Dinamiska un sportiska atpūtas zona

© F64

SIA Optibet, kas ir pirmais Latvijā licencētais uzņēmums, kurš piedāvā sporta likmju un interneta kazino spēļu pakalpojumus, šogad pārcēlies uz jaunām telpām.

Tajās uzņēmuma darbiniekiem iekārtota mūsdienīga, krāsaina atpūtas zona ar dažādu sportisko aktivitāšu iespējām.

«Vēlējāmies radīt komfortablu gaisotni. Ņemot vērā dažu lielo un veiksmīgo ārvalstu uzņēmumu piemērus, nolēmām radīt alternatīvu vidi ikdienas ofisa darba telpai, kur uzņēmuma darbiniekiem atjaunot spēkus un gūt pozitīvu enerģiju,» stāsta SIA Optibet mārketinga vadītāja Madara Zute.

«Optibet ir uzņēmums, kura pamatnodarbošanās joma ir sporta totalizators, tāpēc interjera koncepcijai jābūt cieši saistītai ar uzņēmuma pamatievirzi. Proti, bija nepieciešams radīt telpu dinamiskai, aktīvai atpūtai, ņemot vērā, ka lielākā daļa biroja darbinieku ir vīrieši,» stāsta dizainere Kristīne Skudrēna, kura biroja interjera dizainu veidojusi kopā ar kolēģi dizaineri Lindu Druvkalni. Veidojot dizaina koncepciju, ņemta vērā arī uzņēmuma darbības specifika un stils – logotips, vizītkartes un mājaslapa, kā arī jau iepriekš veidotie uzņēmuma sporta bāri. Svarīgi bija, lai atpūtas zāle būtu mājīgāka nekā standarta sporta bārs un radītu patīkamu gaisotni arī banketos vai lielākās svinībās. «Necentāmies pēc iespējas vairāk piepildīt telpu ar sporta atribūtiku un dekoriem, tā vietā par pamata izteiksmes līdzekli izmantojot krāsas un zonējumu,» norāda dizainere K. Skudrēna.

Plašo telpu bija iecerēts izmantot gan aktīvajai atpūtai ārpus darba laika un pauzēs, gan arī mierīgajai, chillout relaksācijai ar bāra leti un atpūtas dīvāniem. «Trešais uzstādījums bija zona banketiem un saviesīgām svinībām darba kolektīvā, tāpēc bija nepieciešams ieplānot vietu arī standarta ēdamgaldiem un krēsliem vairāk nekā 20 cilvēkiem,» teic dizainere. Dizaina izstrādes pamatā ir ideja par telpas zonējuma monolītumu, kas panākts, maksimāli tonāli integrējot mēbeles un aksesuārus sienu un grīdas plaknēs. «Mēģinājām maksimāli panākt efektu, ka katrā no abām lielākajām zonām dominē viena krāsa, atšķiras tikai toņu nianses. Protams, ideāls variants – lai visi violetie un oranžie toņi būtu vienādi, bet tas prasītu nestandarta mēbeļu un apdares materiālu izvēli, kas krietni sadārdzinātu kopējās izmaksas. Tā vietā izmantojām dažādus violetos toņus, kopskatā saglabājot viengabalainību.»

Firmas logotipā izmantota sarkanā, melnā un baltā krāsa, taču tas ir klasiski ļoti spēcīgs, bet nogurdinošs krāsu salikums – uzskata dizainere Kristīne. Bijis svarīgi, lai atpūtas zona ir atkāpe no ikdienā pierastā iespaida par uzņēmuma stilistiku. Tāpēc meklētas sarkanajai radniecīgas krāsas, sajauktas sarkanā pamatkrāsa ar zilo un dzelteno, rezultātā iegūstot violetu un oranžu. Netipiska krāsu kombinācija, kura veiksmīgi savienota ar klasiski neitrālo melno un pelēko krāsu.

K. Skudrēna neslēpj, ka parasti uzņēmumos atpūtas telpu iekārtojumam līdzekļi tiek ekonomēti, visbiežāk iztiekot bez dizaineru palīdzības. «Uzņēmuma specifika paredz to, lai darbinieki būtu īpaši motivēti un ieinteresēti par sporta aktivitātēm un tamlīdzīgām azartiskām izklaidēm, tāpēc svarīgi, lai arī atpūtas brīži būtu citādi. Aktuāli ir birojā radīt īpašu noskaņu, nevis sterilu korporatīvu vidi. Galvenais, lai biroja darbinieki justos komfortabli un patīkami,» uzskata K. Skudrēna.

LOUNGE ZONA. Dziļākajā, salīdzinoši noslēgtajā zāles daļā, kas veidota piesātinātos violetos toņos, iekārtota neliela bāra lete. Tā izgatavota pēc pasūtījuma. Tajā novietotas mīkstās mēbeles, žurnālu galds un citi atribūti, kuri asociējas ar lounge zonu. K. Skudrēna norāda, ka turpat tika nolemts novietot skaņu tehniku un pie sienas piestiprināt televizoru, kas ir centrālais šīs zonas vizuālais piesaistes punkts. Pulkstenis un lielākā daļa mēbeļu izvēlētas IKEA.

