«Vīrietis ir mana mūza un iedvesmas avots, viesulis sirdī un lielākais atbalsts. Tik dažāds, tik mīļš, tik sirsnīgs, tik nežēlīgs. Šis būs stāsts par jums, vīriešiem, manā mūžā,» saka dejotāja, džeza deju studijas Body and Soul un Līgas Libertes dejas teātra vadītāja, horeogrāfe un pedagoģe Līga Liberte.
Sestdien un svētdien, 2. un 3. novembrī, pulksten 20.17 (ieeja no pulksten 19) Dizaina fabrikā (Slokas ielā 52D Rīgā) gaidāms spilgts un kaislīgs piedzīvojums Latin Jazz Cabaret 34. Ieeja no 16 gadu vecuma. Dejos Maija Sukute, Linda Lejiņa, Elīna Štēbele, Elīna Vjatere, Ruta Millere un Oļesja Aleksova.
«Es mīlu deju un mīlu caur kustību izstāstīt stāstus, kas man pašai bijuši svarīgi,» saka Līga Liberte. Pagājušogad viņai palika 33 gadi, un viņa to nosvinēja ar krāšņu dejas izrādi 33. «Man patīk svinēt svētkus strādājot, es vairāk domāju par dāvanu skatītājiem, nevis sev. Tāpēc arī šogad gatavoju dāvanu skatītājiem,» saka Līgas Libertes dejas teātra vadītāja, paskaidrojot, kāpēc tieši latin, jazz un cabaret. Jo ar Latīņamerikas jeb sporta dejām sākās viņas dejotājas karjera, Līga savulaik bija profesionāla sporta deju dejotāja. Džeza dejas ir viņas specialitāte - Līga ir absolvējusi Latvijas Kultūras akadēmijas Horeogrāfijas nodaļu un ir viena no spēcīgākajām džeza dejas speciālistēm Latvijā, kura regulāri stažējas arī ārzemēs. Un kabarē simbolizē to, ka izrāde notiek intīmā atmosfērā, skatītājiem sēžot pie galdiņiem. Bet īpašais šajā izrādē ir tas, ka horeogrāfe ļoti daudz izmantojusi sporta deju tehniku - džeza deja ir salīmēta ar sporta dejas elementiem, un Latvijā tā vēl neviens nav strādājis. Tas savukārt nozīmē, ka šī izrāde, kas vizuāli ir ļoti spilgta un eksplozīva, žanriski ir absolūti unikāla.
«Tas ir stāsts par VIŅIEM. Par vīriešiem, kuri manā dzīvē atstājuši lielu iespaidu. Tie ir sešpadsmit īsi stāsti, ko es pati arī izstāstīšu, un tās ir sešpadsmit dažādas horeogrāfijas, kas aizvedīs neprātīgā ceļojumā, kur tiek salauztas un atkal kopā līmētas sirdis... Par mīlestības ceļu, kas viņu rokās kļuvis par ilūziju. Caur skūpstiem uz asarām, caur asarām uz baudu un absolūtu ekstāzi,» stāsta izrādes Latin Jazz Cabaret 34 idejas autore un horeogrāfe, uzsverot, ka nekas šajos stāstos nav izdomāts, visi personāži ir īsti.
«Saritināties zem segas, aizvērt acis un noslēpties. Pirms pirmizrādes katru reizi sajūta ir tieši šāda. Un vēl tā dzimšanas diena nāk. Es esmu cilvēksdrāma, dzimis skorpionos un zivīs. Par nāvi es domāju katru dienu. Es nekad nelikšu uz plakāta uzrakstu: eksperimentāla izrāde, jo tas man ir kā pateikt, ka kaut ko sadarīju un negribu uzņemties atbildību, it kā atvainoties uz priekšu. Vienmēr cenšos paturēt prātā, ka katra izrāde var būt arī pēdējā, un tā ir mana lielākā motivācija arī šoreiz,» atzīst Līga Liberte, piebilstot, ka viņai kā parasti mīļākie gabali ir tie, kuri liek asarām ritēt pār vaigiem. «Es aicinu jūs ciemos, jo tiešām lepojos ar padarīto. Un ne tikai es, bet visa komanda strādā uz simt piecdesmit procentiem, lai jums piedāvātu pasaules līmeņa šovu. Esiet gatavi pārsteigumiem, jo ko tādu vēl nebūsiet piedzīvojuši,» viņa apgalvo.
Latin Jazz Cabaret 34 apmeklētājiem būs ekskluzīva iespēja redzēt arī fragmentu no Līgas Libertes topošās izrādes Pēc vētras, kas pirmizrādi piedzīvos nākamā gada 29. janvārī.
Kad jautāju, ko viņai pašai uzdāvināt dzimšanas dienā, kas būs 3. novembrī, Līga Liberte izstāsta par savu sapni. «Bērnībā, skatoties filmu Netīrās dejas, man spilgti iespiedās atmiņā viena no pēdējām ainām, kur visi gatavojas koncertam - kāds krāso dekorācijas, kāds iesilda balsi, kāds trenējas dejot... Tolaik sapņoju, ka es arī gribētu tā dzīvot - būt uz vai aiz skatuves, organizēt šādus svētkus un dot skatītājiem augstākā līmeņa mākslu. Un es apzinos, ka tieši šobrīd taču izdzīvoju savu sapni! Tāpēc varu teikt, ka lielāko dāvanu dzīvē jau esmu saņēmusi. Un es jūtos ļoti pateicīga, ka man tas ir ļauts. Man ir brīvība izpausties. Es esmu neatkarīga, man nav priekšnieku, man nav sponsoru, man nav pasūtījuma darbu, un man neviens nediktē, kas jādara. Man ir tikai iedvesma radīt mākslu un pašas darbs, ko ieguldu, lai to īstenotu. Un finansiāli šo visu varu pacelt, jo man ir skatītāji, kuri, pērkot biļetes, apliecina, ka grib redzēt manas izrādes.