Tallink Hotel Riga ir viena no jaunākajām un lielākajām viesnīcām Rīgā. Tās viesu pulkā bijuši tādi ievērojami ļaudis kā Igaunijas premjerministrs, Indijas vēstnieks, bet pavisam nesen tajā maltītes ieturēja arī pazīstamais serbu mūziķis Gorans Bregovičs.
Šādi klienti ir sava veida vizītkarte, liecība pakalpojumu kvalitātei. «Ātrums un precizitāte,» viesnīcas personāla darbu kodolīgi raksturo Tallink Hotel Riga direktors Hanness Talls.
Gads bijis labs
Vērtējot situāciju tūrisma nozarē, Hanness Talls teic, ka tā nav viegla un īsumā to varot raksturot: «Neesam vēl no krīzes atveseļojušies, bet esam ceļā uz to. Konkurence viesnīcu sektorā vienmēr bijusi liela, un arī pašlaik tā nav kļuvusi mazāka. Mēs pat nekonkurējam tik daudz ar pārējiem šīs nozares spēlētājiem Latvijas galvaspilsētā, cik ar citām valstīm. Mums jāsacenšas ar Prāgu, Tallinu, Berlīni un citām Eiropas vietām – un šī cīņa par klientiem ir ļoti sīva. Jo skaidrs: ja cilvēkam ir jāizvēlas par to pašu summu doties, piemēram, uz Spāniju vai Rīgu, tad kāpēc lai viņš izvēlētos vietu, kur laika apstākļi nav tik jauki? Lūk, tā ir problēma un izaicinājums mums.»
Hanness Talls ar viesnīcas šā gada rezultātiem tomēr kopumā ir apmierināts – tie bijuši pat labāki nekā iepriekšējie, un viens no plusiem noteikti bijis saulainais un siltais laiks, kam ir liela nozīmē tūrisma nozarē. Tallink Hotel Riga direktors ar cerībām raugās uz nākamo gadu, kad Latvijā ienāks eiro. Tas padarīšot šo valsti klientiem pievilcīgāku, jo eiro zona ir kā liecība: šeit ir droši. Ne mazāk svarīgi ir arī tas, ka nākamgad Rīga kļūst par Eiropas kultūras galvaspilsētu. Pasaulē lielākais tūrisma ceļvežu izdevējs Lonely planet šoruden nosaucis Latvijas galvaspilsētu kā ceturto pilsētu, ko 2014. gadā vajadzētu apmeklēt.
Lielākā starp vienaudžiem
«Protams, vienmēr gribētos, lai ceļotāji, par spīti visam, vairāk izvēlētos Rīgu kā savu galamērķi, taču – formulas, kā to izdarīt – nav. Ja man tāda būtu, es, iespējams, būtu miljonārs,» pasmaida H. Talls, piebilstot, ka daudz kas esot atkarīgs arī no kopējās gaisotnes valstī. Kā ārzemnieks viņš varot teikt, ka latvieši ir gan viesmīlīgi, gan sirsnīgi, un galvenais – te ir daudz ko redzēt, te ir droši un ērti ceļot. Ir būtiski, lai cilvēki šeit gūtu pozitīvas emocijas, jo tad viņi vēlēsies te atbraukt vēl kādu reizi, un tas būs ieguvums gan valstij, gan nozarei. Savu artavu pozitīvā tēla veidošanā noteikti dod viesnīcnieki. Arī Tallink Hotel Riga.
Viesnīca, kas savas durvis vēra 2010. gadā, joprojām ir lielākā no savām vienaudzēm un trešā lielākā Rīgā – tajā ir 256 numuriņi, plašs konferenču centrs un vēl citas ekstras. Viesnīcu Tallink Hotel Riga un vēl četras viesnīcas Tallinā pārvalda kompānija Tallink, kas ir vadošā kuģniecības kompānija Baltijas jūrā pasažieru pārvadājumu jomā un kuras īpašumā esošie kuģi ar Tallink un Silja Line zīmolu kursē dažādos maršrutos starp Latviju, Zviedriju, Somiju un Igauniju. Tās klientu lielu daļu veido tieši šie ceļotāji, taču, kā uzsver viesnīcas direktors H. Talls, tajā bieži viesi ir arī darījumu cilvēki. «Ar kuģiem lielākoties ierodas atpūtnieki no Zviedrijas, kas vēlas Rīgā izklaidēties un iepirkties. Otra lielākā apmeklētāju grupa ir no Igaunijas, bet aiz viņiem seko tūristi un uzņēmēji no Krievijas, un viņu skaits arvien pieaug. Daudzi, kam ir biznesa partneri Tallinā un Viļņā, brauc uz Rīgu, lai satiktos šeit kā viduspunktā.»
