Sievietei vislabākā ir sārmainā diēta
 

«Sieviete ir radīta tam, lai viņa radītu pēcnācējus, un tas nozīmē, ka sievietes ķermenim vienmēr jābūt gatavam radīšanai. Taču, lai sievietes ķermenis varētu radīt – vai veselus bērnus, vai pozitīvas domas un emocijas, tajā jābūt sārmainai videi, kas nozīmē, ka ir jādomā, ko ēst,» saka makrobiotikas speciālists Roberts Lācītis.

«Ja vīrietim viss ir ļoti vienkārši: to drīkst, to – nedrīkst un citu variantu nav, tad ar sievieti ir ļoti grūti. Grūti tāpēc, ka

viņa pati intuitīvi daudz zina un daudz ko arī mēģina darīt, tikai viņai šad tad nesanāk,» saka Roberts Lācītis, biedrības Lācīša

skola dibinātājs un direktors. Kā to var redzēt, ka sievietei nesanāk, ka viņa ēd nepareizi? Izrādās – elementāri: ja sieviete

ir nogurusi. Tas nozīmē, ka viņai nav enerģijas, tātad – viņa ēd beigtu pārtiku, kas ķermenī nedod dzīvības spēku.

«Protams, tam var likt klāt arī garās darba stundas, darbu pie datora, nevēdinātas telpas, maz atpūtas un svaiga gaisa, un vēl, un vēl. Bet viens no būtiskākajiem posmiem šajā ķēdē ir beigts ēdiens. Sieviete aiziet uz tuvējo ēstuvi, saēdas beigtu ēdienu un liekas krēslā gandrīz vai guļus, jo vairs nevar pastrādāt – jo organismam tagad ir jāpārstrādā tas līķu kalns, ko viņa sevī ir ielikusi,» skaidro Roberts Lācītis, uzsverot, ka sievietei vislabākā ir sārmainā diēta. Sieviete saskābst, ja uzturā lieto sāli, ēd baltmaizi, cepumus, piena produktus, sieru, pākšaugus (izņemot soju, kur ir ļoti daudz sievišķo hormonu, kas atjauno sievietes organismu), krabjus, krevetes (jo tie izraisa ginekoloģiskas problēmas), kartupeļus, sēnes.

Vakariņas nepienākas

«Galvenais, ir jāēd regulāri. Kas ir regulāri? Tās ir brokastis, pusdienas un launags. Vakariņas sievietei nepienākas,» saka makrobiotikas speciālists, piebilstot: ja vien viņam būtu tāda vara, viņš ar likumu aizliegtu sievietei vakarā ēst. «Man nav tādas pieredzes, bet no vecajiem ginekologiem esmu dzirdējis, ka sievietei vakarā nevajadzētu ēst, jo tad zarnas ir pilnas, viss spiežas uz mazā iegurņa orgāniem, un, tā kā cilvēkam ķermenī nekas stacionāri nav piesiets, līdz ar to viss berzējas, staipās, silst, salst un rodas dažādu veidu iekaisumu procesi. Un tos ietekmē galvenokārt pilno zarnu faktors.»

Roberts Lācītis uzskata: sieviete pēc 40, kad organismā viss kustas lēnāk, drīkstētu ēst tikai tad, kad viņa ir badā, bet ne pēc pulksten 16 vakarā, jo tad jau vilciens ir aizbraucis, tad jāgaida brokastis. Un tas viss tikai sievietes pašas veselības uzlabošanai. Makrobiotikas speciālists pārliecinājies, ka no šāda ēšanas režīma neviena vēl nav nomirusi – tikai kļuvusi veselīgāka un arvien vairāk priecājas par dzīvi.

Vēzim garšo greizsirdība

Roberts Lācītis nešaubās: nekas ne no kā nerodas. Tas attiecas arī uz slimībām. «Vēzis aug no fiziskās un garīgās barības. Ja mēs barojam vēzi, tas aug, bet, ja mēs to nebarojam, tas iet prom. Principā, vēzis pēc savas būtības ir samērā glups radījums – tas noēd to vidi, kurā dzīvo, un tam ļoti garšo skāba vide organismā, tam ļoti garšo greizsirdība, dusmas, agresija un žēlabas – audzēji aug uz šīm vibrācijām. Un tālāk jau ir materiālā bāze, ar ko mēs to barojam: ēdīsiet beigtos piena produktus un sierus, kuri organismā nešķeļas, būs ginekoloģiskās un krūšu problēmas; ēdīsiet dažādu veidu krevetes, būs ginekoloģiskās problēmas; ēdīsiet ļoti daudz ceptu un treknu ēdienu, būs dzemdes problēmas,» norāda makrobiotikas speciālists.

