Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) 2010.gada 22.martā, plkst. 12.00, Hotel Bergs, Stikla Zālē organizē jaunā Latvijas tūrisma tēla prezentāciju.
Jaunā Latvijas tūrisma tēla atklāšanā paredzēts informēt par tēla vizuālo, satura un komunikācijas koncepciju, kas turpmāk tiks izmantota, lai aicinātu tūristus apmeklēt Latviju.
Pasākuma laikā apmeklētāji varēs uzdot jautājumus par Latvijas tūrisma tēla veidošanas procesu un tā izmantošanu Latvijas tūrisma iespēju popularizēšanai, piedalīties dažādās sajūtu meistarklasēs un nogaršot Latvijas lauku labumus.
Pasākumā piedalīsies LR ekonomikas ministrs Artis Kampars, TAVA direktors Armands Slokenbergs, Latvijas lauku tūrisma asociācijas „Lauku ceļotājs” prezidente Asnāte Ziemele, maizes ceptuves „Lāči” īpašnieks Normunds Skauģis un tūrisma firmas „VIA Hansa Holding” prezidents Hans Henrik Kjoelby , kā arī citi Latvijas tūrisma nozares profesionāļi un uzņēmēji.
Jaunais Latvijas tūrisma tēls popularizēs nesteidzīgu atpūtu Latvijā, šodien radošās izcilības festivāla "ADwards" diskusijā par Latvijas tēlu tūrismā un ekonomikā pastāstīja Tūrisma attīstības valsts aģentūras Konsultatīvās padomes valdes loceklis Aldis Kušķis.
Latvijas jaunais zīmols popularizēs Latviju kā vietu, kurā, tūristam atbraucot, ir iespēja mainīt savas dzīves tempu, lai izbaudītu nesteidzīgu, niansētu atpūtu, kas ļautu iegūt jaunu pieredzi, rast harmoniju un atklāt savas patiesās vērtības.
Kušķis pastāstīja, ka galvenais jaunās Latvijas tūrisma tēla stratēģijas mērķis ir pagarināt vidējo tūristu uzturēšanās ilgumu Latvijā, veicināt tūrisma īpatsvara palielināšanos valsts iekšzemes kopproduktā, kā arī sekmēt vietējā tūrisma izaugsmi proporcionāli izejošā tūrisma attīstībai.
Kā galvenie Latvijas tūrisma tēla mērķi tirgi ar augstu prioritāti ir noteiktas šādas valstis - Lietuva, Igaunija, Vācija, Krievija, Zviedrija un Somija. Kā prioritārie tirgi - Norvēģija, Dānija, Lielbritānija, Itālija, Spānija un Nīderlande. Sekundāri svarīgi Latvijas tēla popularizēšanai ir pārējo Eiropas Savienības valstu tirgi, bet par perspektīviem Konsultatīvā padome noteikusi ASV, Japānu, Ķīnu un Indiju.
Kušķis uzsver, ka Latvija nav un nekad nebūs masu tūrisma produkts un tas, ar ko Latvija kā tūristiem pievilcīga zeme var atšķirties, ir individualizēti tūrisma produkti un pakalpojumi, augstas kvalitātes pievienotās vērtības produkti un ilgtspējība.
Rīgas Tūrisma biroja valdes locekle Vita Jermoloviča norādīja, ka Rīgas reklamēšanas kampaņu "Live Rīga", kurā tiek saturiski integrētas sadaļas "Look Riga", "Feel Riga", "Stay Riga" un "Work Riga", drīzumā varētu papildināt arī ar sadaļu "Slow Riga", tematiski sasaistot ar jauno Latvijas tūrisma tēla koncepciju.
Diskusijas komentētājs, reklāmas aģentūras "DDB Latvia" izpilddirektors un valdes loceklis Andris Rubīns, atzinīgi vērtē ieceri Latvijas tūrisma tēlu veidot pēc nesteidzīgas atpūtas koncepcijas, jo pasaulē arvien populārākas kļūst "slow food", "slow wear", "slow travel" idejas.
Rubīns pozitīvi vērtē to, ka pēc vairākiem gadiem, kad Latvijā ir notikušas neskaitāmas diskusijas un viedokļu apmaiņas par to, kā vajadzētu veidot tēlu, šis ir pirmais gads, kad beidzot kaut kas jau ir izdarīts un ledus ir sakustējies.
Reklāmas eksperts uzsver, ka nākamais solis varētu būt sadoties rokās visām Baltijas valstīm un runāt par kopēja tēla veidošanu.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Andris Ozols atzina, ka nesteidzīgas atpūtas koncepts varētu būt Latvijas niša, taču jāņem vērā, ka katrai pircēju grupai ir savas intereses.
Arī "DnB Nord bankas" analītiķis Pēteris Strautiņš norāda, ka no valsts ekonomiskā tēla viedokļa daudz būtiskāka ir "ātrās un dinamiskās Latvijas ideju virzīšana".
"Visu cieņu tādiem uzņēmumiem kā "Stendera ziepju fabrika" vai ekskluzīvās kosmētikas ražotājam "Madara", bet šie uzņēmumi nenes "lielo naudu". Finansiāli pievilcīgāka ir, piemēram, mašīnbūves un metālapstrādes nozare, kas ir galvenā Latvijas eksporta veidotāja," pauž Strautiņš.
Analītiķis gan uzsver, ka būtiski, lai valsts tēls nebūtu pretrunā ar to, kā jūtas valsts iedzīvotāji un, iespējams, šobrīd aktuāla ir tendence "atgriezties pie dabas", mierīgāka dzīvesveida un tamlīdzīgi, taču tas nemaina to, ka no investīciju viedokļa pievilcīgāks ir Latvijas kā tehnoloģiju valsts tēls.
"Ātrās Latvijas tēlu var veidot uz Rīgas zīmola pamata, kur koncentrējas galvenā ekonomiskā aktivitāte. Taču tas neliedz sasaistīt Rīgas un Latvijas tēla konceptus un tos veidot uz kontrastu pamata, kad Rīga ir dinamisma un tehnoloģiski attīstība, bet reģionos ir neskarta daba un nesteidzīga atpūta," pauž ekonomikas eksperts.
Jau ziņots, ka Tūrisma attīstības valsts aģentūra nākamnedēļ, 22.martā, rīkos jaunā Latvijas tūrisma tēla prezentāciju.
Šodien radošās izcilības festivāla "ADwards" laikā notika diskusija "Kam ir vairāk sakāmā - Rīgai vai Latvijai?" par Latvijas tēlu tūrismā un ekonomikā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja festivāla organizatori. Diskusiju rīko Latvijas Institūts.
Tās mērķis bija noskaidrot, kā tiek veidots Latvijas tēls tūrismā un ekonomikā, kā arī izvērtēt, cik aktīva un pamanāma publiskajā telpā ir Latvija un tās galvaspilsēta.