\\Māja

Aptauja: 60 % Latvijas iedzīvotāju ir pārliecināti – šogad Ziemassvētki būs citādi

 
©Publicitātes foto

60 % Latvijas iedzīvotāju ir pārliecināti, ka šogad Ziemassvētki tiks svinēti citādi. Pandēmija ietekmēs lielāko daļu svētku tradīciju, bet ir īpaši radinieku sanākšanu plašā lokā, kā arī Ziemassvētku pasākumu un tirdziņu apmeklēšanu. Taču nemainīgi vairums iedzīvotāju arī šogad rotās savu mājokli, gatavos Ziemassvētku mielastu un vēl vairāk naudas ieguldīs mājokļa labiekārtošanā.

Aptaujas* rezultāti liecina, ka pandēmijas ietekmē Ziemassvētki šogad tiks svinēti citādi: 13 % aptaujāto sagaida būtiskas izmaiņas, un gandrīz katrs otrais uzskata, ka būs nepieciešami nelieli pielāgojumi.

Pandēmija ietekmēs lielāko daļu sanākšanu un pasākumu

Atbildot uz jautājumu par svētku tradīcijām, kuras pandēmija ietekmēs visvairāk, vairums respondentu uzskata, ka izmaiņas galvenokārt būs saistītas ar sanākšanu plašā ģimenes lokā un pasākumu apmeklēšanu.

„Aptaujas rezultāti liecina, ka risku dēļ respondenti pirmām kārtām atteiktos no Ziemassvētku pasākumu un tirdziņu apmeklēšanas (67 %) un 62 % ierobežotu sanākšanas plašā ģimenes lokā. Tomēr cilvēki meklēs arī citus veidus, kā satikties: 13 % respondentu ar tuviniekiem plānot tikties virtuāli, bet 7 % aptaujāto plāno tikties ārā, kur ir iespējams ievērot sociālās distancēšanas prasības,” stāsta Inga Filipova, IKEA Latvija vadītāja.

Mājoklis būs vēl svarīgāks nekā līdz šim

Neskatoties uz pandēmiju, daudzi iecerējuši tuvākās ģimenes lokā ievērot iecienītākās Ziemassvētku tradīcijas, piemēram, dāvanu pasniegšanu, mājokļa un Ziemassvētku eglītes rotāšanu un kopīgu Ziemassvētku maltītes gatavošanu.

„Ziemassvētku laikā mājoklim būs vēl nozīmīgāka loma nekā iepriekš. Tā kā tagad vairāk laika pavadām mājās, 22 % respondentu atklāj, ka šogad vairāk rotās mājokli, un katrs desmitais aptaujātais plāno ieguldīt naudu mājokļa labiekārtošanā. Latvijas iedzīvotāju mājās Ziemassvētku neatņemama sastāvdaļa ir Ziemassvētku eglīte (78 %), lampiņas logos (50 %) un sveces (41 %),” stāsta Filipova.

*Ziemassvētku aptauju internetā pēc IKEA pasūtījuma veica pētījumu aģentūra “Norstat”. Interneta aptaujā oktobrī piedalījās 500 respondentu.