Saskaņā ar Ukrainas Ārējās izlūkošanas dienesta datiem, līdz 2030. gadam Krievija zaudēs gandrīz pusi no savas civilās lidmašīnu flotes, raksta “unian.net”.
Ziņojumā teikts, ka tas varētu notikt sankciju dēļ, jo Krievijai ir liegta jaunu lidmašīnu, rezerves daļu un apkopes importa pieejamība.
"No bāzes lidmašīnu flotes pakāpeniski tiek izņemtas 109 ārvalstu lidmašīnas un vēl 230 padomju laika lidmašīnas, kuru vecums ir aptuveni 40-60 gadi. Ir paredzēts demontēt arī vairāk nekā 200 helikopterus, no kuriem lielākā daļa ir ražoti Krievijā," teikts ziņojumā.
Krievijas pārvadātāji pašlaik ekspluatē 1135 lidmašīnas, no kurām 1088 joprojām lido, bet pārējās jau ir demontētas rezerves daļu iegādei. Tiek norādīts, ka, ja šī tendence turpināsies, Krievija piecu gadu laikā zaudēs gandrīz pusi no savas civilās lidmašīnu flotes.
Avoti ziņo, ka “Rosaviacija” pagarina vecāku padomju lidmašīnu ekspluatācijas laiku līdz 60 gadiem, neņemot vērā to faktisko tehnisko stāvokli, kā arī pagarina “Superjets” lidmašīnām paredzēto SaM-146 dzinēju ekspluatācijas laiku.
"Valsts plāni palielināt vietējo ražošanu netiek pildīti - no 2022. līdz 2025. gadam Krievijas flote tika papildināta tikai ar 13 jaunām lidmašīnām plānoto vairāk nekā 120 vietā. 2025. gadā lidmašīnu rūpnīcas spēja piegādāt tikai vienu no 15 piegādei paredzētajām lidmašīnām," teikts ziņojumā.
Maskava cenšas nomāt lidmašīnas ārzemēs, taču pēc Kazahstānas, Kataras, Kuveitas un Etiopijas atteikumiem aviokompānijas ir sākušas izmantot vietējās rezerves.
"Kravas kompānija “Volga-Dnepr” nodeva “Aeroflot” astoņas “Boeing” lidmašīnas, kuras tiks demontētas rezerves daļu iegādei, lai atbalstītu pārējo floti," teikts ziņojumā.
Pieaug arī starptautiskais spiediens uz Krieviju - Starptautiskā Civilās aviācijas organizācija savā jaunākajā rezolūcijā apsūdzēja Krieviju globālās aeronavigācijas destabilizācijā, izmantojot sistemātiskus GPS traucējumus, un aicināja izbeigt starptautisko aviācijas tiesību pārkāpumus.