Viņš novērojis, ka sievietes parasti saka: es zinu, kas man jāēd, jo man organisms pats saka priekšā. Taču, parunājot ar sievietēm, ko tad organisms viņām prasa, atklājas, ka tie ir saldumi, kūkas, cepts ēdiens, gaļas-miltu mērces... «Tas nav organisms, kas runā. Ja sieviete grib tādu ēdienu, var uzskatīt, ka to grib visādi tārpi, kas dzīvo viņas organismā. Jo sieviete spēj atšķirt labu ēdienu no slikta, bet tikai ar vienu nosacījumu: ja organisms ir tīrs. Tīrs no gļotām, tīrs no aktīviem parazītiem, tīrs no glupām domām un tīrs no... seriāliem. Tikai tad sieviete pati saprot, ko viņai vajag, un tikai tad viņa ir vesela!» pārliecināts ir Roberts Lācītis.

Izdzīvo dzīvi seriālā

«Jā, sievietes veselībai diezgan spēcīgi traucē arī seriāli, un tas patiesi ir ļoti nopietni,» uzsver Roberts Lācītis, jo «sieviete daudz vairāk nekā vīrietis spēj izdzīvot dzīvi seriāla laikā». «Sieviete noskatās seriālu, un viņai vairs neko nevajag, jo – viss jau ir noticis, viss jau ir izdzīvots. Kāds vēl sekss, kāds orgasms?! Protams, arī vīriešiem ir savi seriāli, kur šauj un kaujas, bet viņi to uztver savādāk. Sievietēm patīk mīļie, raudulīgie un gaudulīgie seriāli, kuros, starp citu, ir ļoti daudz agresijas, iznīcināšanas, greizsirdības, naida un atriebības. Nav jābrīnās, ka tas viss pamazām ieviešas arī sievietes dzīvē, jo – tajos ir maz pamācoša!» uzskata Roberts Lācītis.

Taču viņam ir padomā kāda recepte, kas pareizi sasārmo sievietes organismu, – tie ir komplimenti un labs noskaņojums. «Gan sievietes viena otrai var teikt komplimentus, gan vīriešiem vajadzētu vairāk teikt komplimentus sievietēm. Un, ja vēl sieviete gribēs sevi parādīt kā sievieti, nevis būs tikai darba zirgs, trauku mašīna vai aktīva biznesa sieviete, tad arī visa pasaule griezīsies uz labo pusi.»

***

UZTURĀ NEVAJADZĒTU LIETOT:

SĀLI

Ja nu vienīgi jūras sāli, ļoti minimāli. Sāli var aizvietot ar dažādām garšvielām, vislabāk, ja tās ir kaltētas un nevis maisījumos, bet katra atsevišķi. Nekādā gadījumā nevajadzētu lietot garšvielu/buljona kubiņus!

VISU VEIDU SALDINĀTOS GĀZĒTOS DZĒRIENUS

KRABJUS UN KREVETES

BALTMAIZI, CEPUMUS, TORTES, TREKNUS KRĒMUS

Rauga maize ir samērā liels draņķis, no baltmaizes sieviete uzpampst diezgan spēcīgi. Svētkos – jā, lūdzu, bet ne katru dienu! Baltmaizes vietā izvēlieties rudzu maizi, graudu maizi ar ieraugu, var arī lavašu. Var arī pankūkas no rupjiem miltiem, jo garšas kārpiņas jau kaut kā ir jāapmierina.

KARTUPEĻUS

Pirmkārt, kartupeļi – tā ir ciete, kas neizvadās no locītavām. Tā sakaļ locītavas, kā rezultātā rodas artrīts. Ja gribat strīdēties, palasiet internetā (noarthritis.com) – tas nav nekas jauns. Otrkārt, kartupeļos ir vielas, kas izraisa atkarību, tāpēc cilvēki spirinās pretī. Protams, šad tad jau var, bet ikdienas ēdienkartē kartupeļiem noteikti nevajadzētu būt galvenajā vietā. Kartupeļu vietā ēdiet burkānus, ķirbjus, kabačus, kāpostus, brokoļus, kolrābjus, topinambūrus, bietes, kāļus – ideāli!

PELĒJUMUS UN SĒNES

Pelējumi un sēnes ir kaut kas pilnīgi nesaprotams – tie ir dzīvi organismi, bet vai tie ir augi vai dzīvnieki? Katrā ziņā, skaidrs ir viens: pelējumus un sēnes pārstrādā vāveres, aļņi un cūkas. Viņiem ir fermenti, kas to pārstrādā, cilvēkam tādu nav. Tāpēc sēņu mērce ar kartupeļiem vai – vēl trakāk – šņabis ar sēnītēm organismam ir pilnīga katastrofa!

PIENA PRODUKTUS UN SIERU

No piena un siera sieviete saskābst, tāpēc no piena produktiem viņai atļauts ir kazas siers, biezpiens, skābpiena produkti, rūgušpiens.

