Pie Bauskas šosejas (A7) ievada Rīgā turpinās gājēju un velosipēdistu infrastruktūras būvdarbi, kurus organizē VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC), kā arī Dienvidu tilta 4. kārtas izbūve, ko organizē Rīgas pašvaldība. Tuneļa būvdarbi zem Bauskas šosejas ievada Ķekavas virziena brauktuves ir pabeigti tādā apmērā, lai varētu pārslēgt satiksmi tuneļa zonā no kreisās brauktuves uz labo brauktuvi, un būvnieki turpinās darbus zem Rīgas virziena brauktuves, ar ko saistītas izmaiņas satiksmes organizācijā.
Trešdien, 17. decembrī, satiksmes organizācija tur tiks mainīta un novirzīta uz Ķekavas virziena brauktuvi. Satiksme posmā no Dienvidu tilta un Ziepniekkalna ielas autosatiksmes plūsmu savienošanās vietas virzienā uz Ķekavu līdz izbūvētai tuneļa daļai būs organizēta pa trim joslām: pa divām izbraucot no Rīgas un pa vienu iebraucot Rīgā. Tas būs iespējams, pateicoties tam, ka ir paplašināta brauktuve Bauskas virzienā. Pārējā būvdarbu zonā satiksme notiks pa vienu joslu katrā virzienā (sk. shēmu).
Gājēju kustība tiks organizēta pa norobežotām joslām, un, ņemot vērā būvdarbu specifiku, to izvietojums mainīsies. Šķērsot Bauskas šoseju (A7) gājēji varēs, izmantojot izgaismotu pagaidu gājēju pāreju. Sabiedriskā transporta pieturvieta “Neilandi” Ķekavas virzienā ir ierīkota projektā paredzētajā paplašinājumā, bet Rīgas virzienā iedzīvotāji varēs turpināt izmantot pieturvietu "Krustkalni".
Satiksmes organizācijas izmaiņas Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbu zonā
Izmaiņas notiks arī satiksmes organizācijā Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbu zonā. Tilta būvdarbus organizē Rīgas pašvaldība, un satiksmes organizācijas izmaiņas ir saistītas ar Ziepniekkalna ielas satiksmes pārvada laidumu izbūvi.
No trešdienas, 17. decembra, satiksmei slēgs nobrauktuvi no esošās Jāņa Čakstes gatves virzienā uz autoceļu A7 (virziens Dienvidu tilts-Bauska). Satiksme tiks novirzīta pa jaunu brauktuves posmu uz pagaidu rotācijas apli pie topošā satiksmes pārvada. Pagaidu rotācijas aplim būs divas nobrauktuves - uz Bausku un atpakaļ uz Dienvidu tiltu. Arī satiksme no Ziepniekkalna uz Dienvidu tiltu tiks virzīta pa pagaidu rotācijas apli. Pašvaldība informē, ka šāda satiksmes organizācija būs spēkā līdz 2026. gada maija beigām.
Kāpēc būvē vienlaicīgi
Gājēju un velosipēdistu tuneļa būvdarbi jāveic, pirms tiks izbūvēts Dienvidu tilta 4. kārtas pārvads ar brauktuvi Bauskas virzienā un rampa, kas savienos Jāņa Čakstes gatvi (virzienā no Vienības gatves) ar Ziepniekkalna ielu. Pēc tam šajā posmā palielināsies satiksmes intensitāte, kā arī tuneļa izbūvei būtu daļēji jānojauc ceļa aprīkojums. Pēc tuneļa izbūves mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem būs iespēja droši šķērsot ceļu, netraucējot intensīvo satiksmes plūsmu uz viena no noslogotākajiem valsts galvenajiem autoceļiem.
