Rīgas skolotāji mācās strādāt ar "grūtajiem" skolēniem

No 1.novembra Rīgas dome sadarbībā ar "Sabiedrības veselības fondu" sākusi projekta "Attiecību prasmju veidošana ar "grūtajiem" skolēniem un viņu vecākiem" īstenošanu, informē projekta pārstāve Agnese Kuksa.

Projekts tapis, lai apmācītu Rīgas skolotājus, sociālos pedagogus, skolu psihologus, kā veiksmīgāk sadarboties ar skolēniem, kuri cieš no psihoemocionālām problēmām un uzvedības traucējumiem, un viņu vecākiem.

Pētījumu dati liecina, ka vidēji 12% Rīgas skolēnu 15 līdz 16 gadu vecumā bieži izjutuši saspringumu, nervozitāti, grūtības aizmigt, vēlmi raudāt.

Ārsti psihoterapeiti uzsver, ka par "grūtiem" skolēniem nevar saukt tikai bērnus ar izteiktām uzvedības problēmām. Arī prepubertātes vecumposma - 4. līdz 6.klase - radītās emocionālās un fiziskās pārmaiņas var būtiski ietekmēt skolotāja un skolēna sadarbību.

Vienlaikus pētījumi liecina, ka izglītības darbiniekiem ir viens no augstākajiem izdegšanas sindroma riskiem ikdienā nemitīgi klātesošā sasprindzinājuma dēļ. Eiropas Izglītības arodbiedrību komitejas pētījuma laikā aptaujātie Latvijas pedagogi atzīst, ka uz izdegšanas robežas atrodas 49% skolotāju. Pētījuma rezultāti rāda, ka Latvijā pedagogiem ir visaugstākās emocionālās prasības darbam un nepieciešamība neizrādīt emocijas, kā arī visaugstākais apvainojumu (verbālās vardarbības) līmenis - 56%.

"Profesionālam skolotājam jāspēj jauno personību pieņemt, akceptēt un iedrošināt, savukārt tam nepieciešama izpratne par bērna personības attīstības niansēm," uzsver projekta autori.

Līdz šim projekta laikā apmācīti vairāk nekā 160 Rīgas skolu darbinieki. Rīt, 6.decembrī, plānots projekta izvērtēšanas pasākums, lai uzzinātu vairāk par projektā gūtajiem un sagaidāmajiem rezultātiem. Tikšanās notiks Rīgas Stradiņa universitātes Psihosomatikas klīnikā.

Svarīgākais