Jaunatvērtais Oriflame Latvija EKO klientu centrs un birojs ir lielākais šāda tipa birojs Baltijas valstīs. Tas veidots atbilstoši mūsdienu EKO dizaina prasībām, pievēršot uzmanību ērtam iekšējās vides iekārtojumam un zaļo ideju popularizēšanai.
«Mūsu jaunās telpas ir atvērtas, daudzfunkcionālas un veidotas atbilstoši kompānijas zaļajai filozofijai. Tāda bija gan mūsu, gan interjera dizaineres Kristīnes Plaudes iecere, kas ir īstenojusies,» stāsta Oriflame Baltijas komunikāciju koordinatore Solvita Akmene.
Dizains veidots tā, lai telpas būtu draudzīgas ne vien apkārtējai videi, bet arī klientiem – klientu apkalpošanas zona veiksmīgi nodalīta no biroja zonas, taču nerada nošķirtību, tā ir aprīkota arī ar jaunām tehnoloģijām un mūsdienīgiem IT risinājumiem. Interjera dizains tapis radošā procesā, kurā pārdomātas nianses līdz pēdējam sīkumam. Telpās optimizēts ūdens, elektroenerģijas un siltuma patēriņš, rūpīgi pārdomāts arī apgaismojums. Piemēram, telpas aprīkotas ar jauno tehnoloģiju spuldzēm, kurām raksturīga augsta energoefektivitāte, vairākās zonās ir gaismas slēdži ar kustību sensoriem, pie ieejas durvīm uzstādīts siltā gaisa aizkars, kas aizkavē aukstā gaisa ieplūšanu iekštelpās. Veidojot telpas, dizainere zaļo pieeju izmantojusi arī attiecībā uz materiālu iegādi. Komunikāciju koordinatore skaidro, ka, izmantojot materiālus otrreiz vai otrreiz pārstrādātus materiālus un veidojot kaut ko jaunu, ikviens var saudzēt dabas resursus. «Iepriekš šajās telpās ir darbojies interjera dizaina salons – veidojot jauno darba un biznesa vidi, iespēju robežās izmantots viss, kas palicis, iepriekšējiem īpašniekiem telpas atstājot. Piemēram, daļā telpu saglabāts iepriekšējais grīdas segums.»
Atbilstoši zaļajai domāšanai, telpās piedāvā atkritumu šķirošanas iespējas – ekobiroja statuss nozīmē to, ka uzņēmums ir apkārtējai videi draudzīgs un tajā ir iespēja šķirot atkritumus, ko vēlāk nodod otrreizējai pārstrādei. «Mēs aicinām gan darbiniekus, gan arī klientus šķirot atkritumus. Pie mums var atstāt pat izlietotās baterijas – telpās vairākās vietās novietotas ekobiroja kastes, kas paredzētas papīra, stikla, alumīnija, bateriju un plastmasas šķirošanai.»
S. Akmene norāda, ka skandināvu dizainam ir raksturīga baltā krāsa. Interjerā izvēlētā krāsu gamma – baltā un zaļā – pauž Oriflame zviedriskumu, kā arī kompānijas zaļo domāšanu. Interjerā izmantotā koka apdare apvieno funkcionālo ar estētisko, kā arī rada dabas klātesamības sajūtu. Centra telpās uzstādītie datori ir brīvi pieejami klientu un konsultantu ērtībām. «Zaļā domāšana bieži vien ir saistīta arī ar ieradumu maiņu ikdienā. Mēs cenšamies drukāt pēc iespējas mazāk, tādēļ arī savus klientus un konsultantus aicinām aizpildīt dažādas pieteikuma formas elektroniski. Pārmaiņas ir skārušas arī apkalpošanas modeli – mums ir vairāki mobilie klientu apkalpošanas speciālisti, kuri darbojas otrpus letes. Viņi atrodas līdzās klientiem un ir gatavi palīdzēt, lai atrisinātu jebkuru jautājumu un jebkurā mirklī.Rezultātā klientu apkalpošanas centra telpas ir atvērtas, dabai draudzīgas, daudzfunkcionālas un ērtas. Tāda bija radošā iecere, kas veiksmīgi realizēta,» komentē Solvita Akmene.
AR STIKLU. Stikla sienas iekštelpās veidotas, lai klientu apkalpošanas zona tiktu nodalīta no biroja zonas, taču apmeklētājiem nerastos nošķirtība – biroja darbinieki un konsultanti ir līdzvērtīgi biznesa partneri. Daļai konsultantu jau pavisam drīz būs pieejamas elektroniskās atslēgas, kas ļaus iekļūt klientu apkalpošanas zonā arī pēc oficiālā darba laika beigām un izmantot telpas apmācību organizēšanai un prezentāciju vadīšanai. Daļa mēbeļu veidotas pēc pasūtījuma, bet pārējās izvēlētas no zviedru kompānijas IKEA.
Uzņēmuma pieaugošais konsultantu un klientu skaits ir veicinājis šāda EKO centra izveidi un mudina rūpēties ne vien katram par savu skaistumu, bet arī par apkārtējo vidi. Tas attiecas uz darbiniekiem, konsultantiem un apmeklētājiem, kuri šeit iegriežas.