Laba vieta gardēžiem
«Viens no mūsu bonusiem ir tas, ka viesnīca atrodas pašā Rīgas centrā – vietā, no kuras ērti nokļūt uz dažādiem objektiem. Tāpat rokas stiepiena attālumā ir vilciens un sabiedriskā transporta pieturas. Te var arī ierasties ar savu transportu, atstāt to viesnīcas stāvvietā (vieta ir 26 mašīnām) un doties ar kājām uz biznesa tikšanos vai pastaigā pa pilsētu,» viesnīcas priekšrocības uzskaita direktors.
Bez jau minētā konferenču centra, kura lielo zāli var
pārveidot par sešām nelielākām telpām ar kopējo ietilpību 250 cilvēki, Tallink Hotel Riga piedāvā arī citus pakalpojumus. Viesnīca īpaši lepojas ar gardajām maltītēm, ko var baudīt restorānā Elements. «Prieks, ka tas šo nedaudzo gadu laikā spējis kļūt par vienu no labākajiem restorāniem Rīgā. Tā īpašā vizītkarte ir šefpavāre Svetlana Riškova, kura ir tiešām sava amata meistare,» apliecina H. Talls. Arī kafejnīca Balanss, kas piedāvā plašu vieglu uzkodu klāstu un līdzi ņemamu kafiju, Lobby bar un Cigāru istabas apmeklējums neliek nevienam vilties. Labas atsauksmes saņemtas arī par garšīgajām brokastīm. «Tas ir svarīgi – jūs pieceļaties no rīta, un maltīte, kas jūs sagaida, ir garšīga. Ja dienas sākums ir ar pozitīvu noti, ir vieglāk doties ceļā uz biznesa tikšanos vai vienkārši pastaigā pa Rīgu.»
Viesnīcas ēkā darbojas arī skaistumkopšanas salons Hera Beauty & Wellness, sauna ar džakuzi vannu un trenažieru zāli, ir labs un ātrs interneta savienojums. H. Talls kā plusu min arī drošību – tas attiecas arī uz stāvvietu: tajā atstājot savu braucamo, nebūs jābīstas, ka tai pazudīs kāds spogulis vai cita detaļa, nebūs jāuztraucas par tur atstātajām mantām.
Uzteic servisu un tīrību
Viesnīcas personālam svarīga ir arī atgriezeniskā saikne – klientu aptaujas palīdz mainīties un uzlabot apkalpošanu. Esot prieks, ka apmeklētāji slavējuši viesnīcas servisu, jo īpaši akcentējot tīrību, draudzīgumu un kvalitāti. «Tas nozīmē, ka mēs zinām, ko un kā darām, un darām to augstā līmenī. Esam ātri un precīzi – tā es raksturotu savu personālu! Ir patīkami saņemt atsauksmes, ka mūsu numuriņi ir tīri un esot sajūta, ka viss tur ir jauns un nelietots.»
Šajā biznesā nekad nevarot iegrimt pašapmierinātībā, visu laiku jādarbojas online režīmā. «Jāmainās, jāseko līdzi notiekošajam, jāskaidro, ko klienti vēlas. Mūsdienās viss notiek ātri. Ja tu apsēdies un neko nedari, lai uzlabotu savu biznesu un veidotu šo vietu arvien pievilcīgāku, tad drīz vien attapsies, ka visi citi tev būs aizskrējuši garām,] secina viesnīcas direktors, uzsverot, ka viens no viņa moto ir – meklēt jaunas idejas. Vaicāts, ko vēl var uzlabot vietā, kur viss jau ir tā sakārtots, ka grūti atrast jauninājumus, viņš attrauc, ka nereti vislabākās idejas ir vienkāršas. «Formula viena – jāskatās, jāmeklē. Arī jāseko līdzi tam, kas notiek nozarē – Zviedrijā, Somijā un citviet pasaulē. Nav jābaidās arī kļūdīties, jo tikai tā var nonākt pie pareizā risinājuma. Ja redzi, ka tā neder, nebaidies to atzīt un labot,» skaidro H. Talls. Viesnīcas personālam ideju banka nekad neesot tukša, tāpēc vienmēr ir padomā, ko darīt. Tomēr pāri visam – klasiskais vadmotīvs: kvalitāte. «Lai ko arī darītu un mainītu, lai kādas papildu ekstras radītu, to nedrīkst aizmirst.»
Hanness Talls atzīst, ka nākas saņemt arī sūdzības – tas gan neesot par viesnīcas pakalpojumiem, bet par apkārtni. Ir klienti, kurus neapmierinot rajons un cilvēki, kas tur apgrozās, kā arī tas, ka apkārtējās ēkas nav renovētas. «Taču patiesībā rajonam nav ne vainas – to apliecina tas, ka mums iepretim atveras jauna viesnīca. Pa šiem dažiem gadiem, kopš darbojamies, apkārtne ir kļuvusi sakārtotāka un drošāka. Mēs arī sadarbojamies ar pilsētas pašvaldību, vēršam viņu uzmanību uz lietām, kas būtu jāuzlabo ne tikai no mūsu, bet arī viņu puses.».
Promo raksts tapis sadarbībā ar Tallink Hotel Riga