"Es neticu kosmētikai, šai ziņā esmu nedaudz skeptiska. Ja kosmētika tik ļoti palīdzētu, kā sola reklāmās, tad taču visas miljonāru sievas, visas bagātās dziedātājas un slavenās aktrises būtu mūžam jaunas, bet viņas noveco tāpat kā mēs! Viņas ir tikai koptākas," saka pazīstamā televīzijas režisore un producente Žaklīna Cinovska.
Viņa neatļaujas tērēt neprātīgi lielu naudu par dārgiem kosmētikas līdzekļiem, jo ir pārliecināta, ka sakopties var arī ar ne tik dārgu, ar parasto kosmētiku. "Tas ir mārketings!" Žaklīna nešaubās. Viņa pati ir strādājusi mārketingā un zina, kā tas notiek. "Amerikā pamācījos arī reklāmas lietas, un man viss ir skaidrs. Tev noliek uz galda jogurtu, un tev tas ir jānoreklamē. Tas ir pēdējais nieks, bet uzpūš mārketinga budžetu un visa pasaule ēd, un visiem ir labi! Bet no otras puses – sevis ietekmēšana jau nav slikta lieta, jo viss jau ir galvā: ja tu ēd to jogurtu, kurā nekā nav, un sāc justies labāk, nu skaisti! Galvenais, kā tu jūties," domā Žaklīna.
Patīk smukas bundžiņas
"Manuprāt, sievietei galvenais ir labs noskaņojums – tad viņa arī izskatās labi. Ja sievietei ir kreņķi, puņķi un asaras, viņa izskatās ne pēc kā! Viss skaistums nāk no iekšām, kā teica mūsu klasiķis," pārliecināta ir Žaklīna. Protams, labs garastāvoklis pats no sevis neatnāk, taču režisore domā, ka to var pievilkt, tiekoties ar foršiem cilvēkiem, paskatoties televizoru, drusciņ paceļojot, iedzerot glāzi šampanieša un uzliekot paštaisītu sejas masku, vienalga – gurķu, zemeņu vai auzu pārslu.
"Man patīk lietot kosmētiku, man patīk visas tās smukās bundžiņas, un, protams, man ir viss, kas vajadzīgs – kā jebkurai sievietei, tikai es tam neticu!" Žaklīna smej un izstāsta, ka katra kosmētikas bundžiņa pie viņas atnāk savā laikā. Piemēram, La Prarie atnāca laikā, kad viņas draudzene to izplatīja. "Simt gadu nebūtu pamēģinājusi kosmētiku, kas maksā vairāk nekā vidējā mēneša alga!" viņa apgalvo.
Pradas slēpjzābaki
"Piemēram, esot ārzemēs, man iepatīkas kāda reklāmas kampaņa, un tad es to arī izvēlos. Tā bija ar Estee Lauder kosmētiku, kuru lietoju ilgu laiku. Man vienkārši patika tās bundžiņas," Žaklīna pasmaida un neslēpj, ka kosmētikas izvēlē vadās pēc izjūtām. Viņa gan nekad nepirks Chanel krēmu, jo saprot, ka tas ir modes brends, ka tam nevajadzētu ražot krēmus – jo tas nekad nesasniegs to, ko savā attīstībā simt gadu laikā sasniedzis Estee Lauder. "Protams, tik daudz es domāju līdzi un saprotu, ka Chanel pēc būtības nevar būt labs krēms. Tas būtu tas pats, ja Prada tagad sāktu ražot slēpjzābakus... lai gan tādi ir jau redzēti! Ja tiecamies pēc brendiem, tādām lietām jāpaseko līdzi, lai neietu galīgā purvā," Žaklīna uzskata.
Viņa iesaka uzmanīties arī no visiem sērijveida šampūniem un zobu pastām, kas tiek ražotas Austrumeiropas tirgum. "Tie drausmīgi atšķiras pat no Rietumu tirgus, nemaz nerunājot par Ameriku. Piemēram, Colgate un L"Oreal. Pie mums ir tā zemākā kvalitāte," apgalvo Žaklīna.
