''Skaņu meža'' programmu papildina dub tehno veterāni Porter Ricks

© Publicitātes foto

Nepieradinātās mūzikas festivāls „Skaņu mežs" šogad atzīmē savu 15. gadskārtu, un tā koncertvakari noritēs 6. oktobrī mākslas muzejā „Rīgas Birža", kā arī 13. un 14. oktobrī mūzikas namā „Daile". Pilna pasākuma programma izziņota jau augustā, taču nupat to papildinājuši vēl divi mūzikas projekti – vācu duets Porter Ricks, ko medijs FACT Magazine nodēvējis par „dub" tehno veterāniem un kas šogad pēc 18 gadu pauzes ir atgriezušies ar jaunu albumu, kā arī krievu izcelsmes post-tehno producente Machine Woman.

Porter Ricks ir Tomasa Kēnera (Thomas Köner) un Endija Melviga (Andy Mellwig) projekts, kas, kā raksta ritmiskajai mūzikai veltītais protāls Resident Advisor, „palīdzējuši definēt „dub" tehno žanru". Viņu hrestomātiskie ieraksti izdevniecībās Chain Reaction (1996.) un Mille Plateaux (1997.) nesen tika papildināti ar plati „Anguilla Electrica" izdevniecībā Tresor Records - šis ir pirmais dueta albums 18 gadu laikā. Mūzikas kritikas portāls Pitchfork novērtējis jauno ierakstu ar 8.0, un piebildis, ka „Melvigs un Kēners pārāk mīl tehno, lai to mainītu, taču - no otras puses - tieši tāpēc to izmaina."

Kēners ir intensīvi strādājis kā skaņu dizaineris un mākslinieks, un viņa darbi ir bijuši izstādīti Pompidū Centrā un Luvrā, un 2007.gadā viņš veidojis darbu skaņu mākslas izstādei SKAN. Vairākus Kēnera solo ierakstus publicējusi izdevniecība Touch. Savukārt Melviga blakusprojekti ietver sadarbību ar Kevinu Šīldsu (Kevin Shields) no grupas My Bloody Valentine un Pītu Kemberu (Peter Kember) no Spacemen 3. Porter Ricks, kā min daži kritiķi, gan ir centrālā ass abu mākslinieku muzikālajās karjerās, un šis projekts ir manāmi cēlis kvalitātes latiņu eksperimentāli orientētā tehno laukā. Dueta radošais nosaukums Porter Ricks ir savulaik aizgūts no TV sērijas "Flipers", un, kā sacījuši paši mūziķi, atsauce uz jūru tajā raisa asociācijas ar „skaidru, atbrīvojošu redzējumu".

Porter Ricks uzstāsies trešajā festivāla koncertvakarā 14. oktobrī.

Līdzās trim jau izziņotiem projektiem „Skaņu meža" līdzdibināto platformu SHAPE festivālā pārstāvēs Krievijā dzimusī Anastasija Vtorova jeb Machine Woman. Machine Woman daiļrades skanējums raksturojams kā eksperimentāls tehno ar uzsvērtu pašironiju. Kopš 2014. gada viņas ieraksti publicēti tadās izdevniecībās kā Tesla Tapes, WTN? un Peder Mannerfelt Produktion. Viņas radošā darbība guvusi ievērojamu atzinību, tajā skaitā tiekot izcelta Fact Magazine rakstā "10 hausmūzikas un tehno producenti, kuriem pievērst uzmanību 2016. gadā''. Vtorovas pašas ierakstu izdevniecība Take Away Jazz Records radīta 2016. gada novembrī un māksliniece tās izdoto mūziku raksturo kā "mūziku cilvēkiem, kas nespēj naktīs gulēt un kurus apbur pasaulīgas, abstraktas kolāžas.'' Pavisam nesen viņai tika piedavāts regulārs ētera laiks Berlin Community Radio, kā arī pārraide Bristolē bāzētajā Noods Radio. Vtorova šobrīd strādā pie vairākiem remiksiem un jauniem ierakstiem, kā arī iedvesmojas no audio grāmatām un Baltijas jūras. Medijs Crack magazine raksta, ka Machine Woman šobrīd ir „labā pozīcijā, lai veiksmīgi satirizētu deju mūzikas konvencijas". „Skaņu meža" ietvaros viņa uzstāsies 13. oktobrī.

Svarīgākais