Nopludināta Krievijas ārējā izlūkdienesta sarakste devusi dziļāku ieskatu informatīvajā karā, ko Krievija ved pret Rietumiem un kura mērķis ir sēt paniku, bailes un šausmas Rietumos.
Krievijas ārējā izlūkdienesta darbinieku e-pasta vēstules un dokumenti, kas nonākuši krievu neatkarīgās pētnieciskās žurnālistu organizācijas "The Insider" un Vācijas laikraksta "Der Spiegel" rīcībā, atklāj sarežģītu plānu, kas tika izstrādāts 2022.gadā un nodēvēts par "Projektu Kailo".
Tikai dažus mēnešus pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā, Krievijas ārējā izlūkdienesta darbinieki 2022.gada maijā prezentēja operāciju privātā diskusijā Krievijas Senātā. Nopludinātā sarakste liecina, ka Maskava centās Rietumos īstenot dezinformācijas kampaņas par Ukrainu, "uzkurināt eksistenciālas bailes un radīt naidīgumu pret [ukraiņu] bēgļiem".
Saskaņā ar mediju veikto izmeklēšanu priekšlikums, ko ierosināja 45 gadus vecais Krievijas ārējā izlūkdienesta virsnieks Mihails Koļesovs, tika izstrādāts, lai "Kremļa propagandas pieejā ieviestu jaunu shēmu", kas būtu "sistemātiska, mērķtiecīga un aktīva, ar uzbrukuma raksturu". Koļesovs ierosināja, ka tā vietā, lai izplatītu tipiskus prokrieviskus argumentus par karu, operācijai vajadzētu "padziļināt iekšējās pretrunas starp valdošajām elitēm" Rietumos, tostarp ASV.
Operācijas ietvaros tika radītas viltus nevalstiskās organizācijas un tīmekļa vietnes, publicēts manipulatīvs saturs sociālajos tīklos un algotas personas, lai tās piedalītos protestos Rietumos ar mērķi tos filmēt un izplatīt saturu tiešsaistē.
Laikā, kad daži Rietumu politiķi izteica pieņēmumu, ka ukraiņu bēgļi kļūst par slogu valsts resursiem, Krievijas ārējā izlūkdienesta aģenti mēģināja izmantot situāciju, izveidojot viltus ziņu vietnes un publicējot rakstus ar tādiem virsrakstiem kā "Ukraiņi nolaupa Vācijai ekonomisko labklājību". Un simtiem tūkstošu sociālo tīklu kontu un viltus reklāmu centās novirzīt interneta lietotājus uz šīm vietnēm, kas tēloja situāciju Rietumos drūmu un vainoja tajā ukraiņu bēgļus.
Vienā no nopludinātajiem dokumentiem norādīts, ka kampaņas vadmotīvs ir "spēcīgāko emociju - baiļu - iedvešana cilvēka psihē". "Tās ir tieši bailes par nākotni, nedrošība par rītdienu, nespēja veidot ilgtermiņa plānus, neskaidrais bērnu un nākamo paaudžu liktenis. Šo stimulu kultivēšana pārpludina indivīda zemapziņu ar paniku un šausmām," skaidrots dokumentā.