Katra friziera bieds
Viņa apgalvo: tas pats attiecas uz šampūniem. Izrādās, Žaklīna savu skaisto galvas rotu kopj ar šampūnu, kas ir katra friziera bieds – tas ir firmas L"Oreal šampūns un kondicionētājs 2 in 1 jeb divi vienā. "Nu, normāli mati!" Žaklīna rāda, cik mati ir mīksti un spīdīgi. "Kādreiz brīnījos, kāpēc frizieri brīnās, ka lietoju šo šampūnu. Tikai pēc tam sapratu, ka viss noslēpums ir tajā, ka es tos pērku Amerikā, kur tam ir pavisam cita kvalitāte. Protams, arī Amerikā divi vienā netiek uzskatīts par normālu šampūnu, bet man patīk!" saka Žaklīna un piebilst, ka viņas matiem patīk arī mūsu pašu Dzintara matu kopšanas līdzekļi.
Viņai patiktu arī biežāk apmeklēt kosmetologu, taču ne vienmēr līdzekļi to atļauj. Arī cenas, ja tās jāsamēro ar pakalpojumu kvalitāti, Rīgas skaistumkopšanas salonos esot diezgan augstas, līdzīgi kā Amerikā, tikai algas jau nav kā Amerikā. "Man nav saprotams, kāpēc cilvēki joprojām nesaprot, ka ar mazākām cenām un uz apgrozījumu var nopelnīt vairāk. Es ietu biežāk, ja būtu lētāk," viņa saka.
Lieka laika tērēšana
Žaklīna stāsta, ka nupat atgriezusies no Irānas, kurp kopā ar draugiem bija devusies 16 dienu ilgā ceļojumā. Līdzi bija vien daži krēmi, jo, pēc viņas domām, atvaļinājumā nekāda skaistumkopšana nav vajadzīga. "Irānā nav alkohola. Varat iedomāties: mēs 16 dienas nelietojām alkoholu! Vai kāds Latvijā atvaļinājuma laikā var tik ilgi izturēt bez alkohola?!" viņa smej un atzīst, ka, lidojot atpakaļ, skatījusies uz kolēģiem un secinājusi, ka viņi patiešām izskatās labāk. "Atvaļinājumā nekas īpašs nav vajadzīgs, jo nav stresa, un līdz ar to ķermenis citādi izturas, citādi elpo. Tāpēc galvenais, lai mierīgs prāts, tad arī ķermenis un seja staro!" pārliecināta ir allaž smaidīgā televīzijas režisore.
Izrādās, viņa pieder pie sievietēm, kurām nepatīk krāsoties, taču viņa to dara, lai apkārtējiem neliktu sevī vilties. "Ja neuzkrāsoju sarkanas lūpas, man noteikti kāds pajautā: "Tu esi slima?" Laikam katrai savs: vienai vajag uzkrāsot acis, citai – vaigus, bet man vajag uzkrāsot lūpas. Man kaut kas ir tieši lūpās..." Žaklīna pasmaida un atzīst: ja varētu, viņa nekrāsotos nemaz. "Protams, kad uzkrāsojos, es redzu, ka labāk izskatos, bet, manuprāt, tā ir lieka laika tērēšana. Bet es zinu, ka ir sievietes, kuras bez kosmētikas vispār dzīvot nevar. Un tas jau nav nekas nosodāms, gluži otrādi – tas ir pat apskaužami! Jo tā ir ļoti sievišķīga lieta – ar tik maziem līdzekļiem panākt sevī harmoniju. Nu forši! Es arī tā gribētu!" viņa atzīst, taču domā, ka laikam jau katrai ir kas savs. "Bet varbūt es tomēr esmu vīrietis?" viņa pati par sevi sirsnīgi smej.