojumus. Pasažieru pārvadājumi Krievijā ir samazinājušies no 111 miljoniem līdz 95 miljoniem. Starptautiskie lidojumi nav atjaunojušies, vīzas ir grūti iegūt, un biļešu cenas ir strauji pieaugušas.

Tikmēr lidošana ar nolietotām lidmašīnām ir pārvērtusies par krievu ruletes spēli - katra biļete varētu būt vienvirziena ceļojums. Līdz 2024. gada beigām S7 peļņa bija samazinājusies par vienu trešdaļu, savukārt "Ural Airlines" parāds turpina pieaugt.