SKĀBENES UN RABARBERUS

Skābenēs un rabarberos ir daudz skābeņskābes, un tā novājina gan virsnieres, gan visu ķermeni. Šad tad, šur tur – jā, bet nevajadzētu aizrauties.

PĀKŠAUGUS

Pākšaugi sievietei ir ļoti labvēlīgi, bet – tikai un vienīgi soja, jo sojas pupiņās ir ļoti daudz sievišķo hormonu, kas atjauno sievietes organismu. Turklāt sojas pupiņas cilvēka organismā aizvieto gaļu. Ne par velti savulaik austrumu sievietēm, kuras ļoti daudz patērēja soju, bija minimālas vai tikpat kā nebija problēmas ar krūšu veselību, nebija dzemdes kakla audzēju. Problēmas parādījās līdz ar modernās diētas – fast food – ienākšanu. No šiem ēdieniem sieviete kļūst skāba un rodas dažādi ginekoloģiskie traucējumi.

UZTURS LABAI SIEVIETES VESELĪBAI

DABISKI IZAUDZIS

Ēdiens nedrīkst būt sintētisks, bet tikai dabiski izaudzis. Un tikai nesakiet, ka tāda nav! Laukos ir.

ŪDENS AR CITRONU

Vislabākais sārmotājs pasaulē ir ūdens ar citronu! Cukurs un medus visu šo pasākumu skābē. Tāpēc vienkārši – ūdens ar citronu. Bieži vien sievietes sūdzas: man ir skābs mutē, skābs kuņģī un vēl jādzer skābs citrona ūdens? Jā, tieši tā! Jo, kāpēc organisms paaugstināti izstrādā skābi? Tāpēc, ka cilvēks ēd to, ko viņam nevajadzētu ēst, bet organismam ir vajadzīga skābe, lai to visu varētu neitralizēt un pārstrādāt.

DAŽĀDĪBA

Dažādība nozīmē – dažādu veidu salāti. Var salikt kopā burkānu, kāpostu, zaļos lociņus, kāli, redīsu un rutku, bet tādi salāti organismam ātri apniks. Tāpēc tos labāk ēst katru atsevišķi: vienu dienu burkānu salātus, nākamajā dienā – kāpostu salātus, un tā tālāk. Tādā veidā tie ne tikai labāk uzsūksies, bet arī organisms saņems garšu dažādību. Tas pats attiecas arī uz ēdieniem – vai tie ir griķi, rīsi vai kartupeļi, vai makaroni. Ēdiet katru dienu kaut ko citu, un organisms no tā visa paņems to, kas tam vajadzīgs.

FERMENTĒTA PĀRTIKA, DZĪVĀS BAKTĒRIJAS

Vajadzētu ēst ēdienu, kas uzsūcas ķermenī, zarnās, kas aiziet pa asinīm un iznēsā barības vielas pa visu ķermeni. Un tāda ir fermentēta pārtika – saskābusi, sarūgusi. Skābpiena produkti, bet tikai tādi, kas ir spējīgi samaitāties dabiskā vidē. Ja ēdiens atvērtā veidā var stāvēt nedēļu un nesaskābst, labi vien ir, ka tas tik ilgi stāvējis neapēsts... Tādā ēdienā nav fermentu, tas ir pilnīgi beigts produkts, kas sievietei rada celulītu.

SEZONAS ĒDIENS

Vispareizāk ir ēst sezonas ēdienus. Tas nozīmē: vasarā – zaļumus, dārzeņus un mazliet biezputru, ziemā – saknes, sautējumus, biezputras, zivis, bet ne zaļumus, jo mūsu platuma grādos to vienkārši nav, turklāt zaļumi ziemā izraisa organismā vēsuma sajūtu. Ziemā mums vajadzētu pāriet uz ziemeļnieku diētu, kur ir gaļa, zivis, olas, sautēts un tvaicēts ēdiens, bet bez ājurvēdas garšvielām (tās labi der vasarai). Ziemā organismu sasildīs sīpoli un ķiploki. Griķi. Arī prosa ir obligāts ēdiens mūsu laika apstākļiem, turklāt tā ļauj cilvēkiem labestīgi komunicēt savā starpā – jo līdzsvaro cukura līmeni asinīs.

ZĀĻU TĒJA

Ar zāļu tējām sieviete sevi ļoti ātri var pacelt un uzturēt labā formā. Ja gribas kafiju, tad tikai dabisko. Vienu divas krūzītes dienā var.