FIGŪRIŅAS. Šīs apbalvošanai paredzētās figūriņas mārketinga vadītāja Madara Zute nokrāsojusi baltas, lai pieskaņotu melnajiem plauktiem. «Atpūtas telpa ir salīdzinoši jauna, ar laiku apdzīvosim – ar relikvijām, ar kopīgiem sasniegumiem un panākumu trofejām,» viņa prognozē.

AKTĪVA. Zona paredzēta aktīvajai atpūtai – biljarda un pūla galdam, galda tenisam un šautriņu mešanai. Krāsojums izvēlēts spilgts, pakārtojot noskaņu aktīvajai atpūtai. «Šādām aktivitātēm nepieciešama plaša telpa un daudz brīvās vietas, lai varētu ērti atkāpties, kā arī pārvietoties starp spēļu galdiem, cits citam netraucējot. Līdz ar to arī paši spēļu galdu gabarīti lielā mērā diktēja šīs zonas iekārtojumu,» atklāj dizainere. Brīvajās telpas vietās novietoti daži atpūtas krēsli un galdiņi, lai starp spēlēm varētu iemalkot dzērienu vai arī gaidīt savu kārtu. Apļa motīvs sienu krāsojumā izmantots, jo viens no galvenajiem sporta pasaules atribūtiem ir bumba. «Firmas logotips ir stilizēts mērķis, tāpēc apļi lieliski iederas arī firmas stilistikā. Turklāt apaļās formas vizuāli mīkstina tik ļoti dinamisko un košo interjeru, nepadarot to agresīvu.» Apaļās formas izmantotas arī bāra letes noformējumā (letes fasādi veido apaļi koka bluķīši), žurnālgaldos, lampās un dekoratīvos ielaidumos paklājā, lai akcentētu konkrētu zonu un piešķirtu nedaudz svaiguma.

SADALĪJUMS. K. Skudrēna norāda, ka plašās telpas L veida forma jau sākotnēji ļāva viegli sadalīt atpūtas zāli aktīvajā un mierīgajā – relaksācijas zonā. «Tomēr ar šādu vienkāršu zonējumu nepietiktu. Bija svarīgi radīt vidi, kurā netrūkst interesantu risinājumu, kura nenogurdina un aicina cilvēku uz aktīvu līdzdalību. Tāpēc zonējumam izmantojām arī krāsas, strikti nodalot plašo telpu trīs daļās,» uzsver dizainere.

VĪRIŠĶĪGA ATTURĪBA. Madara Zute uzsver, ka atbilstoši uzņēmuma darbinieku interesēm tika izvēlētas atpūtas iespējas atslodzei – galda teniss, novuss un biljards. Tā kā uzņēmuma darbība saistīta ar sportu, atpūtas zonā izvietots arī TV, kur kolektīvi vērot un just līdzi aktuālākajiem sporta notikumiem pasaulē. «Vienlaikus atpūtas telpai ir jābūt vietai, kur var sapulcēties visi darbinieki svarīgu oficiālu notikumu izziņošanai,» viņa atzīst. Dizaineres izlēmušas, ka violetai krāsai no paklājflīzēm jāaiziet uz sienām, bet no tām nedaudz jāiestiepjas arī griestos. K. Skudrēna atklāj, ka daļa telpas griestu ir krāsoti pelēki, lai to plakne būtu vēsā tonī un tādējādi vizuāli izskatītos augstāka, kā arī lai piešķirtu sievišķīgajiem oranžajiem un violetajiem toņiem nedaudz vīrišķīgas atturības un lietišķuma.

AR TV. Trešā zona, kura nosacīti nodala aktīvo un mierīgo, atvēlēta galdiem un krēsliem. Galdi ir izvelkami, tāpēc svinību reizēs vietas pietiek visam kolektīvam. Galda galā pie sienas uzstādīts vēl viens liela izmēra televizors. Šai zonai izvēlēta neitrāli pelēkā krāsa, kura sasaucas arī ar pelēko griestu krāsojumu visā telpā. Dizainere uzsver, ka pelēkais tonis ir labs fons spilgtajām krāsām un detaļām. Lampas piemeklētas liela izmēra, tumši pelēkā krāsā un kombinētas grupās virs lounge zonas, kā arī virs ēdamgaldiem. «Lampu kupoli no ārpuses ir pelēki kā griesti, tādā veidā radot griestu plaknē to pašu efektu, ko uz grīdas – ilūziju, ka interjera priekšmeti gluži kā izaug no telpas plaknēm. Savukārt lampu iekšpuse speciāli nokrāsota katrai zonai atbilstošā krāsā,» atklāj dizainere.

Svarīgākais