Saskaņā ar Spānijas negadījumu izmeklēšanas iestādes ziņojumu, pagājušajā gadā “Lufthansa” lidmašīna ar 205 cilvēkiem 10 minūtes atradās bez pilota pēc tam, kad otrais pilots noģība, atrodoties viens pats kabīnē, ziņo “CNN”.
Aģentūras CIAIAC ziņojumā teikts, ka kapteinis īslaicīgi atstāja kabīni, lai izmantotu tualeti, kad otrais pilots noģība lidojuma laikā no Frankfurtes uz Seviļu Spānijā, 2024. gada 17. februārī.
Tobrīd Airbus A321 lidmašīnā atradās kopumā 199 pasažieri un seši apkalpes locekļi.
Lidmašīna turpināja lidot stabili, pateicoties aktīvajam autopilotam, tomēr otrais pilots netīšām darbojās ar vadības ierīcēm, teikts ziņojumā. Tajā piebilsts, ka šajā laikā balss ierakstītājā tika ierakstītas skaņas, kas atbilst otrā pilota "pēkšņai un smagai rīcībnespējai".
Gaisa satiksmes dispečers mēģināja sazināties ar otro pilotu līdz pat trim reizēm, taču atbildes nebija.
Ziņojumā teikts, ka kapteinis atgriezās no vannas istabas un mēģināja atvērt kabīnes durvis ar atvēršanas kodu. Kapteinis veica piecus mēģinājumus, un kabīnes apkalpes loceklis arī veica domofona zvanu uz pilotu kabīni. Tā kā atbildes nebija, kapteinis izmantoja avārijas kodu, lai iekļūtu un pārņemtu lidmašīnas vadību.
“Lufthansa” ziņoja, ka ir informēta par izmeklēšanas ziņojumu un ir sadarbojusies ar Spānijas varas iestādēm. Tā norādīja, ka arī tās lidojumu drošības departaments ir veicis izmeklēšanu, bet nevar sniegt sīkākus komentārus par ziņojumu.
Otrais pilots saņēma pirmo palīdzību no apkalpes un ārsta, kurš ceļoja kā pasažieris, teikts ziņojumā. Otrais pilots atguva samaņu un vēlāk teica, ka atceras, ka viņam sniedza palīdzību apkalpe un ārsts.
Kapteinis nolēma novirzīt reisu uz Madrides “Adolfo Suárez Madrid-Barajas” lidostu, kur viņi nolaidās aptuveni 20 minūtes vēlāk. Nonākot Madridē, otrais pilots tika pārvests uz slimnīcu, kur viņš palika dažas stundas.
Izmeklēšanā tika konstatēts, ka otrā pilota rīcībnespēja bija iepriekš esoša neiroloģiska stāvokļa simptoms, par kuru viņš nezināja un kas netika atklāts viņa aeronautikas medicīniskās pārbaudes laikā.
Otrā pilota medicīniskā izziņa kopš tā laika ir apturēta.
Spānijas iestāde incidentu raksturoja kā "ārkārtas apstākli" un paziņoja, ka kapteiņi ir apmācīti situācijām, kad cits pilots kļūst rīcībnespējīgs.
Lai gan reti, lidojuma laikā notiek rīcībnespējas gadījumi, tostarp pilotu pēkšņa nāve.
Iestāde paziņoja, ka 2019.-2024. gada periodā Eiropas Komisijas pārvaldītajā transporta notikumu ziņojumu datubāzē ir identificēti 287 pilotu rīcībnespējas gadījumi lidojuma laikā.