Piektdien, 5. februārī sākas Vīnes dižgaru – Bēthovena, Haidna un Mocarta – mūzikai veltītais festivāls Vīnes klasika. Šogad kamermūzikas un orķestru koncertu programma papildināta ar divām kinofilmām - Pārrakstot Bēthovenu un Amadejs.
Festivālu 5. februārī pulksten 19.30 Lielajā ģildē atklās Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris diriģenta Ūla Rudnera (Zviedrija) vadībā, atskaņojot Franča Šūberta uvertīru Rozamunde, Bēthovena Septīto simfoniju un Fantāziju klavierēm, korim un orķestrim. Koncertā piedalīsies arī mūsu publikas mīlulis pianists Antons Ļahovskis no Sanktpēterburgas un Latvijas Radio koris. Šī koncerta programma tiks atkārtota sestdien, 6. februārī, pulksten 17 Ventspils teātra namā Jūras vārti.
Gaidīta festivāla Vīnes klasika viešņa būs arī vijolniece Vineta Sareika – viņa Trio Dali sastāvā spēlēs trešdien, 10. februārī, pulksten 19.30 Mazajā ģildē koncertā Kamermūzikas šedevri. Programmā iekļauti Bēthovena, Haidna, un Šūberta skaņdarbi. Bet sestdien 13. februārī, festivāla izskaņā pulksten 19.30 Latvijas Universitātes Lielajā aulā būs retā iespēja dzirdēt Hendeļa oratoriju Mesija Mocarta veiktajā aranžējumā. Pie diriģenta pults - baroka mūzikas speciālists no Igaunijas Andress Mustonens, kura vadībā muzicēs solisti, Sinfonietta Rīga un Valsts akadēmiskais koris Latvija.
Vīnes klasiķiem veltītās kinofilmas tiks demonstrētas Spīķeru koncertzālē. Otrdien, 9. februārī, pulksten 19.30 būs iespēja noskatīties vēsturiski neprecīzo, taču aizgrābjošo stāstu par Devītās simfonijas tapšanas laiku Agņeškas Holandas filmā Pārrakstot Bēthovenu (Copying Beethoven, 2006) ar Edu Herisu titullomā. Ceturtdien, 11. februārī, pulksten 19.30 tiks rādīta 1984. gadā uzņemtā, astoņus Oskarus un citas prestižas balvas saņēmusī Miloša Formana filma Amadejs. «No muzikoloģiskā viedokļa arī šis stāsts, tāpat kā Pārrakstot Bēthovenu, būtu vērtējams vismaz kritiski, kaut vai tādēļ, ka smagi nodara pāri Antonio Saljēri, taču kā mākslas darbs tas ir neiedomājami satriecošs, emocionāls, košs un asprātīgs, turklāt pilnīgi ticami rāda, kāds patiesi varēja būt nemirstīgais Mocarts», uzskata Orests Silabriedis. Muzikologa priekšvārds izskanēs pirms abiem filmu seansiem.