Krievijā aviācijas nozares stāvoklis turpina pasliktināties Rietumu sankciju spiediena ietekmē. The Moscow Times ziņo, ka Krievijas Federācijā 2 dienu laikā lidojumā salūzušas 5 Krievijas aviokompāniju lidmašīnas.
Eksperti atzīmē bīstamu tendenci, kas agrāk vai vēlāk var beigties ar nopietnu lidmašīnas avāriju - sestdien Aeroflot Airbus A321, kas lidoja uz Maskavu, pieprasīja ārkārtas nosēšanos Šeremetjevas lidostā. Avārijas nosēšanās pieprasījuma iemesls bija kreisā dzinēja apstāšanās.
2. decembrī Tjumeņas lidostā tehnisku iemeslu dēļ piespiedu nosēšanos veica Yamal Airlines lidmašīna Superjet 100, kas lidoja no Nojabrskas uz Ufu. Uz lainera klāja atradās vairāki desmiti pasažieru, savukārt dienu iepriekš Krievijā ziņots par trīs bojātām lidmašīnām.
Sankcijas pret Krievijas aviāciju nodarījuši nopietnu kaitējumu nozarei, atņemot Krievijas aviokompānijām iespēju lidot uz Eiropu, ASV, Kanādu, Japānu un citām valstīm, kā rezultātā strauji samazinājusies pasažieru plūsma. Saskaņā ar Krievijas Federālās gaisa transporta aģentūras datiem, 2023. gada maijā pasažieru pārvadājumi Krievijas aviokompānijās samazinājās par 60%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn.
Aizliegums piegādāt jaunas lidmašīnas un rezerves daļas novedis pie tā, ka Krievijas aviosabiedrībām trūkst lidmašīnu un rezerves daļu. Pēc asociācijas “Aviazapchast” datiem, Krievijai pašlaik trūkst rezerves daļu, lai apkalpotu 70% lidmašīnu, kas var izraisīt lidojumu drošības samazināšanos.
Savukārt lidmašīnu cenu pieaugums radies degvielas sankciju dēļ - degvielas un rezerves daļu cenu pieaugums ietekmē arī aviobiļešu izmaksas. Saskaņā ar Krievijas Federālās gaisa transporta aģentūras datiem 2023. gada maijā vidējās aviobiļetes izmaksas Krievijā pieauga par 20%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn. Pēc ekspertu domām, sankciju dēļ tuvāko gadu laikā Krievijas lidmašīnu flote varētu samazināties pat par 30-40%, un tas var novest pie darba zaudēšanas un iedzīvotāju dzīves līmeņa pazemināšanās.
Krievijas varas iestādes veic pasākumus, lai mazinātu sankciju negatīvo ietekmi uz aviācijas nozari, izstrādājot programmu lidmašīnu un rezerves daļu importa aizstāšanai, kā arī paaugstinot tarifus aviobiļešu iegādei. Tomēr, lai pilnībā kompensētu sankciju radītos zaudējumus, būs nepieciešams daudz laika un pūļu.