Dienvidu tilta ceturtajā kārtā topošajam Ziepniekkalna ielas pārvadam pilnībā uzbūvēti jau septiņi no projektā paredzētajiem 11 balstiem, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.
Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvniecība sākās pērn decembrī. Pašvaldība informē, ka darbi būvobjektā rit atbilstoši grafikam.
Pašlaik turpinās gan pārvada, gan ceļu konstrukcijas, gan inženiertehnisko komunikāciju izbūve un citi darbi. Būvdarbus plānots pabeigt 2027.gadā.
Jāņa Čakstes gatves izbūvi no Valdeķu līdz Ziepniekkalna ielai veic pilnsabiedrība "DTTB", kuru veido ceļu būves firma SIA "Binders" un SIA "Tilts", savukārt Jāņa Čakstes gatves izbūvi no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai veic SIA "ACBR".
Projekta pirmajā kārtā, posmā no Valdeķu līdz Ziepniekkalna ielai, turpinās pārvada būvniecība pār Ziepniekkalna un pār Mālu ielu.
Turpinās gājēju tuneļu izbūve pie Līvciema un Padures ielas, un abiem tuneļiem pabeigta velvi balstošo atbalstsienu būvniecība.
Jūnijā turpināsies pārvada pār Mālu ielu pāļu dzīšana, kā arī tērauda velvju uzstādīšana un abu gājēju tuneļu atbalstsienu betonēšana.
Tāpat sākta arī Valdeķu ielas pārvada būvniecība pār Jāņa Čakstes gatvi, un šobrīd notiek sagatavošanās darbi, lai tuvākajā laikā sāktu izmēģinājuma pāļu dzīšanu.
Savukārt Ozolciema ielas posmā no Rīgas Ziepniekkalna vidusskolas līdz Līvciema ielai un lielākajā daļā posma no Līvciema ielas līdz Mālu ielai izbūvētas topošā veloceļa apmales. Maijā būvobjektā sākti arī pirmie asfaltēšanas darbi, ieklājot veloceļa asfalta segumu minētajos ielu posmos un gar Jāņa Čakstes gatvi posmā no Mālu ielas līdz Padures ielai.
Līdztekus ceļu konstrukciju būvniecībai objektā izbūvē arī idažādas inženiertehniskās komunikācijas - lietus ūdens un sadzīves kanalizāciju, pārbūvē gāzes vadu un esošo ūdensvadu, kā arī turpinās apgaismojuma un elektronisko sakaru tīklu būvniecība.
Lietus ūdens kanalizācija izbūvēta 40% apmērā jeb 4,4 kilometrus no projektā kopumā paredzētajiem 11 kilometriem. Sadzīves kanalizācija šobrīd tiek pārbūvēta Ozolciema ielas divos krustojumos - ar Valdeķu un Līvciema ielu.
Projekta otrajā kārtā, posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai, ir izbūvēti vairāk nekā 80% no paredzētajiem pārvada urbpāļiem un turpinās darbs pie balstu būvniecības. Pašlaik no 46 balstiem 20 balstiem ir pabeigti betonēšanas darbi, kā arī sākti pirmie sagatavošanās darbi laidumu būvniecībai - turu montāža, veidņošana un stiegrošana. Tuvākajā laikā plānots sākt atbalstsienu būvniecību tilta pieejām.
Turpinās arī jaunas ceļa konstrukcijas izbūve uz Jelgavas šosejas brauktuves kreisajā pusē, virzienā uz Jelgavu. Tuvākajās dienās transportlīdzekļu kustību plānots pārslēgt uz jaunizbūvēto asfaltbetona segumu, lai darbus varētu veikt brauktuves labajā pusē.
Paralēli šiem darbiem visā objektā tiek veikti zemes darbi, augu zemes noņemšana, ierakumu izstrāde un uzbēruma būvniecība. Jau esot veikta ierakuma izstrāde jaunizbūvējamā rotācijas aplī uz Vienības gatves - iepretim tirdzniecības centram "Aleja". Paralēli notiek drenāžas sistēmas izbūves darbi jaunizbūvējamā rotācijas apļa zonā. Atsevišķās zonās būvobjektā notiek gājēju un velo celiņu izbūve, kā arī ielu un ietvju apmaļu uzstādīšana.
Izbūvēta lielākā daļa sakaru kabeļu kanalizācijas, tuvāko mēnešu laikā plānoti kabeļu pārslēgšanas darbi. Tāpat ir izbūvēta lielākā daļa elektroapgādes kabeļu un veikta AS "Sadales tīkls" kabeļu pārslēgšana. Tāpat uzsākta ielu apgaismojuma tīklu izbūve un maģistrālā stikla šķiedras lietus ūdens kolektora izbūve, bet atsevišķos posmos tiek izbūvēti lietus ūdens kolektori ar uztvērējgūlijām ar pieslēgumu maģistrālajiem kolektoriem.
Kā ziņots, Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbu izmaksas sasniegs 122,7 miljonus eiro.