Rīgas teritorijā pēc pašvaldības pasūtījuma tiek izbūvēta infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem no Mūkusalas rotācijas apļa līdz Rīgas pilsētas administratīvajai robežai pie autoceļa A7. Būvdarbus veic SIA "Tilts", tos plānots pabeigt šogad. Savukārt gar un zem Bauskas šosejas (A7) ievada Rīgā LVC organizē gājēju un velosipēdistu ceļa un tuneļa izbūvi, tas savienos Rīgas pašvaldības būvējamo posmu ar jau līdz šim izbūvēto infrastruktūru gar Ķekavas apvedceļu un pašvaldības gājēju un velosipēdistu infrastruktūras tīklu Ķekavas novadā.
Mikromobilitātes savienojumu izveide tiek līdzfinansēta no Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes "Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja". Kā priekšnosacījums ES līdzfinansējuma saņemšanai Ķekavas un Rīgas pašvaldībām bija prasība izveidot vienotu maršrutu, savienojot Rīgu ar Ķekavu un citiem novada ciemiem. Lai to nodrošinātu, patlaban tiek veikti būvdarbi, kurus organizē gan Rīgas pašvaldība, gan LVC. Projekts tika uzsvērts kā Ķekavas novada prioritāte, lai izveidotu šo reģionālo savienojumu. Vairāk informācijas ŠEIT
Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbu pasūtītājs ir Rīgas pašvaldība, projekts risinās satiksmes organizāciju Rīgā un Pierīgā, nodrošinot labākas iespējas apbraukt pilsētas centru.
Satiksmes organizācija būvdarbu laikā
Uz Bauskas šosejas (A7) ievada Rīgā divos posmos notiek vērienīgi būvdarbi: tiek izbūvēts tunelis gājējiem un velosipēdistiem, kā arī notiek Dienvidu tilta 4. kārtas (Jāņa Čakstes gatves izbūve no Vienības gatves līdz Ziepniekkalna ielai) būvdarbi. Darbu laikā ir ieviesti satiksmes ierobežojumi, un to dēļ ir jārēķinās ar papildu laiku, braucot uz Rīgu no Ķekavas puses un pretējā virzienā. Abos būvlaukumos līdz ar darbu progresu notiks izmaiņas satiksmes organizācijā, aicinām autovadītājus sekot līdzi ceļa zīmēm un norādēm.
Esošā satiksmes organizācija ir kompromiss, kura ietvaros tiek nodrošināta autotransporta, tostarp sabiedriskā transporta, kustība, gājēju un velosipēdistu satiksme un būvdarbu norise. Būvdarbi uz Bauskas šosejas notiek, neslēdzot ceļu, tas nozīmē, ka būvlaukumā atrodas gan būvnieki, gan satiksmes dalībnieki. Darbu gaitu un satiksmes organizāciju to laikā apgrūtina būvlaukumu atrašanās pilsētvidē, komunikācijas zem ielām, tostarp gāzes vads, kas atrodas zem šī Bauskas šosejas posma. Tāpat jāņem vērā, ka ir nepieciešams organizēt arī drošības prasībām atbilstošu gājēju satiksmi un iespēju kursēt sabiedriskajam transportam. Darbus veic SIA "Tilts", tos plānots pabeigt 2026. gada vasarā.
Satiksmes organizācija mainīsies arī līdz ar Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbu progresu, jo mainīsies aktīvo būvdarbu zonas. Projekta pilnais nosaukums ir Jāņa Čakstes gatves izbūve, un tas ir sadalīts divās kārtās - Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai (1. kārta), kurā darbus veic pilnsabiedrība DTTB, kuru veido ceļu būves firma SIA "Binders" un SIA "Tilts", un Jāņa Čakstes gatves izbūve no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai (2. kārta), kurā darbus veic SIA "ACBR". Dienvidu tilta būvdarbu gaita ir atkarīga no laikapstākļiem ziemas mēnešos. Ja tie būs labvēlīgi, darbus būs iespējams pabeigt līdz 2026. gada beigām, pretējā gadījumā tie turpināsies arī 2027. gadā.