GARŠAUGI

Ir jāmēģina atteikties no jau gatavām garšvielām, kurās bieži vien klāt ir ļoti daudz sāls, konservējošas un stabilizējošas vielas, kas rada atkarību. Ir jāiemācās lietot dabiskus garšaugus un atšķirt to garšas, un tas nav tik sarežģīti: 10–14 dienu laikā garšas kārpiņas notīrās un nāk jaunas, tikai šajā laikā ir jāievēro zināma veida atturēšanās vai gavēnis.

SMILTSĒRKŠĶIS

Ēdiet ogas – avenes, brūklenes, dzērvenes. Smiltsērkšķis – fantastiska oga sievietei! Tā atjauno visu, sākot ar asinsvadiem, beidzot ar ādu. Vienīgā oga, kas satur visu vitamīnu un enzīmu bāzi, plus vēl eļļu, kas organismā pārstrādājas. Un, jo mazāk smiltsērkšķis pārstrādāts, jo labāk.

TĪRĪTAS MANDELES

Tīrītas mandeles (uz nakti iemērktas ūdenī) ir vienīgās no riekstiem, kas organismā veido sārmaināku vidi. Visi pārējie rieksti veido skābu vidi.

TĪRA GAĻA

Ja sieviete ēdīs netīru, ar hormoniem un antibiotikām sapičkātu gaļu, viņai būs ne tikai dzemdes kakla vēzis. Jo sieviete pieprasa no dabas tikai ļoti tīru gaļu – medījumus, aitu, jēru, mājas putnus. Cūku nē. Tikai ziemā var atļauties sālītu cūkas speķīti.

MINIMĀLI GATAVOTS ĒDIENS

Ēdiens vienmēr jāgatavo 40 līdz 60 grādu robežās, tad ēdiens būs dzīvs un ēdams. Virs 60 grādiem iet bojā aminoskābes un vitamīni, vārīšanās temperatūrā noārdās arī olbaltumvielas.

SVAIGA PĀRTIKA

Svaiga pārtika nozīmē, ka tā nav saldēta. Saldēšanas rezultātā ūdens izplešas, pārvēršoties kristālos, un pārplēš šūnu, kurā tas atrodas. Tāpēc produkts vairs nav derīgs dzīvošanai. Jā, tas ir derīgs uzglabāšanai, bet ne ēšanai.

SVAIGI SPIESTA SULA

Būtu labi, ja sieviete regulāri dzertu sulas – nevis no tetrapakām, bet svaigi spiestas. Gan biezākas, gan šķidrākas – sievietes organismā tās visas ļoti labi pārstrādājas.

Iesaka makrobiotikas speciālists Roberts Lācītis

NODERĪGI

PAREIZAS ĒŠANAS ZELTA LIKUMI

• Ogļhidrātus uzņemiet tikai līdz pulksten 14. Pēc pulksten 14 varat uzņemt olbaltumvielas, mazliet taukus, bet ogļhidrātiem ejiet garām ar līkumu! Riepa samazināsies acīm redzami.

• No rīta ēdiet, ko gribat, bet ēdiet. Pusdienās ēdiet, ko gribat. Tad paēdiet launagu un tieši pulksten 16 nolieciet karoti, lai to nākamreiz paņemtu tikai brokastīs! Ja esat gatavas to ievērot, atliek tikai nomērīt, cik daudz lieko apkārtmēru un kurā vietā gribat zaudēt. Pie tā ir jāpiedomā, jo, ja pie tā nepiedomā, ķermenim ir tendence zaudēt tur, kur to izdarīt ir visvieglāk – tie ir vaigi, tās ir krūtis, varbūt drusciņ kājas, bet riepa nekustas. Tiklīdz sieviete ar savu enerģiju un garīgo spēku, kas viņai ir dabas dota, pie tā piedomā, krūtis neko nezaudē, vaigi paliek un pazūd tikai riepa.

• Svarīgi ir ēst mierā. Mierīgi. Katru kumosiņu sakošļāt 50 līdz 70 reižu.

• Ja gribat ēst, jums jāzina, ko jūs gribat. Un, ja zināt, ko gribat, jāsaprot, kam jūs to gribat, uz kurieni tas aizies? Vai tas aizies papildināt riepu, vai veidos krūtīs cistas, vai asinīm ļaus pareizi cirkulēt un dos veselību? Un, kad jūs to sāksiet saprast, būs ļoti labi.

• Katrai sievietei būtu jāsaprot, ka kuņģis spēj uzņemt apmēram 300 gramu pārtikas, ne vairāk. Tāpēc neēdiet pirmo, otro un vēl saldo – tas kopā būs jau kilograms! Kur aiziet viss pārējais? Mīļajos taukos. Tāpēc ielāgojiet: ja izvēlaties zivi, tad tā ir plaukstas lielumā; ja gaļu – tad plauksta bez pirkstiem; ja putru – tad saujiņa; ja dārzeņus – divas saujiņas. Un jūs jutīsieties viegli!